Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nowy Avensis już w Polsce

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra Toyota wprowadza na rynek trzecią generację Avensisa z dynamiczniejszą linią nadwozia i mocniejszymi silnikami.

Toyota wprowadza na rynek trzecią generację Avensisa z dynamiczniejszą linią nadwozia  i mocniejszymi silnikami. Podobnie jak jego poprzednicy, nowy model został zaprojektowany i zbudowany w Europie.   Fot. Tomasz Szmandra

Avensis powstał na nowej płycie podłogowej i jest dostępny w dwóch rodzajach nadwozia: sedan oraz kombi. Zrezygnowano z 5-drzwiowego liftbacka. W porównaniu do poprzednika nadwozie jest nie tylko dłuższe (o 5 cm), ale również szersze (o 5,4 cm). Mimo to bagażnik sedana nieco zmniejszono (z 520 do 509 l). Powiększyła się za to przestrzeń pasażerska. Niestety, opadająca linia dachu powoduje, że wysokie osoby siedzące na tylnej kanapie mogą głową dotykać podsufitki.  

Do napędu japońskiego auta użyto trzech benzynowych silników (o mocach 132 – 152 KM) oraz trzech diesli (126 – 177 KM). Wszystkie jednostki napędowe, z wyjątkiem największego diesla o pojemności 2,2 l, zostały zmodyfikowane i mają  Fot. Tomasz Szmandra większą moc.

Mieliśmy okazję sprawdzić samochód z najsłabszym, 132-konnym benzynowym silnikiem 1,6 l współpracującym z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Rozpędza on auto do 100 km/h w 10,4 s.  Zawieszenie jest sztywniejsze, co ma wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych Fot. Tomasz Szmandra ruchów na nierównościach.  Dzięki temu Toyota prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy.

W kabinie zaskakuje duża pojemność schowka między przednimi fotelami. Uzyskano ją dzięki usunięciu środkowego tunelu, co zapewniło także więcej miejsca na nogi pasażerom siedzącym na tylnej kanapie. Dość dziwnym pomysłem wydaje się umieszczenie przycisku hamulca ręcznego tuż pod przyciskiem uruchamiającym silnik.

W podstawowej wersji 1.6 auto kosztuje 71 500 zł. Za kombi trzeba zapłacić 3 tys. zł więcej.

Wybrane dane techniczne

Toyota Avensis 1.6 Luna 

Typ silnika

Benzynowy

Pojemność skokowa (cm3):

1598

Moc maksymalna (KM/obr./min):

132/6400

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

160/4400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,4

Prędkość maksymalna (km/h):

200

Pojemność bagażnika (l):

509

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,4/8,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

479,5/181/148

Rozstaw osi (cm):

270

Cena (zł):

71 500

    

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Roger

    brzydkie, nudne ale poprawne auto, w sam raz na dłuższe trasy

  • selios

    nawet może być

  • Jarpoz

    Tył nawet fajny ( zwłaszcza w kombi ), przód bez sensu. Niestety nie jest to "japończyk z japonii", ale będzie konkurował z europejską konkurencją. Na wstępie przegrywa w kategorii design, co do reszty to czas pokaże.

  • tomek1

    Dokładnie, przód od razu mi nie przypadł do gustu - po prostu jest brzydki, reszta bardzo mi się podoba.

  • tomek1

    Mam nadzieję, że kiedyś po faceliftingu to poprawią.

  • Wieryg

    71tys zl za zwykly 1-nym kolkiem napedzany samochod?=To Bzdura dla idiociatek!Za nieco wiecej o 9 tys jest z tej samej compact klasy moj Impreza z Boxerem i AWD- napedem a w standardzie posiada to wszystko co kazdy inny sam z pelnym wyposazeniem! O zywotnosci ,o wspanialym trzymaniu sie drogi i w omal kazda pogode i w kazdej kondycji droge= jedynie nim- przez wiele set tys mil- NIEZAWODNIE!@Jest to NR 1 pod wzgledem AWD i NIEZAWODNOSCI SAMOCHOD na swiecie za niewielkie pieniadze a w wersji turbo? to dopiero rakieta!Nic sie don nie moze rownac!Jeslis nie glupi =TO TYLKO

  • Wieryg

    CZAS zwyklych 1-nym kolkiem napedzanych sam jest za nami! W Japonii i USA od 30 lat a w tumanskiej komunie UE dopiero cos tam swita i przebakuje sie.U Szwancow to luxus i niedorobka 4WD z elektroniczna ingerencja jej i zawodnoscia!Inne komusze =UE bublorobska zaczynaja stronami ale wciaz :"Autem roku" sa tandetne dziadostwa puszek do sardynek i to z komuny makaroniarskiej albo bubel szwanzki z USA- Opel?A Polska biedote nie stac na glupie wydawanie swych nedznych groszy!MUsicie byc madrzejsi - niz szwanze i inne niedojebki komusze UE-i nie dac sie brac pod wlos zadnej firmie-

  • mag

    To prawda brzydkie auto zresztą jak wszystkie TOYOTY

  • Bart3kk

    Avensis wcześniejsza wydawała się taka sobie, ale przy tej jest piękna. Coś Japonczycy zaczynają wypuszczać takie bezwyrazowe auta. Honda City,Honda Civic, teraz ta Toyota.

  • murdock

    przepiekne auto-jak wiekszosc toyot.Ma sliczny przod,tyl i w ogole jest cacy.nie zgadzam sie zupelnie z opiniamim krytykantow-dla was pewno "niemieckie"jest gud... Tymczasem toyoty sa najmniej awaryjnymi autami obecnie.W Polsce -wiadomo-ci "znawcy" powiedza ze vw lub ktores z "niemieckich ".No i tak -za granicami Polski widac co dobre-bo to widac na ulicach.W Polsce natomiast widac co sie uwaza za dobre.No i to czesto stoi na poboczach--w "niemieckim"-panstwie.W polskim panstwie tez.Tak wyglada prawda.

  • murdock

    wieryg-odszukaj dane o niezawodnosci i nie pisz rzeczy nieprawdziwych.Na czele listy niezawodnosci(ADAC) jest TOYOTA.Nie zaden subaru...Poza tym porownaj koszty utrzymania twojego subaru i toyoty.Ile to pali itd.TOYOTA jest najlepsza.No ale tak jak pisalem wyzej- w Polsce pokutuje wciaz kult "niemieckie",mimo ze fakty mowia juz dawno dawno co innego.Niestety.

  • tomek1

    Do murdock: Mnie np. tylko przód się nie podoba a konkretnie te reflektory za bardzo zadarte do tyłu co powoduje, że maska samochodu jest w kształcie języka, reszta jest jak najbardziej ok i ogólnie podoba mi się to auto :)

  • nobi

    a będzie automat na dislu

  • Jarpoz

    Z tą jakością europejskich Toyot jest coraz gorzej, wiele na to wskazuje że staje się też europejska, na szczęście ratuję ja dobry, lecz drogi serwis. W mojej ocenie nie stanowi alternatywy dla Mazdy 6 i Accorda, chyba że Mazda naprawdę wycofa się z 2.0 litrowego diesla, a toyota przy takim pozostanie. Mazda i Honda potrafią pokazać że japońskie auta mogą być nowoczesne, trwałe, ekstrawaganckie, niezawodne, ze sportowym duchem i bardzo praktyczne, Toyocie znacznie gorzej się to udaje.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Avensis opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł