Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36547 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nowy Chevrolet Aveo

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Fot. Chevrolet Maluch firmy Chevrolet jest teraz bardziej masywny i jeździ dynamiczniej od swojego poprzednika. Na polskim rynku samochód w wersji hatchback z silnikiem benzynowym 1,2 l kosztuje od 37 990 zł.
Maluch firmy Chevrolet jest teraz bardziej masywny i jeździ dynamiczniej od swojego poprzednika. Na polskim rynku samochód w wersji hatchback kosztuje od 37 990 zł.

Fot. Chevrolet Nowemu modelowi przybyło parę kilogramów. Został on skonstruowany na nowej płycie podłogowej i ma coś z Corvette oraz co nieco z motocykla. Silniki kochają wysokie obroty, co wcale nie znaczy, że łatwo jest rozwinąć nadmierną prędkość.

Aveo ma tylko dwa warianty nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan. Hatchback jest bardziej sportowy, sedan prorodzinny. Najlepiej widać to z tyłu. Hatchback jest ostro ucięty, druga para drzwi ma klamki ukryte w obramowaniu szyby. Okrągłe, tylne światła wyrastają wprost z czarnej obudowy. W sedanie ubrane są całe w przezroczysty klosz. Pojazd jest poważniejszy, a bagażnik to ciemna otchłań bez dna. Ma regularny, praktyczny kształt.

Oba warianty są nieco większe niż analogiczne wersje poprzedniego Aveo. Każdy przekracza 4 m długości, choć hatchback tylko o 4 cm. W środku hatchback i sedan nie różnią się. Mają te same pakiety wyposażenia i dopiero one nadają ton wnętrzu. Ogólnie rzecz biorąc standard waha się od taksówkarskiej szaroburości do dizajnerskiej metaliczności. Półmatowe wstawki oczywiście udają tylko metal i wcale się z tym nie kryją, ale prezentują się dobrze.

Wskaźniki przyklejone do parapetu pod szybą są czytelne. Wyglądem naśladują „zegary” nowoczesnych motocykli. Konsola pośrodku nawiązuje do Corvette. Całość efektowna, choć pewnie za lat naście będzie uchodzić za „smaczek z epoki”.

Półkowo i kieszeniowo nieźle. Telefon, picie, mapa – wszystko znajdzie miejsce. Przed pasażerem są dwa zamykane schowki. Górny jest dodatkowo podzielony w poprzek na pół. W środku ma gniazdo USB. Nie przeszkodził w zamontowaniu poduszki powietrznej.

W standardzie Aveo ma ich aż sześć. Do tego system stabilizacji toru jazdy ESC oraz wspomagania nagłego hamowania BAS. Normą są również elektrycznie otwierane szyby z przodu oraz kierownica regulowana w dwu płaszczyznach. Elektryczne wspomaganie ma funkcję, która kompensuje zużycie układu kierowniczego z upływem lat. Bogatsze wersje auta mają fotel, którego wysokość można ustawić. Godne polecenia każdemu.

W sylwetce Aveo okna zajmują mało miejsca, a słupki są szerokie. Unosząc siedzenie można więcej zobaczyć.

Chwilowo firma oferuje tylko silniki benzynowe. Najmniejszy, 1,2 l ma 70 KM, a w mocniejszym wariancie 86 KM. Dalej są: 1,4 l-100 KM i 1,6 l-115 KM. Ten ostatni ma zębaty pasek rozrządu, który trzeba wymieniać co 10 lat lub 160 tys. kilometrów. Każdy z nich współpracuje z pięciobiegową skrzynką manualną, a dwa najmocniejsze również z sześciostopniowym „automatem” Hydra-Matic.

W modelach z ręczną skrzynką, strzałka przy prędkościomierzu podpowiada zmianę biegu już przy 2 tys. obrotów. Lecz aby Aveo ruszało się żwawo, silniki potrzebują znacznie więcej. Trzeba deptać. Modelom 1,2 oraz wariantom z automatyczną skrzynią musi pomóc natura. Najlepiej, jeśli postawi im na drodze długi zjazd.

Jesienią pojawi się Diesel 1,3 l. Będzie miał wtrysk z tzw. szyną common-rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Typowy, nowoczesny silnik, choć dla Chevroleta w Europie jest zupełną nowością. Zawieszenie też bez szaleństw: z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Samochód jest dość sztywny, ale bez przesady. Hamulce tarczowe są tylko z przodu. Z tyłu znalazły się bębnowe. Są skuteczne. Aveo waży „na sucho” przeszło tonę, co pomaga mu nawiązać dobry kontakt z drogą. Trzyma się zakrętów i zanadto nie przechyla.

Chevy trafia w męskie gusta, co może być jego szansą na tle bardziej subtelnych Skód czy Kii. Sedan jest droższy o 1,5 tys. niż hatchback. Importer zapowiada ofensywę Chevroleta na rynek flotowy. Czego nie kupią młode małżeństwa, wezmą handlowcy?

Marka/model

Chevrolet Aveo

Fiat Linea

Renault Thalia

Cena (zł)

37 990

37 490

32 100

Silnik

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność (l)

1,2

1,4

1,2

Moc (KM)

70

77

75

Maks. moment obr. (Nm)

115

115

105

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

14,3

14,6

13

Prędkość maks. (km/h)

162

165

167

Śr. zużycie paliwa (l/100 km)

5,9

6,3

5,9

Emisja CO2 (gr/km)

138

148

136

Skrzynia biegów

5-biegowa,
manualna

5-biegowa,
manualna

5-biegowa,
manualna

Pojemność bagażnika (l)

502

500

506



Fot. Chevrolet Fot. Chevrolet Fot. Chevrolet Fot. Chevrolet Fot. Chevrolet Fot. Chevrolet






















więcej zdjęć Chevroleta Aveo w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    Szokuje cennik dla wersji 1,6 100 KM, takie Aveo kosztuje od 52 tys zł ... Przypomnę że to auto nie jest w żadnym stopniu zdolne do rywalizacji z Fiestą, Punto Evo czy Polo a taki VW Polo z pakietem Optimum i silnikiem 1,2 TSI 105 KM kosztuje obecnie 54 tys zł ...

  • kierowiec (gość)

    przód polonez przejściówka

  • adam (gość)

    Szanowny autor mija się z prawda w zakresie cen wersja 1.6 ma moc nie 100 KM a 115 a jeśli chodzi o pakiety wyposażeniowe to też radziłbym dokładniej zapoznać się ze specyfikacją.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Aveo zdjęcia

Chevrolet Aveo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Chevrolet Aveo Cena

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł