Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja Artykuł sponsorowany

Nowości, na które warto zwrócić uwagę kupując akumulator

Data publikacji: Autor: Artykuł sponsorowany

Fot. Archiwum Czym się różni akumulator AGM od EFB? Czy warto korzystać z technologii Carbon Boost? Trzeba przyznać, że wybór nowego akumulatora może być dużym wyzwaniem. Podpowiadamy co warto wiedzieć, by dokonać mądrego zakupu.

Fot. Archiwum Podstawowe informacje

Według największej niemieckiej firmy ubezpieczeniowej ADAC, niewystarczająco naładowane akumulatory są najczęstszą przyczyną usterek samochodowych. Chyba każdy kierowca ma na swoim koncie wpadkę z rozładowanym akumulatorem samochodowym. Zadaniem akumulatora jest między innymi ogrzewanie foteli. Możemy dzięki niemu słuchać radia w samochodzie czy sterować elektrycznymi szybami i lusterkami. Podtrzymuje on pracę alarmu i innych sterowników kiedy samochód jest wyłączony. Nowoczesne akumulatory są wyposażane w technologię Carboon Boost, która pozwala optymalizować ich pracę.

Technologia Carbon Boost

Początkowo technologia Carbon Boost była stosowana tylko w specjalistycznych, nowoczesnych akumulatorach. Wśród nich znajdowały się modele AGM i EFB szerzej opisane w dalszych akapitach. Udało się jednak stworzyć system, który dziś można wykorzystywać także w zasilaczach starszego typu. Technologia Carbon Boost pierwotnie miała wspomagać pracę akumulatorów zasilających samochody z bogatym wyposażeniem, które wymagają dużej mocy. Bardzo obciążająca dla akumulatorów jest jazda po mieście. Samochód często się zatrzymuje, czy to na światłach, czy przed przejściem dla pieszych. Technologia Carbon Boost ładuje akumulator dużo szybciej niż bez jej zastosowania, dzięki czemu jest on bardziej wydajny i będzie służył użytkownikowi nawet o kilka lat dłużej.

Akumulator AGM

Akumulator AGM czyli Absorbed Glass Mat ma dużo niższy opór wewnętrzny, czyli więcej napięcia w zaciskach. Może też pracować dużo dłużej niż klasyczne akumulatory. Cały elektrolit wchłaniają w nim separatory wykonane z włókna szklanego znajdujące się między płytami ołowianymi. Akumulator AGM ma wmontowany zawór ciśnieniowy, który otwiera się i odprowadza powstały gaz kiedy ciśnienie wewnętrzne nadmiernie wzrośnie. Dzięki temu mamy pewność, że obudowa nie wybuchnie w przypadku przeładowania akumulatora, co bardzo często ma miejsce w zwykłych zasilaczach. AGM cechuje się wysoką jakością i jest szczególnie polecany do samochodów z bogatym wyposażeniem elektrycznym oraz do posiadających system Start/Stop.

Akumulator EFB

Akumulator EFB jest rodzajem pośrednim między zwykłym akumulatorem a akumulatorem AGM. Jest używany głównie w samochodach, które posiadają funkcję Start/Stop. Jego ogromną zaletą jest to, że przy częstym włączaniu i wyłączaniu nie traci swojej mocy i nie wpływa to na jego żywotność. Samochody mające wiele elementów wyposażenia zasilanych energią elektryczną, często są zasilane akumulatorem EFB. Charakteryzuje się on dodatkową warstwą poliestru, którym pokryta jest płyta. Dzięki temu masa czynna jest bardziej stabilna, co sprawia, że akumulator jest pełni sprawny nawet przy silnych wstrząsach.

Kupując akumulator trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na wymagania samochodu.  Auta z funkcją Start/Stop, które zostały od początku wyposażone w EFB lub AGM, muszą już zawsze korzystać z takiego zasilania. Zmiana akumulatora na inny typ zakłóci pracę funkcji Start/Stop. Samochodom nie mającym bogatego wyposażenia zasilanego energią elektryczną i rzadko użytkowanym w mieście wystarczy zwykły akumulator. Zadbajmy jednak o to, żeby posiadał technologię Carbon Boost, co znacznie przedłuży mu życie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • amnestion (gość)

    W ogóle technologicznie sporo się dzieje w akumulatorach, i to w Polsce również. Jenox uruchamiał niedawno nową linię do elektroformacji, ZAP teraz pierwszą zautomatyzowaną linię produkcyjną wytwarzającą akumulatory w technologii AGM. Nie odstajemy już jakością od Zachodu, a cenowo wciąż wypadamy dużo korzystniej.

  • AS (gość)

    Autor myli pojęcia i nie czuje różnicy: "zasilacz" i "akumulator". Dajecie wiarę takiemu specowi ??:)

  • heretyk (gość)

    Spoko artykuł.

  • noxusduos (gość)

    Ja tam nie kombinuję z akumulatorami,mam dwa auta w jednym amper-maxa z Poznania a do drugiego kupiłem Varte w Jant Poznań, oba działają oba trzymają prąd.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości