Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach Peugeot w modelach 3008, 5008 oraz minivanie Partner wprowadza silnik e-HDi wykorzystujący system Stop&Start.

Po wprowadzeniu na rynek silnika 1.6 e-HDi FAP 112 KM w modelach 508 i 308, Peugeot proponuje nowy typ jednostki napędowej e-HDi, wyposażonej w najnowszej generacji system Stop&Start.

Pierwszym modelem, w którym zostanie ona wykorzystana, jest Peugeot Partner w wersji osobowej. Dzięki temu silnikowi samochód będzie odznaczał się rekordowo niskim poziomem emisji CO2.

Technologia e-HDi, która pozwala zaoszczędzić nawet do 15% na zużyciu paliwa w cyklu miejskim, jest teraz dostępna w modelu Partner Tepee wraz z nową jednostką napędową 1.6 l e-HDi FAP 92 KM.

Partner Tepee 1.6 l e-HDi FAP 92 KM BMP6: 125 g/km CO2 w cyklu mieszanym – rekordowo niski poziom emisji w segmencie minivanów.

Aby osiągnąć tak niski poziom emisji CO2, Partner Tepee e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.

Technologia e-HDi dostępna również w modelu Partner furgon.

Partner w wersji e-HDi będzie dostępny w sprzedaży, w zależności od rynku, od lipca 2011 roku.

Po Peugeocie 508 oraz nowym 308 i wyżej wymienionym Partnerze, także w modelach 3008 i 5008 będzie wykorzystywana technologia e-HDi. Umożliwia ona redukcję zużycia paliwa nawet do 15% w cyklu miejskim.

System Stop&Start najnowszej generacji oferuje natomiast znacznie obniżony poziom emisji CO2 w wersjach z silnikiem 1,6 HDi FAP 112 KM.

W modelu 3008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start wynosi on 122 g/km CO2 w cyklu mieszanym, natomiast w większym 5008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start, BMP6: 127 g/km CO2 w cyklu mieszanym).

Silniki 1.6 l HDi FAP 112 KM, połączone z manualną skrzynią biegów, będą nadal dostępne bez systemu Stop&Start, przede wszystkim w nowej ofercie modelu 3008:

3008 1.6 l HDi 112 KM, BVM6: 130 g/km CO2 w cyklu mieszanym

Obydwa modele, 3008 i 5008, w wersji e-HDi będą dostępne w sprzedaży od lipca 2011 roku.

Fot. Peugeot

Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Nowe silniki Diesla e-HDi w Peugeotach

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości