W połowie lat 90. XX wieku marka Porsche przeżywała prawdziwy kryzys. Oferta niemieckiego producenta opierała się głównie na modelu 911, który choć cieszył się zainteresowaniem ze strony klientów, nie zapewniał zysków, jakie były wymagane dla przetrwania firmy. Szefowie Porsche podjęli wówczas decyzję o rozpoczęciu produkcji stosunkowo małego roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem, który kosztowałby znacznie mniej niż wspomniana już "dziewięćset jedenastka".
Decyzja okazała się "strzałem w dziesiątkę", dzięki czemu w ciągu kilku lat niemiecka marka odbiła się od finansowego dna i rozpoczęła rynkową ofensywę, prezentując nowe modele i stale poszerzając swoją ofertę. By nie tracić dystansu do swojego najgroźniejszego rywala w klasie sportowych kabrioletów, Mercedesa SLK, Porsche postanowiło przedstawić trzecią już generację Boxtera.
Najważniejszymi zmianami w stylistyce nowego modelu są m.in. krótsze zwisy przedni i tylny, szyba czołowa znajdująca się bliżej przedniej osi pojazdu, a także bardziej płaska sylwetka. Jest to zasługą konstrukcji, która w porównaniu do poprzednika została wydłużona i poszerzona. Według producenta, nadwozie nowego Boxtera zostało wykonane z lżejszych materiałów, dzięki czemu masa auta zmniejszyła się aż o 20%.
Początkowo, roadster Porsche będzie oferowany w dwóch wersjach: Boxter i Boxter S. Pierwsza z nich będzie napędzana sześciocylindrowym boxerem o pojemności 2.7-litra, który generuje 265 KM. Z kolei mocniejsza odmiana zostanie wyposażona w większy motor 3.4-litra, który zapewnia 315 KM. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund. Podstawowemu modelowi zajmuje do 0.7 sekundy dłużej. Obie jednostki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Jako opcja, dostępna będzie dwusprzęgłowa skrzynia półautomatyczna PDK.
Według zapewnień producenta, nowy Boxter jest stosunkowo ekonomicznym pojazdem. Zużycie paliwa na poziomie 7,7 litra dla wersji z 2.7-litrowym motorem należy uznać za bardzo dobry wynik.
Auto trafi do sprzedaży w Niemczech w połowie kwietnia 2012 roku, a jego ceny będą się zaczynały od 48 tys. euro (ok. 210 tys. zł).
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?