Nowe samochody osobowe w UE. Maleje udział Diesla rośnie „elektryków”

Stanisław Rochowicz
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało właśnie raport na  temat rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europoejskiej, według rodzaju wykorzystywanego do zasilania paliwa. W II kwartale 2018r. Udział nowych aut z silnikami wysokoprężnymi zmniejszył się o 15,5%; z silnikami benzynowymi wzrósł  o 19,8%; a z napędem elektrycznym o imponujące 43,8%.Fot. Materiały prasowe
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało właśnie raport na temat rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europoejskiej, według rodzaju wykorzystywanego do zasilania paliwa. W II kwartale 2018r. Udział nowych aut z silnikami wysokoprężnymi zmniejszył się o 15,5%; z silnikami benzynowymi wzrósł o 19,8%; a z napędem elektrycznym o imponujące 43,8%.Fot. Materiały prasowe
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało właśnie raport na temat rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europoejskiej, według rodzaju wykorzystywanego do zasilania paliwa. W II kwartale 2018r. Udział nowych aut z silnikami wysokoprężnymi zmniejszył się o 15,5%; z silnikami benzynowymi wzrósł o 19,8%; a z napędem elektrycznym o imponujące 43,8%.

W II kwartale 2018 r. prawie 57% wszystkich nowych samochodów osobowych w UE miało silniki benzynowe.   36,3% spośród nich było napędzane olejem napędowym. Wszystkie samochody z napędem alternatywnym stanowiły 6,9%. Jednocześnie tylko jeden na każde 60 szt. sprzedanych samochodów w tym czasie w EU, posiadał napęd elektryczny (ECV=BEV+FCEV+PHEV+EREV).

Samochody na benzynę i olej napędowy
Udział samochodów z silnikami diesla w ogólnej liczbie rejestracji samochodów osobowych, obniżył się z 45,2% do 36,3% w II kwartale 2018, w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Spadek ten został w dużym stopniu skompensowany przez wzrost popytu na samochody benzynowe (+19,8%), które stanowią obecnie prawie 57% wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedawanych w EU - więcej o 7 punktów procentowych niż w II kwartale 2017 r.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście


Samochody z napędem alternatywnym (APV)
W II kwartale 2018 r.  popyt w UE na auta o napędzie alternatywnym (APV) zwiększył się znacząco (+44,3%), głównie dzięki sprzedaży klasycznych samochodów hybrydowych (HEV +49,2%) i czysto elektrycznych (BEV +45,5%). Ogółem w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. w EU zostało zarejestrowanych 72 168 szt. wszystkich samochodów elektrycznych (ECV),  czyli więcej o 43,8% niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Popyt w II kwartale br. na samochody zasilane NGV, LPG i E85 również silnie wzrósł, o +35,2%  - szczególnie dzięki znacznemu zwiększeniu rejestracji samochodów zasilanych gazem naturalnym ( +139,8% ).
Wśród pięciu kluczowych rynków UE, największe wzrosty rejestracji samochodów o napędzie alternatywnym APV, odnotowano w Hiszpanii (+79,4%) i Niemczech (+72,1%). Zwiększony popyt na pojazdy alternatywne był też kontynuowany we Francji (+43,4%), Wielkiej Brytanii (+42,3%) i we Włoszech (+20,7%).

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty