W przyszłym sezonie Suzuki poszerzy ofertę miejskich skuterów z rodziny Burgmana o modele o pojemności 125 i 200 ccm. Rozwijają one koncepcję wygodnego i eleganckiego miejskiego skutera.
Nowe skutery będą dysponować obszernym schowkiem pod siedzeniem pozwalającym schować dwa pełnowymiarowe kaski, a schowki w przedniej części skutera będą mieć największą pojemność w swojej klasie (5,5 l).
Poza tym zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110 mm), przez co polepszeniu uległa ochrona przed wiatrem. Standardowo "125-ka", jak i "200-ka" będą miały układ hamulcowy zintegrowany z systemem ABS.
Na polskim rynku zadebiutuje także długo wyczekiwany "duży" V-Strom, którego silnik to całkowicie przeprojektowana czterosuwowa, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 1037 ccm z dwoma wałkami rozrządu w każdej z głowic (DOHC).
Zobacz też: Suzuki V-Strom 650A - skazany na sukces? (FOTO, FILM)
Rozwijać ma moc 74 kW (100 KM) przy 8,000 obr./min. i osiągać maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4,000 obr./min. Wyposażony jest w dwie świece i dwie cewki zapłonowe na każdy cylinder. Zasilanie tradycyjnie dla Suzuki oparte jest na systemie przepustnic SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), dzięki czemu spalanie jest o 16% niższe w porównaniu do poprzedniej generacji modelu V-Strom 1000.
Sterowanie silnika realizowane jest przez 32-bitowy ECM. Nowo zaprojektowany układ chłodzenia ma większą pojemność, ponadto zrezygnowano z dodatkowej chłodnicy oleju, dzięki czemu masa całego systemu zmalała o 1.5 kg. Pojedynczy tłumik (układ 2 w 1) zastąpił podwójną końcówkę układu wydechowego, dzięki czemu masa motocykla została ograniczona o kolejne 4.7 kg.
Nowy V-Strom 1000 ABS jest pierwszym seryjnym motocyklem Suzuki wyposażonym w system kontroli trakcji ułatwiający poruszanie się w różnych warunkach drogowych. Układ wykorzystuje informacje z czujników prędkości przedniego i tylnego koła, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła błyskawicznie ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.
Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS umieszczony jest w zupełnie nowo zaprojektowanej ramie umożliwiającej zamontowanie wąskiego siedzenia i zbiornika paliwa, które ułatwia prowadzenie jednośladu i podparcie się po zatrzymaniu motocykla. W stosunku do poprzedniej generacji V-Stroma 1000 masa ramy została zredukowana o 13%.
W pełni regulowane zawieszenie przednie o skoku 160 mm zbudowane jest z odwróconych amortyzatorów KYB o średnicy tłoczyska wynoszącej 43 mm.
Nowy V-Strom 1000 ABS wyposażony jest w radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski Tokico monoblok współpracujące z pływającymi przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm. Elementy systemu ABS dostarczane są przez firmę Bosch i ich całkowita masa wynosi zaledwie 1050 g. Tylny jednotłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin współpracuje z tarczą o średnicy 260 mm.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?