Nowy ciągnik siodłowy DAF XF Euro 6 - zobacz zdjecia

Paweł Puzio
DAF XF Euro 6 ma pokonywać 1,6 mln km bez remontu silnika. Mocny retarder i hamulec silnikowy oraz dobrze wyszkolony kierowcą gwarantują milion kilometrów przebiegu na jednym komplecie klocków hamulcowych.
DAF XF
DAF XF

Serce, czyli Paccar MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 litra, to europejska odmiana amerykańskiego silnika Paccar MX. Nowa generacja silników wysokoprężnych - po raz pierwszy w ciężarówkach marki DAF - jest zasilana za pomocą wtryskiwaczy Common Rail. Efektywny, wysokociśnieniowy wtrysk jest wspomagany turbosprężarką ze zmiennej geometrii (VGT) i układem recyrkulacji spalin (EGR).

O to, żeby silnik spełniał wymogi normy emisji spalin Euro VI dba zaawansowany układ oczyszczania gazów spalinowych wyposażony w katalizator DeNOx i aktywny filtr cząstek stałych (DPF). Ciekawostką jest to, że dopalanie sadzy następuje podczas normalnego cyklu pracy silnika.

Silnik Paccar MX-13 Euro 6 jest dostępny w trzech wersjach, o mocy 410 KM, 460 KM i 510 KM. Maksymalny moment obrotowy od 2000 do 2500 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika (1000–1425 obr./min). Konstrukcyjna żywotność silnika wynosi 1,6 mln km a interwały serwisowe są długie (przeglądy nawet co 150000 km).

Silniki współpracują ze zmodyfikowanymi ręcznymi i zautomatyzowanymi, 12- i 16-biegowymi skrzyniami biegów Paccar firmy ZF. Zautomatyzowane skrzynie biegów są wyposażone w nowe funkcje, między innymi EcoRoll i Fast Shift.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego ciągnika siodłowego DAF XF

DAF XF
DAF XF

Zastosowano także nowy, lżejszy tylny most, który zapewnia ładowność zespołu pojazdów do 44 ton. Tylne zawieszenie wyposażone w stabilizator w technologii Stabilink zmniejsza masę pojazdu oraz zapewnia większą sterowność.

Nowe jest także wnętrze kabiny DAF XF. Kierowca musi pokonać jedynie trzy aluminiowe stopnie przypominające schody. Nisko umieszczona podłoga sprawia, że kabina Super Space Cab serii XF jest przestronna, a jej łączna objętość wynosi ponad 12,6 m sześc. Opracowano także nowe fotele, kierownicę, deskę rozdzielczą z nowym wyświetlaczem, a także nowe przełączniki i uchwyty na kubki. Większe jest także łóżko zapewniające wyższy komfort spania. Pojawiły się większe lusterka, układ kontroli stabilności pojazdu (VSC), zaawansowany awaryjny układ hamowania. Nowe, pochłaniające energię zawieszenie kabiny oraz wzmocniona konstrukcja kabiny z przednimi i tylnymi strefami kontrolowanego zgniotu znacznie zwiększają poziom bezpieczeństwa.

Układ kontroli stabilności pojazdu, który zapobiega złożeniu się zestawu bądź wywrotce, jest montowany w pojazdach serii DAF XF w ramach wyposażenia standardowego. Wśród wyposażenia opcjonalnego można znaleźć tempomat adaptacyjny i układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu oraz zaawansowany awaryjny układ hamowania. Nowy DAF XF właśnie wchodzi do sprzedaży.

Paweł Puzio

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty