Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Karol Biela
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Peugeot w modelach 3008, 5008 oraz minivanie Partner wprowadza silnik e-HDi wykorzystujący system Stop&Start.
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Po wprowadzeniu na rynek silnika 1.6 e-HDi FAP 112 KM w modelach 508 i 308, Peugeot proponuje nowy typ jednostki napędowej e-HDi, wyposażonej w najnowszej generacji system Stop&Start.

Pierwszym modelem, w którym zostanie ona wykorzystana, jest Peugeot Partner w wersji osobowej. Dzięki temu silnikowi samochód będzie odznaczał się rekordowo niskim poziomem emisji CO2.

Technologia e-HDi, która pozwala zaoszczędzić nawet do 15% na zużyciu paliwa w cyklu miejskim, jest teraz dostępna w modelu Partner Tepee wraz z nową jednostką napędową 1.6 l e-HDi FAP 92 KM.

Partner Tepee 1.6 l e-HDi FAP 92 KM BMP6: 125 g/km CO2 w cyklu mieszanym – rekordowo niski poziom emisji w segmencie minivanów.

Aby osiągnąć tak niski poziom emisji CO2, Partner Tepee e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.

Technologia e-HDi dostępna również w modelu Partner furgon.

Partner w wersji e-HDi będzie dostępny w sprzedaży, w zależności od rynku, od lipca 2011 roku.

Po Peugeocie 508 oraz nowym 308 i wyżej wymienionym Partnerze, także w modelach 3008 i 5008 będzie wykorzystywana technologia e-HDi. Umożliwia ona redukcję zużycia paliwa nawet do 15% w cyklu miejskim.

System Stop&Start najnowszej generacji oferuje natomiast znacznie obniżony poziom emisji CO2 w wersjach z silnikiem 1,6 HDi FAP 112 KM.

W modelu 3008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start wynosi on 122 g/km CO2 w cyklu mieszanym, natomiast w większym 5008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start, BMP6: 127 g/km CO2 w cyklu mieszanym).

Silniki 1.6 l HDi FAP 112 KM, połączone z manualną skrzynią biegów, będą nadal dostępne bez systemu Stop&Start, przede wszystkim w nowej ofercie modelu 3008:

3008 1.6 l HDi 112 KM, BVM6: 130 g/km CO2 w cyklu mieszanym

Obydwa modele, 3008 i 5008, w wersji e-HDi będą dostępne w sprzedaży od lipca 2011 roku.

Fot. Peugeot

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty