Nowe Renault Koleos

(ip)
Nowy Renault Koleos Fot: Renault
Nowy Renault Koleos Fot: Renault
Podczas VI Salonu Samochodowego w Buenos Aires Renault zaprezentowało najnowszą edycję Koleosa. Model pojawił się w nowej wersji, w pełni zgodnej z obecną stylistyką marki Renault. Na polskim rynku zamówienia na Koleosa w nowej odsłonie można składać już od początku lipca 2013 r.

Nowe Renault Koleos przykuwa uwagę swoim designem, rozpoznawalnym już na pierwszy rzut oka, zwłaszcza dzięki

Nowy Renault Koleos Fot: Renault
Nowy Renault Koleos Fot: Renault

zgodnemu z nowymi kanonami stylistycznymi Renault przodowi auta. Wizerunek podkreślają zmienione dwukolorowe obręcze kół oraz boczne, chromowane listwy ozdobne. Samochód otrzymał nowy zderzak z chromowaną osłoną chłodnicy i dużym logiem Renault pośrodku. W boczne lusterka wbudowano dodatkowe kierunkowskazy wykonane w technologii LED. Tylna szyba nadal jest mocno pochylona, a dwuczęściowa klapa została wyposażona w funkcjonalny system otwierania, ułatwiający dostęp do bagażnika. Panoramiczny otwierany dach o powierzchni 0,75 m2 zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. W ofercie pojawia się nowy, kolor nadwozia, Brązowy Heban, który współgra z nową skórzaną tapicerką w kolorze brązowym.

Renault zadbało także o pasażerów. Pozycję za kierownicą można idealnie dopasować dzięki regulacji fotela w pionie oraz regulacji kierownicy w pionie i w osi wzdłużnej. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja pozwala kierowcy i pasażerowi na niezależne ustawianie żądanej temperatury. W kabinie zamontowane są również specjalne kanały nawiewu powietrza dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Nowy Koleos został wyposażony w liczne schowki. Z przodu – umieszczony w desce rozdzielczej, zamykany, chłodzony schowek o pojemności 15 litrów i wnęka w środkowej konsoli z wyjmowanym koszykiem. Środkowy podłokietnik z tyłu posiada uchwyt na kubki.Tylna kanapa, składana w układzie 1/3-2/3 posiada funkcję Easy Break, umożliwiającą jej złożenie jednym ruchem od strony bagażnika

Nowy Renault Koleos Fot: Renault
Nowy Renault Koleos Fot: Renault

Nowy Koleos posiada wbudowany system multimedialny, Renault R-Link, z 7-calowym ekranem dotykowym. Renault R-Link łączy w sobie wszystkie funkcje multimedialne w 26 językach do wyboru: nawigację, radio, telefon ze złączem Bluetooth® i funkcję audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio. Renault R-Link umożliwia również dostęp do szeregu usług związanych z samochodem oraz do sklepu Renault R-Link Store, z którego można pobrać aplikacje z pokładu samochodu lub za pośrednictwem komputera. Kolejną innowacją technologiczną Renault w Nowym Koleosie jest czujnik martwego pola (Blind Spot Warning), informujący kierowcę sygnałem wizualnym o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania. Kamera cofania, sprzężona z czujnikami parkowania tyłem, przekazuje w czasie rzeczywistym na wyświetlacz systemu Renault R-Link obraz strefy znajdującej się za pojazdem. Dostępne w ofercie wyposażenie, uzupełniają: karta Renault Hands Free, wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist), układ kontroli prędkości przy jeździe w dół oraz system audio Bose.

Nowe Renault Koleos jest dostępne w wersji z napędem na cztery koła. Jego dysponujące wysokimi momentami obrotowymi

Nowy Renault Koleos Fot: Renault
Nowy Renault Koleos Fot: Renault

silniki pozwalają mu na sprawną jazdę w terenie. Mierzy 4,52 m długości i 1,85 m szerokości. Jego niezbyt pokaźne rozmiary, układ kierowniczy ze wspomaganiem i elastyczność zapewniają płynną jazdę w warunkach miejskich. Wersja 4x4 odznacza się możliwościami typowo terenowego auta dzięki napędowi na 4 koła „All mode 4x4 i”, opracowanemu w ramach Aliansu Renault-Nissan. Do wyboru możliwe są trzy tryby działania: Auto, LOCK i 2WD. W trybie Auto: rozdział napędu na przednią i tylną oś odbywa się automatycznie, w zależności od przyczepności.W normalnych warunkach moc jest przenoszona wyłącznie na przednie koła. W przypadku utraty napędu lub przyczepności, część momentu obrotowego jest przenoszona na tylną oś. W skrajnie trudnych warunkach moment obrotowy przenoszony jest na każdą z osi w proporcji 1:1. Podczas ruszania z miejsca system przenosi moment obrotowy na wszystkie cztery koła pojazdu. O proporcji rozdziału mocy decyduje elektronicznie sterowane sprzęgło. Sterujący pracą sprzęgła moduł elektroniczny wykorzystuje dane dostarczane z modułu elektronicznego silnika oraz z szeregu czujników: prędkości obrotowej kół, przyspieszenia, kąta skrętu kierownicy i stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia. W trybie LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować napęd na 4 koła na nawierzchni o słabej przyczepności (śnieg, błoto, grunt). W tym przypadku, po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej, 50% momentu obrotowego jest przenoszone na tylną oś. W trybie 2WD: kierowca może również zdecydować o stałym zablokowaniu przeniesienia napędu wyłącznie na przednie koła.

Cennik nowego Renault Koleos:

SilnikBOSE Edition 4x4Privilege 4x4
2.0 dCi 150120 700132 500
2.0 dCi 175 aut.-146 500
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty