Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nowe Renault Twingo

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Renault Twingo, Fot: Renault Najmniejszy model francuskiej firmy zaprasza nas do zabawy w stylistę. Będzie taki, jakim go sami zaprojektujemy. W najtańszej wersji kosztuje 31 950 zł.

Twingo numer trzy zmieniło się głównie z wierzchu. Nadal ma płytę podłogową Renault Twingo, Fot: Renault Clio 2. Projektanci wycięli wąski wlot powietrza w miejscu gładkiego płata ze znakiem firmowym, jaki miał „numer drugi”. Nowe Twingo wygląda mniej „dizajnersko”, bardziej sympatycznie. Zdwojone światła nadają mu wyraz chomika z wypchanym pyszczkiem. Odruchowo chce się to auto przygarnąć i zabrać do domu.

Twingo może być zwykłym, miejskim maluchem. Spory wybór wersji i wyposażenia stanowi wstęp do etapu, który na liście opcji mieści się pod hasłem: „personalizacja”. Jest to rodzaj prościutkiego, ale efektownego fabrycznego tuningu. Sam wybór felg i kołpaków obejmuje 24 kombinacje. Reszta to trzy rodzaje spojlera u góry tylnej klapy, kilka kolorów lusterek i końcówki bocznej listwy oraz naklejki. Część z nich obejmuje całe nadwozie, inne przeznaczone są wyłącznie na dach. Wśród dachowych są paski w tonacji ciemnej lub jasnej (Łowicz Forever!), skomponowane z wykończeniem tapicerki, a także fantazyjne gwiazdki czy oryginalny motyw abstrakcyjny.

CZYTAJ TAKŻE

Fiat 500 - Włoska maskotka

Dodatek do damskiej torebki - Ford Ka


Aby zorientować się, jakie możliwości daje Twingo, wystarczy wejść na jego stronę internetową: twingo.renault.com. Na ekranie komputera można wypróbować różne zestawienia akcesoriów i podzielić się pomysłem z przyjaciółmi. Wkrótce na stronach Renault dla klientów pojawi się tzw. konfigurator 3D.Wtedy będzie łatwiej urzeczywistnić swoją wizję.

Renault Twingo, Fot: Renault Na życzenie nabywców powrócił tradycyjny, płócienny dach. Jest odsuwany elektrycznie i proponowany równolegle z bardziej nowoczesnym, szklanym. Legendarne wyczyny Renault w rajdach przypomina wersja Gordini, oferowana w ramach modeli GT i R.S. Odmiana ortodoksyjna jest niebieska, z białymi pasami biegnącymi górą karoserii i powtórzonymi na kierownicy. Dostępne są też „obrazoburcze” warianty: biały, czarny i czerwony. Wszystkie mają w środku obrotomierz, umocowany w osobnej obudowie.

Model R.S., który pojawi się w Polsce nieco później, pod wyczynowym wystrojem nadwozia skrywa silnik benzynowy 1,6 16V „Renault Sport” o mocy 133 KM. Inżynierowie uzyskali ją bez pomocy turbosprężarki. Podnieśli stopień sprężania do 11:1, zmodyfikowali układ dolotowy, wydechowy, oraz wstawili „ostre” wałki rozrządu. Akustycy zadbali o brzmienie wydechu. Twingo R.S. będzie malowane na życzenie na wybijający się kolor żółty „Sirius”. W całej palecie barw Twingo tylko „biel alpejska” jest bezpłatna. Inne kolory niemetaliczne kosztują 500 zł. Metalizowane, w tym nowy „róż fuksja” kosztują 1510 zł.

Wnętrze zawdzięcza indywidualny rys tapicerce foteli, kolorowym obudowom nawiewów i wstawkom w drzwiach. Jako auto do osobistego użytku, Twingo jest wystarczające. Fotele mają spory zakres regulacji. Jest miejsce na kubek z kawą i komórkę. Do zagłębienia przed kierowcą można włożyć gumowego „jeżyka”, który przytrzyma drobiazgi. Panie docenią mały przybornik na kosmetyki, jaki można wstawić zamiast przenośnej śmietniczki.

Najbogatsza z oferowanych u nas, wersja Dynamique ma indywidualne fotele Renault Twingo, Fot: Renault również z tyłu: przesuwane i składane. Kosztem miejsca w bagażniku można więc zająć wygodną pozycję również w drugim rzędzie. Osoby niskie i średniego wzrostu powinny być zadowolone. Pozostałe modele: Access i Wind mają nieruchomą, jednolitą kanapę.

Twingo zwinnie przemyka w gęstym ruchu, jednak średnica zawracania wynosi prawie 11 m. To dużo. Przedni napęd stawia pewne ograniczenia.

Inne narzuca polityka firmy. W naszym kraju będą dostępne wyłącznie modele benzynowe. Na początek 1,2 16V-75 KM z ręczną, pięciobiegową skrzynią. W przyszłym roku pojawi się poprawiona odmiana tego silnika o obniżonej emisji spalin i zużyciu paliwa wynoszącym na trasie 3,7 l/100 km (średnie: 4,5 l/100 km). Później do wyposażenia dołączy skrzynka zautomatyzowana, a także wspomniany 133-konny silnik „Renault Sport”. Nie będzie wersji 1,2-100 KM oraz diesli: dCi 1,5 l-75 KM oraz 85 KM.

Ekologiczną i oszczędną jazdę wspiera… radio! Jedną z opcji jest odbiornik będący jednocześnie stacją dokującą dla iPoda lub iPoda Touch najnowszej generacji. Dzięki opracowanej przez Renault aplikacji, urządzenie może służyć za nawigację oraz trenera. Obserwuje styl jazdy kierowcy i wskazuje właściwy moment zmiany biegu. Ostrzega przed gwałtownym przyspieszaniem i podaje wielkość chwilowego zużycia paliwa w stosunku do zużycia średniego. Pilnie słuchając wskazówek można zaoszczędzić do 10% paliwa.

Jak poprzednik, Twingo 3 produkowane jest w miejscowości Nove Mesto w Słowenii. Dodatki zmieniają je w aniołka lub pastylkę z piekła rodem. Powinno to przekonać wszystkich, że mała „renówka” nie jest ani damska, ani męska, tylko wyrazista. A to, co wyraża – zależy od jej posiadacza. Najtańsza wersja Access kosztuje w Polsce 31 950 zł.

Wybrane dane techniczne Renault Twingo i konkurentów:

Marka / Model Renault Twingo Fiat 500 Ford Ka
Cena (zł) 31 950 43 000 37 000
Silnik benzynowy benzynowy benzynowy
Pojemność (l) 1,2 1,2 1,2
Moc (KM) 75 69 69
Maks. moment obr. (Nm) 107 102 102
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 12,3 12,9 13,4
Prędkość maks (km/h) 170 160 159
Śr. zużycie paliwa (l/100 km) 5,1 5,1 4,9
Emisja CO2 (gr/km) 119 119 115
Skrzynia biegów 5-biegowa, ręczna 5-biegowa, ręczna 5-biegowa, ręczna
Pojemność bagażnika (l) 230* 185 224

* z kanapą stałą

Renault Twingo, Fot: Renault

Renault Twingo, Fot: Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    Do zestawienia powyżej trzeba jeszcze dodać nowego VW Up! którego można już zamawiać w salonach. Dodam też że Twingo w bazowej wersji (za 31 tys zł) nie ma nawet wspomagania kierownicy ... co szczególnie dla kobiet jest koszmarem (a faceci raczej nie kupują Twingo)

  • ondraszek

    Nie myślałem, że dożyję czasów gdy porównywalny VW będzie w podstawowej wersji tańszy niż Renault. Nie przypuszczałem, żeby wspomagania nie miał. Przesadzili. Up! w standardzie ma ESP.

  • Mecenas

    Up! niedawno uzyskał bardzo wysoki wynik w teście zderzeniowym Euro NCAP (5 gwiazdek, 86 pkt.) co jest w tej klasie ewenementem. Np. Twingo, Picanto, Panda, a nawet nieco większa Micra mają po 4 gwiazdki

  • Mati (gość)

    Ile tu płatnego piaru na rzecz VW żałósne:p

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Twingo zdjęcia

Renault Twingo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Twingo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Twingo Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł