Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe wcielenie Sprintera

(ip)
Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sprinter użyczył swojej nazwy całej klasie aut i na całym świecie stał się synonimem dużych samochodów dostawczych o masie całkowitej około 3,5 tony. Najnowsze wcielenie modelu po raz kolejny ustanawia standardy dzięki pięciu nowym systemom bezpieczeństwa, silnikom spełniającym normę Euro VI i jeszcze bardziej atrakcyjnej stylizacji. Kluczową rolę odgrywa jednak niewielkie zapotrzebowanie na paliwo - nowy Sprinter to najoszczędniejszy samochód w segmencie. Najbardziej ekonomiczna wersja zużywa jedynie 6,3 l/100 km.

Pięć nowych systemów wspomagania - w tym kilka nowatorskich rozwiązań - pomoże w ograniczaniu liczb wypadków w

Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz

segmencie aut dostawczych. Po raz pierwszy swoją premierę w Sprinterze świętują: Asystent bocznego wiatru, montowany jako standard oraz opcjonalne systemy sygnalizacji kolizyjnej COLLISION PREVENTION ASSIST i asystent martwego punktu.
Asystent bocznego wiatru będzie jedną z funkcji standardowego układu ESP (Electronic Stability Program). Klienci będą także mogli zamówić inne systemy jako osobne opcje lub jako elementy łączone w pakiety wyposażenia. Pozwala to dostosować Sprintera do konkretnych potrzeb. Dodatkowo, Mercedes-Benz usprawnił prowadzenie Sprintera. Obniżenie podwozia pozwoliło na ograniczenie współczynnika oporu powietrza i zużycia paliwa, a przy okazji - na ułatwienie załadunku i rozładunku.

Nowy Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który we wszystkich wersjach silnikowych spełnia nadchodzącą normę emisji spalin Euro VI. Nowe przepisy drastycznie zmniejszają limity emisji tlenków azotu (NOx), całkowitej zawartości węglowodorów (THC) i cząstek stałych. Sprinter osiąga wyśrubowane standardy z pomocą silników BlueTEC oraz technologii SCR (wtrysk czynnika

Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz

AdBlue do spalin), z sukcesem zastosowanej już w ponad 100 tys. samochodów użytkowych Mercedes-Benz. Wydajność jednostek wysokoprężnych pozostaje bez zmian - ich gama obejmuje wersje 4- i 6-cylindrowe o mocy od 70 kW (95 KM) do 140 kW (190 KM). Projektanci Mercedes-Benz wykorzystali dodatkową fazę oczyszczania spalin do optymalizacji procesu wtrysku i spalania oraz ciśnienia doładowania. Aby obniżyć zużycie paliwa, zmodernizowano również układ napędowy oraz podzespoły dodatkowe - skrzynię biegów, tylną oś i system inteligentnego zarządzania alternatorem.
Alternatywą dla silników wysokoprężnych jest doładowany mechanicznie, 4-cylindrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 115 kW (156 KM) z pojemności 1,8 litra i jest także dostępny w wersji zasilanej gazem ziemnym. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna ECO-Gear lub 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS ze sprzęgłem lock-up - niespotykana w segmencie aut dostawczych.

Połączenie wydajnych silników Diesla, zoptymalizowanego układu napędowego, dłuższego przełożenia osi i dodatkowych

Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sprinter, Fot: Mercedes-Benz

podzespołów z pakietem BlueEFFICIENCY PLUS pozwala ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo nawet do rekordowych w segmencie 6,3 l/100 km (średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC). Nowy Sprinter jest ekonomiczny nie tylko ze względu na swoją wydajność, ale również dzięki systemowi kalkulacji przeglądów ASSYST - standardowego na rynku europejskim. Pozwala on wydłużyć okresy międzyprzeglądowe nawet do 60 tys. km.

Z zewnątrz Sprinter nawiązuje do obecnych wzorców Mercedes-Benz - osłona chłodnicy jest teraz bardziej pionowa, a trzy perforowane listwy nie tylko podkreślają dynamiczne wrażenie, ale i optymalizują przepływ powietrza. Nie sposób też nie zauważyć eleganckiej oprawy wlotu powietrza. Kolejna zmiana to przednie lampy - teraz o ostrzejszych rysach, z osobno rozmieszczonymi elementami oświetlenia. Profil maski poprowadzono wyżej, a charakterystyczny kształt zderzaka nawiązuje do tego spotykanego w SUV-ach. Z tyłu nowy Sprinter jest natychmiast rozpoznawalny za sprawą charakterystycznych, dwuczęściowych lamp. Wnętrze Sprintera również zostało poddane modernizacji. Komfort zwiększają nowe pokrycia i tapicerka foteli, cieńsze koło kierownicy zapewnia lepszy chwyt, a kratki wentylacyjne wyróżniają się chromowanymi aplikacjami, o ile nabywca zdecyduje się na wielofunkcyjną kierownicę. Przeprojektowana została także dźwignia zmiany biegów. Sprinter został wyposażony w nową generację nagłośnienia, oferującą zestaw telefoniczny Bluetooth (wraz z klawiaturą i książką telefoniczną) oraz system nawigacji Becker MAP PILOT.

Zamówienia na nowego Sprintera ruszają w czerwcu br. a dostawy samochodów rozpoczną się we wrześniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty