Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36337 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Nowy Avensis debiutuje w Genewie [galeria]

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Toyota Avensis / Fot. Toyota Zmiany widać przede wszystkim w stylistyce nadwozia, ale wrażenie robi również lepszej jakości wnętrze. Toyota zadbała także o zmiany w jednostkach napędowych, a także elementy wyposażenia, które mają na celu poprawienie bezpieczeństwa oraz komfortu podróżujących.

Toyota Auris / Fot. Toyota Od 1997 roku, kiedy Toyota Avensis zadebiutowała w Europie, jej cztery dostępne od tego czasu generacje znalazły ponad 1 mln 711 tys. klientów.

Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look" i „Under Priority". Dzięki tym zabiegom, zarówno z przodu jak i z tyłu nowy Avensis wygląda na pojazd szerszy i mocniej osadzony na drodze. Reflektory przednie i tylne zostały wyposażane w pełną technologię LED, a w linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.

Toyota Auris / Fot. Toyota Wrażenie jakości potęguje eleganckie wykończenie wszystkich elementów, z którymi styka się kierowca, w pełni zharmonizowane czcionki i eleganckie, ciemnoniebieskie podświetlenie. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta") warianty z Alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele, które zwiększają komfort jazdy na długich trasach.

We wnętrzu Avensisa będzie ciszej niż do tej pory, za co odpowiadają nowe elementy wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowane osłony podwozia.

W porównaniu do dotychczasowego modelu wszystkie wersje wyposażeniowe nowego Avensisa zostały wzbogacone. Toyota stworzyła także wariant odpowiadający na potrzeby wyrafinowanych użytkowników, zawierający wszystkie zaawansowane elementy wyposażenia i eleganckie wykończenie wnętrza z Alcantarą, przy rozsądnym poziomie cenowym.

Już podstawowa wersja nowego Avensisa będzie oferowała pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth.

Na kolejnym poziomie do tych elementów dołączą dwukolorowe wykończenie wnętrza z Alcantarą, 4,2-calowy wyświetlacz kolorowy umiejscowiony między zegarami, automatyczne światła drogowe, czujniki deszczu i zmroku, system multimedialny Toyota Touch 2 z kamerą cofania i rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense.Toyota Auris / Fot. Toyota

W specyfikacjach skonstruowanych z myślą o najbardziej wymagających klientach indywidualnych i flotowych pojawią się także elementy takie jak światła mijania i drogowe w technologii Full LED. W najwyższych wersjach będą one wyposażone w funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów.

Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2. Usprawnienia w zawieszeniu pozwoliły także podwyższyć komfort podróży i poprawić prowadzenie pojazdu.

Silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

Jednostka rozwija 112 KM przy 4,000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1,750-2,250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa zostało obniżone o 8%, do poziomu 4,1 l/100 km.

Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiągając 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min., nowy diesel równomiernie rozwija moc i żwawo reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkości maksymalna 200 km/h.

Toyota Auris / Fot. Toyota Silnik ten będzie także wyróżniał się wysoką kulturą pracy oraz systemem Start&Stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.

Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 tys. km. okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 tys. km. został obniżony o ok. 20%.

Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 /147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o kolejne 4%.

Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1,8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2,0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km.

Toyota wprowadza w nowym Avensisie pakiet Toyota Safety Sense, będący standardowym wyposażeniem każdej wersji modelu. Dzięki działaniu radaru laserowego i kamery, umieszczonych na przedniej szybie, systemy aktywnej ochrony przedzderzeniowej będą oferowały szereg nowych funkcji: ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zderzenia czołowego, autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy odczytywanie znaków drogowych.

Nowa Toyota Avensis zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w czerwcu 2015 roku. Zamówienia można składać od marca br.

Toyota Avensis / Fot. Toyota

Toyota Avensis / Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • XXX (gość)

    ZEGARY MA JAK FORD FIESTA !!!

  • Jack (gość)

    Przód od Aurisa a tył prawie się nie zmienił i nadal jest beznadziejny.

  • clock (gość)

    pozytywne zmiany a bez rewolucji. obnizenie spalania avensis pozytywne. na plus pakiety bezpieczenstwa czy jak oni tego nie nazywaja.

  • harold (gość)

    Nie wiem czego wy chce od auta ale moim zdaniem jet ładniejszy od poprzedniego avensisa.

  • pepe (gość)

    Moim zdaniem jest to głębszy lifting. Mogli odważniej projektować wnętrze, i przy okazji popracować nad prędkościami maksymalnymi. Cztery tysiące obrotów przy prędkości 140 km/h to standardy sprzed 10 a może i 20 lat.

  • alik (gość)

    gdyby lifting był szczególnie głęboki to avensis nie byłaby już avensis, a tak zostało ładnie

  • bubek (gość)

    pozostaje czekać do czerwca i samemu się przekonać jak nowa avensis się prezentuje

  • sise (gość)

    ja jezdze ta poprzednia wersja i jestem bardzo zadowolona:) tu na plus systemy bezpiezenstwa no i oczywiscie kazda drobna zmiana w wygladzie. chetie bym zamienila na nowy model;)

  • milos (gość)

    avensis wyglada w porzadku, podobaja mi sie nowe swiatla.wnetrze zmienione tez na plus.

  • domiś (gość)

    veeeery najs :) takie auto to marzenie kazdej kobiety

  • MISSI (gość)

    Obnizenie spalania to najwieksza zaleta! ;))

  • vov (gość)

    do ,,pepe,,-kup ,sprawdz i pisz / ale nie glupoty / - przy 210 km/h - 3700 obr/min.

  • Mix (gość)

    Miałem T25 i T27, wyglądu jest kwestią gustu :-). Zobaczymy jakie będą materiały wykończeniowe i gdzie objawią się oszczędności... Na pierwszy rzut oka wyświetlacz z klimy jest łudząco podobny do tego z obu poprzedników ;-) , tylko kolor podświetlenia się zmienił, część przycisków jak widać też ze starych zapasów... Mam duży sentyment do tego modelu ale niestety dane techniczne wyglądają bardzo źle. Wg mnie konkurencja z tego segmentu odjechała i to raczej na dobre. Nie ukrywam, że liczyłem na mocnego benzyniaka lub diesla w okolicach 200 koni. Jak widać z uporem maniaka unikają najmniejszego zapasu mocy. 112 KM przy tej masie to dość odważne posunięcie. Mam nadzieje, że gość piszący artykuł nie wymienił wszystkich silników. Pozdrawiam

  • MBgryf (gość)

    A ja wolę silnik 2.0 benzynowy 152 KM niż benzynowy 1.4 i 140 KM. 152 KM w zupełności wystarcza a i silnik jest mniej obciążony.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł