Nowy Dodge Viper oficjalnie [FILM]

(pp)
Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier nowojorskich targów samochodowych ujrzała światło dzienne. Dodge zaprezentował trzecią generację modelu Viper. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, auto znacząco różni się od swoich poprzedników.
Fot. Dodge
Fot. Dodge

Viper stał się symbolem amerykańskiej motoryzacji lat 90. XX wieku. Bezkompromisowe coupe oraz roadster z potężnym silnikiem pod maską zyskały wielką popularność nie tylko w swojej ojczyźnie, lecz na całym świecie. Po dwóch udanych generacjach i 20 latach produkcji, nadeszła pora na premierę kolejnego wcielenia Vipera.

Auto już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę znacznie smuklejszą bryłą nadwozia. Trudno oprzeć się wrażeniu, że podczas projektowania nowego Vipera, styliści Dodge'a brali przykład z włoskich konstrukcji supersamochodów. Przednie reflektory nie są już poziome, lecz pionowe, jak np. w Ferrari 458 Italia, zaś tylna część nadwozia, za wyjątkiem wyprofilowanego spoilera, do złudzenia przypomina Maserati Gran Turismo.

Fot. Dodge
Fot. Dodge

Poza tym, nadwozie auta charakteryzuje się również dachem typu double-bubble (przetłoczenia nad głowami kierowcy i pasażera) oraz powiększonymi końcówkami układu wydechowego, które w dalszym ciągu znajdują się w bocznych progach, tuż przed tylnymi kołami.

Dotychczas, wszystkie Vipery posiadały istotną wadę - źle wykonane wnętrze. Trzecia generacja tego modelu ma to zmienić. Jak zapewnia producent, poprawie uległa nie tylko jakość zastosowanych materiałów, lecz także ich spasowanie. O komfort pasażerów w czasie podróży będą dbały fotele firmy Sabelt, a także rozbudowany system car audio firmy Harman Kardon.

Pod maską tego pojazdu odnajdziemy wolnossący, 8.4-litrowy motor V10, który generuje 649 KM i 814 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tak dużą moc udało się osiągnąć, m.in. dzięki przeprojektowanemu kolektorowi

Fot. Dodge
Fot. Dodge

dolotowemu, kutym tłokom, powiększonym zaworom wydechowym, jak również mniej restrykcyjnemu katalizatorowi. Silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, która przekazuje moc na tylną oś.

Poza mocniejszym silnikiem, nowy Viper wyróżnia się także lżejszym nadwoziem. Przestrzenna rama rurowa, stanowiąca trzon całej konstrukcji, została częściowo wykonana z magnezu, zaś niektóre elementy karoserii, jak dach, maska, czy pokrywa bagażnika, zbudowano z włókna węglowego. Dzięki temu, podstawowa wersja Vipera waży tylko 1521 kg, czyli o 45 mniej, niż poprzednik.

Producent zadbał również o poprawę właściwości jezdnych. Zawieszenie jest teraz o 50% sztywniejsze, niż w przypadku drugiej generacji Vipera. Udało się to osiągnąć m.in. poprzez zamontowanie nad silnikiem tzw. X Brace, czyli specjalnej rozpórki łączącej górne elementy zawieszenia. Dzięki temu, znacząco poprawiła się sztywność całej konstrukcji. O odpowiednią trakcję dbają 18 i

Fot. Dodge
Fot. Dodge

19-calowe koła z oponami Pirelli P Zero, zaś układ hamulcowy jest dziełem firmy Brembo.

Klienci, którzy zdecydują się na nowego Vipera, będą mogli zamówić dodatkowo pakiet SRT oraz GTS. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla miłośników jazdy torowej i zawiera takie elementy, jak np. opony Pirelli P Zero Corsa, rozbudowany system kontroli trakcji, jak również wyczynowe hamulce Brembo. Z kolei pakiet GTS składa się z m.in. skórzanej tapicerki, a także bardziej komfortowych amortyzatorów Bilstein DampTronic.

Fot. Dodge
Fot. Dodge
Fot. Dodge
Fot. Dodge
Fot. Dodge
Fot. Dodge
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty