Nowe Audi S8 oficjalnie [GALERIA]

(pp)
Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest największym i najbardziej luksusowym modelem z rodziny "S" w ofercie niemieckiego producenta. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas 64. Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest największym i najbardziej luksusowym modelem z rodziny "S" w ofercie niemieckiego producenta. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas 64. Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Fot. Audi
Fot. Audi

Flagowa limuzyna Audi posiada nadwozie stworzone w technologii ASF (Audi Space Frame), co oznacza, że niemal w całości zostało wykonane z aluminium. Jedynym odstępstwem są środkowe słupki, do produkcji których zastosowano stal. Lżejsze materiały wykorzystano także przy produkcji np. elementów zawieszenia. Dzięki temu, inżynierom Audi udało się obniżyć masę pojazdu do 1975 kg.

**CZYTAJ TAKŻE


Audi S7 Sportback oficjalnie [GALERIA]
Oficjalne zdjęcia nowego Audi S6 i S6 Avant

**

Tym, co wyróżnia sportowe S8 od standardowych modeli A8, jest m.in. osłona chłodnicy w kolorze platynowo-szarym, chromowana dokładka przedniego zderzaka, aluminiowe obudowy lusterek oraz przetłoczenia na bocznych progach. Całość uzupełniają emblematy S8 i V8T. Auto będzie dostępne w 13 kolorach nadwozia, z czego szary Daytona będzie zarezerwowany tylko dla tego modelu.

Fot. Audi
Fot. Audi

We wnętrzu Audi S8 odnajdziemy wyłącznie materiały najwyższej jakości. Sportowe siedzenia zostały zaprojektowane specjalnie dla S8. Posiadają wielostopniową regulację elektryczną. Na życzenie mogą być pokryte tapicerką w kolorze srebrnym Mond ze stebnowaniem w formie rombów. Szwy i obszycia mają kontrastowy, stalowo-szary kolor. Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i dźwigni selekcyjnej tiptronic wykonane są z materiału Carbon Atlas. Wzrok przyciągają również podświetlane listwy progowe z logo S8. Dźwigienki zmiany przełożenia i pedały zdobią nakładki z aluminium.

Poza bogatym wyposażeniem seryjnym, Audi oferuje dla nowego S8 wszystkie najwyższe opcje elementów wyposażenia dostępne w modelach tej marki. Nowością jest asystent parkowania z czterema małymi kamerami obserwującymi otoczenie. Obrazy z kamer łączone są przez komputer, a kierowca może wywołać na monitorze MMI różne widoki, w tym także wirtualny widok z lotu ptaka. System ten zwiększa bezpieczeństwo przy manewrowaniu i wyjeżdżaniu z bram lub dróg podporządkowanych przy ograniczonej widoczności, pozwalając zobaczyć pojazdy nadjeżdżające z boku.

Fot. Audi
Fot. Audi

Sercem najnowszej generacji modelu S8 jest widlasty, ośmiocylindrowy silnik TFSI o pojemności 4 litrów znany z m.in. modeli S6 lub S7 Sportback. Jednak w przeciwieństwie do mniejszych modeli, w S8 dysponuje on mocą nie 420, lecz 520 KM i aż 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu, ta potężna limuzyna osiąga 100 km/h po upływie zaledwie 4,2 sekundy rozpędzając się do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni tiptronic.

Producent nie ujawnił jeszcze cen nowego S8. Możemy się jednak spodziewać, że model ten zostanie wyceniony na około 450 tysięcy złotych.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi


Weź udział w akcji serwisu

**

motofakty.pl

: "Chcemy Taniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty