Nowy Ford Ranger zdobywa teren

(ip)
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Jak jeździ się nowym Fordem Ranger w trudnym terenie? Znakomicie – tak przynajmniej twierdzą uczestnicy prezentacji nowego samochodu Forda zorganizowanego na torze motocrossowym w Szczecinie przez Ford Bemo Motors w ramach akcji „Ranger Tour”.

Uczestnicy pokazu mieli do pokonania klika różnych tras. Dwie z nich zostały umiejscowione na torze kartingowym. – Pierwszy test

Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors

to typowa próba Stewarda, czyli pokonanie na czas toru z piłką umiejscowioną na tacy, która znajdowała się na masce Forda Ranger. Jeżeli kierowca pokonywał trasę zbyt gwałtownie piłka wypadała, a on tracił cenne sekundy na ponowne jej umieszczenie na tacy. To zadanie miało pokazać jaki zakres manewrowania ma nowy Ranger, jak działa system PSP i inne systemy wspomagające kierowcę, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni – mówi Marcin Hrymajło, specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych w Ford Bemo Motors w Szczecinie.

Podobne właściwości auta można było sprawdzić przy drugim zadaniu na torze kartingowym. Jednak tym razem sprawdzano przede wszystkim umiejętności manewrowania samochodem w tym jazdy po łuku, czy cofania. Tym razem kierowcy sprawdzali się w innym pojeździe z napędem 4x4 – Fordzie Kuga. Dwa kolejne zadania odbywały się już na torze off-roadowym. Najpierw zorganizowano przejazd po pętli, która ma bardzo dużo wzniesień, w tym o nachyleniu nawet do 45 stopni i bardzo wyboistych tras. Dodatkowo punktowana była spostrzegawczość – zawodnicy musieli zauważyć litery umieszczone na trasie i ułożyć z nich hasło. Z kolei na drugiej pętli kierowca miał zawiązane oczy i musiał przebyć

Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors

cały odcinek według wskazówek pilota.
– W ten sposób chcieliśmy pokazać naszym gościom, jaki kąt wejścia, zejścia i przechył może mieć Ford Ranger oraz jak manewruje się tym pickupem przy włączonym napędzie 4x4. Przydatny okazał się zwłaszcza układ HDC, który ułatwia bezpiecznie pokonywanie wzniesień i zakrętów. Można się było również przekonać czy nierówności terenu przenoszą się na drgania w kabinie. Zarówno nasi goście, jak i ja byliśmy pod wielkim wrażeniem właściwości Rangera – mówi Marcin Hrymajło.

Kierowcy jeździli Fordem Ranger z ekonomicznym silnikiem Duratorqe 2,2 l (150 KM) wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. – Trzeba pamiętać, że jest to samochód nie tylko dynamiczny, ale również bardzo bezpieczny. Jako jedyny pickup na naszym rynku Ford Ranger uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa EuroNCAP. Jest to idealny samochód dla osób lubiących aktywnie spędzać wolny czas oraz dla służb poruszających się zarówno po asfaltach, jak i w trudnym terenie. To także bardzo kusząca propozycja dla firm, ponieważ Ranger posiada homologację ciężarową, więc można od niego odliczyć pełen VAT – dodaje Marcin Hrymajło.

Kierowcy mogli również przebyć obie pętle off-roadowe innymi pojazdami, w tym Fordem Transit 4x4 i Fordem Ranger Wildtrak z wcześniejszej serii.  

Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
Ford Ranger, Fot: Bemo Motors
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty