Nowy Ford Puma. Kompaktowy SUV z wielkim potencjałem

Paweł Piątek
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Nowy Ford Puma to kompaktowy, odważnie zaprojektowany SUV, idealnie wpisujący się w wielkomiejski styl życia. Wyróżnia się na drodze i zapewnia tak cenioną w SUV-ach, wyższą pozycję za kierownicą. Jeszcze bardziej indywidualnego wyrazu – na zewnątrz oraz w przestronnym wnętrzu – nadaje Fordowi Puma jedna z kilku dostępnych linii stylizacyjnych.

Mimo kompaktowych rozmiarów Ford Puma może pochwalić się największym bagażnikiem w swojej klasie. Przy 456 litrach oferuje nawet więcej przestrzeni niż dużo większe SUV-y. Rekordową pojemność bagażnika uzupełnia kilkoma niezwykle praktycznymi rozwiązaniami m.in. elektrycznie unoszoną pokrywą czy praktycznym, obszernym schowkiem Megabox.

Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Fot. Ford

We wnętrzu ceniony system multimedialny SYNC3 z dużym ekranem dotykowym pozwala na korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto oraz stworzenie pokładowego hotspotu Wi-Fi, a cyfrowa tablica wskaźników o wyrazistej i barwnej grafice wyświetla najważniejsze informacje o jeździe. W długich podróżach kierowca i pasażer z pewnością docenią – oferowane po raz pierwszy w samochodzie tej klasy – fotele z masażem, możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu czy 10-głośnikowy zestaw audio B&O z subwooferem. Nowością są też zdejmowane pokrowce foteli, ułatwiające zachowanie czystości przez długi czas.

Samochodem można zdalnie zarządzać z poziomu smartfonu dzięki aplikacji FordPass.
Kierowcę nowego Forda Puma wspierają liczne systemy asystujące, wśród nich adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, dostosowujący prędkość także do obowiązujących ograniczeń, odczytanych ze znaków drogowych. Nowością jest układ wczesnego informowania o niebezpieczeństwie, który dzięki informacjom w chmurze ostrzega o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu, jeszcze zanim kierowca je dostrzeże.

Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Fot. Ford

Nowy Ford Puma, wzorem pozostałych modeli marki, zapewnia wiodące w klasie właściwości jezdne i pozwala czerpać prawdziwą radość z prowadzenia. Pod maską Forda Puma pracuje uznana i wielokrotnie nagradzana tytułem „Międzynarodowego Silnika Roku” benzynowa jednostka EcoBoost o pojemności jednego litra. Silnik może być wspierany technologią hybrydową (układem tzw. miękkiej hybrydy), zapewniającą żywsze reakcje na gaz i jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Tym samym nowy Ford Puma znalazł się w gronie pierwszych 14 zelektryfikowanych modeli, które Ford zamierza wprowadzić na rynek do końca obecnego roku.

To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty