- Przez ostatnie półtora miesiąca ruch odbywał się jedynie na części tego ronda, korzystali z niego jadący z południa kraju w stronę Warszawy. Kierowcy zmierzający w kierunku przeciwnym korzystali wówczas z objazdu, który zbudowaliśmy na wysokości ronda, po zachodniej stronie "siódemki" - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
W piątek wieczorem została tam wprowadzona docelowa organizacja ruchu.
- Fragment drogi krajowej nr 7 przy rondzie został gruntownie przebudowany i kierowcy mogą już nim jeździć - tłumaczy Dębski.
Obwodnica południowa Radomia jest połączona z drogą krajową nr 7 (międzynarodowa trasa E77) dużym rondem turbinowym. Zostało ono zaprojektowane tak, by zmniejszyć do minimum ryzyko ewentualnych kolizji.
Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:
Ronda turbinowe są bezpieczniejsze niż tradycyjne. Jazda po nich odbywa się szybciej, bo mają większa przepustowość. Najważniejsze jest właściwe wybranie pasa ruchu przed wjazdem na rondo. Na rondzie nie można go już zmienić. Jeśli chcemy pojechać w prawo, wybieramy prawy pas, jazda w lewo nie będzie z niego możliwa. To samo dotyczy pasa do jazdy w lewo.
(INIA) „Echo Dnia"
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?