Nowe strefy ważenia tirów we Wrocławiu

Marek Zoellner
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
We Wrocławiu powstaną nowe stanowiska do ważenia pojazdów ciężarowych. Taka inwestycja ma wyeliminować problem przeładowanych tirów przejeżdżających przez miasto.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Po otwarciu autostradowej obwodnicy Wrocławia, ruch samochodów ciężarowych na trasach wjazdowych do miasta spadł nawet o ponad połowę. Z danych Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad wynika, że najluźniej zrobiło się na al. Karkonoskiej i Sobieskiego.

**CZYTAJ TAKŻE

Wrocław: zakaz wjazdu tirów w godzinach szczytuWrocław: mandaty dla kierowców ciężarówek

**

- Część kierowców przeniosła się na AOW i mniej ładunków przejeżdża przez Wrocław - mówi Adrian Gierczak z Inspekcji Transportu Drogowego.

Oczywiście, to wcale nie znaczy, że tiry zniknęły z wrocławskich ulic na dobre. Takich pojazdów wciąż nie brakuje. Dlatego miasto postanowiło znów zainwestować w system, wyłapujący przeładowane ciężarówki.

Do 17 października oferty mogą składać firmy, które przebudują takie stanowiska w pięciu strategicznych punktach.

Na liście są ulice: Ślężna, Tyska, Średzka, Wilanowska, Żmigrodzka oraz aleja Karkonoska. - Mamy na to kilkaset tysięcy złotych - informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Jak dodaje, nie chodzi o wymianę wag preselekcyjnych, zamontowanych w jezdni. Mowa o stanowiskach tuż za wagami, np. w zatoczce na Karkonoskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Zwycięską. - Rozkładamy tam nasze urządzenia, przewożone samochodami, i wspólnie z inspekcją transportu jeszcze raz ważymy tiry - wyjaśnia Ewa Mazur. Dopiero taka kontrola, zgodnie z przepisami, stanowi podstawę do ukarania przewoźnika.

Kierowca musi przejechać po rozkładanej wadze z prędkością 5 km/h, żeby można było obliczyć obciążenie na każdą oś pojazdu. A że stanowiska, które działają obecnie, są już wyeksploatowane, potrzebny jest remont lub przebudowa terenu.

Czasu na tę inwestycję nie ma wiele. Przyszły wykonawca musi się uporać ze wszystkim do 15 grudnia br. W każdym z pięciu miejsc ma ułożyć idealnie równą warstwę asfaltu, na której rozkładane będą urządzenia do ważenia. Nowy sprzęt to jeszcze skuteczniejsza broń w walce miasta z ciężkim ruchem. - Wrocław już ma najlepszy taki system w Polsce. Obstawiliśmy wszystkie wloty na drogach krajowych - twierdzi Ewa Mazur ze ZDiUM.

- Rzeczywiście, trochę się poprawiło. Jak się wezmą za ważenie, w mieście zrobi się luźniej - zaciera ręce Janusz Majewski, taksówkarz, który często jeździ do Bielan Wrocławskich.

Adrian Gierczak z ITD przyznaje, że choć po otwarciu AOW jego inspektorzy mają mniej pracy na wagach, to teraz większy ruch zrobił się w pobliżu budowanej drogi S8. - Naszych interwencji zaczęły się domagać rejony Długołęki. Nie zapomnimy o nich - obiecuje Gierczak.

Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty