Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39058 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Nowe Renault Clio Sport w 2012 roku

Data publikacji: Autor: (pp) źródło: autoexpress.uk

Fot. Renault Pierwsze Renault Clio Sport zadebiutowało na rynku w 2000 roku i niemal od razu zyskało status jednego z najlepszych sportowych hatchbacków dostępnych na rynku. 12 lat po tej premierze, francuski producent zamierza wprowadzić do swojej oferty kolejną generację sportowego Clio.

Fot. RenaultDotychczas, znakiem rozpoznawczym modelu Clio Sport był rodzaj nadwozia. Każde z tych aut, włącznie z ostatnią generacją widoczną na zdjęciu, było dostępne jedynie jako 3-drzwiowy hatchback. Teraz jednak, Renault zdecydowało się na zmianę swojej strategii i zaoferowanie klientom wyłącznie odmiany pięciodrzwiowej. Jest to podyktowane względami ekonomicznymi. Zdaniem Renault, mniej praktyczna odmiana cieszyła się tak małym powodzeniem wśród klientów, że jej produkcja nie była opłacalna.

Chcąc jednak zachować pozory, podobnie jak np. w Alfie Romeo Giulietta, klamka otwierająca drugą parę drzwi będzie ukryta w słupku C. W ten sposób, na pierwszy rzut oka nowe Clio będzie wyglądało jak 3-drzwiowy hatchback.

Stylistyka nowego miejskiego Renault ma nawiązywać do zaprezentowanego w 2010 roku konceptu DeZir. Jego cechą charakterystyczną jest duże logo producenta umieszczone na atrapie chłodnicy zintegrowanej z przednimi reflektorami. Ponadto, wersja Sport ma się wyróżniać także spoilerem na pokrywie bagażnika oraz dyfuzorem w tylnym zderzaku.

Jednak w segmencie hot-hatch'y segmentu B jednym z najważniejszych elementów przesądzających o sukcesie auta na rynku jest silnik. Tutaj także czeka nas niespodzianka. Renault zdecydowało się na porzucenie dotychczasowej polityki i zrezygnuje z wolnossącej jednostki o pojemności 2-litrów, która była udoskonalana przez ostatnie 12 lat. Nowe Clio Sport będzie napędzane przez zupełnie nowy, 1.6-litrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem, który będzie generował ok. 215 KM. Jednostka ta pozwoli nie tylko na uzyskanie lepszych osiągów, lecz także mniejsze zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Auto będzie oferowane w dwóch pakietach, standardowym oraz Cup. Pierwszy z nich będzie posiadał bogate wyposażenie, drugi natomiast powstał z myślą o wyścigowych purystach, dla których liczą się wyłącznie właściwości jezdne oraz osiągi.

Szczegóły dotyczące nowego Clio Sport powinniśmy poznać we wrześniu 2012 roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Samar (gość)

    Koniec legendy Clio Sport już bliski, zamiast 2,0 będzie 1,6T. Rozumiem że obecny model nie miał już wielkiego wzięcia (cena była wysoka) a za mniej można było kupić auta o podobnych osiągach (np. Volkswagena Polo GTI 180 KM, Skodę Fabię RS) ale ... 1,6 turbo? Plizzz, toć ludzie prędzej kupią VW Polo R (ok. 220 KM z silnika 2,0 TFSI) lub Fiestę RS (2,0 ok. 220 KM)

  • alan2

    Wygląda ciekawie szczególnie w tym kolorze, jedno z pytań to napewno bedzie cena czy będzie podobna do konkurencji jak Polo GTI, czy Fabia RS czy raczej co bardziej realne bedzie wyższa, no i oczywiście osiągi będą odgrywały rolę, ale czas pokaże

  • Space (gość)

    cena raczej nie będzie oscylować ok. 75 tys zł a mniej więcej tyle kosztuje Polo GTI, Fabia RS to wydatek ok. 71 tys zł. Nie wierzę żeby nowe Clio RS kosztowało poniżej 85 tys zł.

  • Maciek (gość)

    Volkswagen bardzo zaskoczył informacją że Polo R będzie miało dwulitrowy silnik z Golfa GTI bo początkowo planowano tam zupełnie nową jednostkę 1,6 TSI o mocy 220 koni. Więc albo nie opłaca się tworzyć tego silnika, albo niemcy wolą sprawdzonego i bezawaryjnego 2,0 TSI

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Clio zdjęcia

Renault Clio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Clio opinie

Oceń swoje auto

Renault Clio Cena