Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36597 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nowość z polskiej fabryki. Volkswagen Crafter

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Volkswagen Crafter

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

fot. Michał Kij Zaskakująco wygodny, starannie zaprojektowany i bardzo dobrze wykonany. Nowy Crafter z polskiej fabryki wysoko stawia poprzeczkę.

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

Volkswagen Crafter

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

fot. Michał KijSamochód ma z grubsza gabaryty i formę poprzednika. Reprezentuje klasę dużych samochodów dostawczych, popularnych 3,5-tonówek. W rzeczywistości masa całkowita poszczególnych odmian wynosi od 3 do 5,5 t. W zależności od tego, a także typu i wielkości nadwozia oraz zamontowanego wyposażenia zmienia się ładowność. W przeciętnym „blaszaku”, czyli furgonie średniej wielkości, jakim przemierza miasto wielu kurierów, dochodzi do około 1,5 t.

W kabinie uderza porządek, a po włączeniu silnika – cisza. Tablica rozdzielcza rozciąga się równą kreską na całą szerokość auta. Nie ma dużej konsoli środkowej tylko mała obudowa lewarka skrzyni biegów. Tak jest nie tylko ładnie, ale i praktycznie. Obok fotela kierowcy może być zamontowana dwuosobowa kanapa. Pasażer siedzący pośrodku ma sporo miejsca na nogi.

Schowki są liczne i dobrze rozplanowane. Duże i płaskie rzeczy np. teczki z fakturami można rzucić na parapet pod przednią szybą. Tworzy on łatwo dostępną, odkrytą półkę. Niżej, na wysokości pokręteł nawiewów jest długie korytko, także przydatne osobom, którym się spieszy i nie mają ochoty nic wkładać, układać, otwierać i zamykać. Jakość wykonania i ułożenie mechanizmów sterowania jest podobne, jak w osobowych Volkswagenach.

Volkswagen Crafter

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

fot. Michał KijWrażenie to wzmacnia praca układu napędowego i kierowniczego. W całej gamie Craftera jest stosowany 2-litrowy, wysokoprężny TDI o mocy od 102 do 177 KM. Najpierw wchodzą na rynek warianty z silnikiem ustawionym poprzecznie i przednim napędem. W 2017 rusza produkcja wersji tylnonapędowej z silnikiem wzdłużnym oraz z napędem obu osi 4Motion, bazującej na modelu przednionapędowym. Do wyboru jest manualna skrzynia 6-biegowa lub klasyczny, 8-biegowy automat z przekładnią hydrokinetyczną, znany np. z Amaroka. Jest dostarczany przez firmę ZF, wyposażony w blokadę likwidującą poślizg przekładni, gdy samochód osiągnie prędkość „podróżną” i ma elektroniczne sterowanie. Oznacza to, że jest nie tylko wygodny, ale sprzyja osiąganiu niskiego zużycia paliwa. Naturalnie jest bardzo wygodny, precyzyjny i wyróżnia się wysoką kulturą pracy – moment zmiany przełożenia jest lewie wyczuwalny, a „kick-down” załącza się błyskawicznie i doskonale dobiera właściwy bieg, który skraca czas rozpędzania. Wybrednym umożliwia ręczną zmianę biegu, a w połączeniu ze 177-konnym silnikiem czyni z Craftera bardzo energicznego pomocnika w dostawach masła, mleka i kajzerek.

Volkswagen Crafter

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

fot. Michał Kij

Volkswagen Crafter

Zdążył już zdobyć tytuł „Van of the Year 2017”. Przekazanie nagrody odbyło się podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2016 r. O zwycięstwie decyduje jury złożone z dziennikarzy europejskich magazynów branżowych. Wsiadając za kierownicę nowego Craftera, można sprawdzić, czy nos ich nie zawiódł.

fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mateusz (gość)

    Silnik 2 litrowy?? To większa osobowka a nie bus. Z 3, 5tonowa przyczepa nie da rady na bank

  • max (gość)

    Lepsza i pewna jest rodzinka Fiat Ducato , Peugeot boxer i Citroen Jumi

  • POLAK (gość)

    JAKIEJ ,,POLSKIEJ FABRYKI SAMOCHODÓW '', LUDZIE CZY NIE MACIE MÓZGÓW TYLKO MIEJSCE NA CZAPKĘ.

  • Zygmunt (gość)

    Wygląd karoserii - kopia Forda Transita model 2002.

  • iTi (gość)

    Zle nie życze VW ale nie przebije się on w polsce ,Fiat Ducato maxi zajebiście wyposażony kosztuje 120 tyś a VW też maxi też pożadnie wyposażony 165-170 tyś różnica 45-50 tyś zł jest naprawdę dużą,a biorąc pod uwagę niezbyt dobre opinie o poprzednich Crafterach które bardzo często miały problemy i odwiedziny w serwisach były normalnośćia.

  • we (gość)

    duzo udogodnien , lampek , komputerkow a silnik jak od motorynki , walki pewnie szlag trafi tydzien po gwarancji ew korbowody lub sie zatrze zobaczymy zycie pokaze , bylbym ostrozny kupujac volkswagena , jeszcze w niemczech jak kupisz to ci wymienia na gwarancji to i tamto natomiast w polsce beda trudnosci tak wielkie jak gora lodowa co rozwalila titanika

  • . (gość)

    dziękuję za niemieckiego trupa !!! wolę nowe ducato maxi !!! max wyposażone jest tańsze o dobrą klasę używanego 5 letniego auta

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Crafter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Crafter opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł