Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowości Suzuki na sezon 2014: Burgman 125/200 oraz V-Strom 1000 (ZDJĘCIA)

Karol Biela
Nowości Suzuki na sezon 2014: Burgman 125/200 oraz V-Strom 1000 (ZDJĘCIA)
Nowości Suzuki na sezon 2014: Burgman 125/200 oraz V-Strom 1000 (ZDJĘCIA)
W 2014 roku do gamy jednośladów Suzuki dołączą trzy maszyny: nowy Burgman z silnikiem o pojemnosci 125 i 200 ccm oraz długo wyczekiwany V-Strom 1000.
Nowości Suzuki na sezon 2014: Burgman 125/200 oraz V-Strom 1000 (ZDJĘCIA)
Nowości Suzuki na sezon 2014: Burgman 125/200 oraz V-Strom 1000 (ZDJĘCIA)

W przyszłym sezonie Suzuki poszerzy ofertę miejskich skuterów z rodziny Burgmana o modele o pojemności 125 i 200 ccm. Rozwijają one koncepcję wygodnego i eleganckiego miejskiego skutera. 

Nowe skutery będą dysponować obszernym schowkiem pod siedzeniem pozwalającym schować dwa pełnowymiarowe kaski, a schowki w przedniej części skutera będą mieć największą pojemność w swojej klasie (5,5 l).

Poza tym zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110 mm), przez co polepszeniu uległa ochrona przed wiatrem. Standardowo "125-ka", jak i "200-ka" będą miały układ hamulcowy zintegrowany z systemem ABS.

 Na polskim rynku zadebiutuje także długo wyczekiwany "duży" V-Strom, którego silnik to całkowicie przeprojektowana czterosuwowa, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 1037 ccm z dwoma wałkami rozrządu w każdej z głowic (DOHC).

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650A - skazany na sukces? (FOTO, FILM) 

Rozwijać ma moc 74 kW (100 KM) przy 8,000 obr./min. i osiągać maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4,000 obr./min. Wyposażony jest w dwie świece i dwie cewki zapłonowe na każdy cylinder. Zasilanie tradycyjnie dla Suzuki oparte jest na systemie przepustnic SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), dzięki czemu spalanie jest o 16% niższe w porównaniu do poprzedniej generacji modelu V-Strom 1000.

Sterowanie silnika realizowane jest przez 32-bitowy ECM. Nowo zaprojektowany układ chłodzenia ma większą pojemność, ponadto zrezygnowano z dodatkowej chłodnicy oleju, dzięki czemu masa całego systemu zmalała o 1.5 kg. Pojedynczy tłumik (układ 2 w 1) zastąpił podwójną końcówkę układu wydechowego, dzięki czemu masa motocykla została ograniczona o kolejne 4.7 kg.

Nowy V-Strom 1000 ABS jest pierwszym seryjnym motocyklem Suzuki wyposażonym w system kontroli trakcji ułatwiający poruszanie się w różnych warunkach drogowych. Układ wykorzystuje informacje z czujników prędkości przedniego i tylnego koła, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła błyskawicznie ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.

Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS umieszczony jest w zupełnie nowo zaprojektowanej ramie umożliwiającej zamontowanie wąskiego siedzenia i zbiornika paliwa, które ułatwia prowadzenie jednośladu i podparcie się po zatrzymaniu motocykla. W stosunku do poprzedniej generacji V-Stroma 1000 masa ramy została zredukowana o 13%.

W pełni regulowane zawieszenie przednie o skoku 160 mm zbudowane jest z odwróconych amortyzatorów KYB o średnicy tłoczyska wynoszącej 43 mm.

Nowy V-Strom 1000 ABS wyposażony jest w radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski Tokico monoblok współpracujące z pływającymi przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm. Elementy systemu ABS dostarczane są przez firmę Bosch i ich całkowita masa wynosi zaledwie 1050 g. Tylny jednotłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin współpracuje z tarczą o średnicy 260 mm. 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty