Nowy Ford Transit. Premiera w Hanowerze

Stanisław Rochowicz
Na targi IAA w Hanowerze Ford szykuje premierę nowej generacji Transita - rodziny skomunikowanych i zelektryfikowanych samochodów dostawczych.Fot. Ford
Na targi IAA w Hanowerze Ford szykuje premierę nowej generacji Transita - rodziny skomunikowanych i zelektryfikowanych samochodów dostawczych.Fot. Ford
Na targi IAA w Hanowerze Ford szykuje premierę nowej generacji Transita - rodziny skomunikowanych i zelektryfikowanych samochodów dostawczych.

Ford chce wzmocnić pozycję lidera na europejskim rynku pojazdów użytkowych, prezentując najnowszą generację połączonych i zelektryfikowanych samochodów rodziny Transit na wystawie pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech w dniach 20-27 września 2018 roku.

Nowy Transit
Nowy 2-tonowy Ford Transit gdy pojawi się na rynku w połowie 2019 roku będzie wyposażany w oszczędniejsze silniki, otrzyma zwiększoną ładowność, wbudowaną łączność i zaawansowane rozwiązania wsparcia kierowcy. Nowy model będzie się wyróżniał konstrukcją przodu, całkowicie nowym wnętrzem oraz powiększoną przestrzenią ładunkową.
Oprócz zmodernizowanych 2-litrowych silników EcoBlue zapewniających niskie koszty eksploatacji, nabywcy nowego Transita będą mogli wybrać 48-woltowy system hybrydowy mHEV współpracujący z manualną skrzynią biegów, by jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej, która wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania.
System mHEV odzyskuje energię przy zmniejszaniu prędkości, magazynując ją następnie w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzoną energię system wykorzystuje do wspomagania silnika i zasilania elektrycznych urządzeń pomocniczych.

Transit Custom PHEV - zerowa emisja bez obawy o zasięg jazdy
Innowacyjny Ford Transit Custom PHEV  ma otrzymać zaawansowany system hybrydowy, którego zadaniem jest zapewnienie bezemisyjnego zasięgu jazdy na trasach do 50 kilometrów. Samochód wyposażony jest w wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 ‑litra, którego rolą jest przedłużanie zasięgu jazdy. Silnik EcoBoost ładuje pokładowe akumulatory trakcyjne, gdy wymagane są dłuższe podróże między postojami, w czasie których możliwe jest ładowanie z zewnętrznego źródła, zapewniając działanie z niezwykłą wydajnością i elastycznością. Łączny zasięg samochodu bez ładowania i tankowania wynosi ponad 500 kilometrów.
Pokazany w Hanowerze w swojej ostatecznej formie produkcji, samochód PHEV otrzymał kompaktowy, chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej, zachowując pełną objętość tej przestrzeni niezmienioną w stosunku do oferowanej w standardowej wersji furgonu. Pojazd otrzymał całkowicie nowy wystrój wnętrza zapożyczony z najnowszej wersji Transit Custom, wraz z dedykowanymi wyświetlaczami informacyjnymi dla wariantu PHEV.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście


Ford Telematics i Ford Data Services   
W Hanowerze Ford anonsuje dwa nowe rozwiązania dla flot pojazdów, opracowane przez Ford Smart Mobility. Rozwiązania te zostały stworzone dzięki połączeniu ogromnej ilości danych zebranych od flot wszelkiej wielkości działających w wielu branżach oraz dogłębnej wiedzy i doświadczenia Forda w zakresie pojazdów i przetwarzania dotyczących ich informacji.
Ford Telematics zapewni operatorom flotowym internetową aplikację dostarczającą rozwiązania, które mają pomóc flotom poprawić wykorzystanie pojazdu, zmaksymalizować jego dostępność, zoptymalizować koszty eksploatacji i zarządzanie pracą kierowców.
Niezależnie od tego Ford Data Services umożliwi operatorom flotowym korzystanie z własnych dostawców usług zewnętrznych w celu uzyskania dostępu do danych pojazdów zwykle zarezerwowanych dla producenta, a dostarczanych bezpośrednio z pojazdu do "chmury" w celu stworzenia własnych, zindywidualizowanych rozwiązań flotowych.

Ale to nie wszystko – Hanower szturmuje nowy Ranger Raptor

Po debiucie na targach Gamescom w Kolonii, nowy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawia się w Hanowerze przed motoryzacyjną publicznością. Opracowany przez
Po debiucie na targach Gamescom w Kolonii, nowy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawia się w Hanowerze przed motoryzacyjną publicznością. Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, nowy pickup trafi do europejskiej sieci sprzedaży w połowie 2019 roku. Pickup napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego Ford EcoBlue, będzie dysponował mocą 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Fot. Ford

Po debiucie na targach Gamescom w Kolonii, nowy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawia się w Hanowerze przed motoryzacyjną publicznością. Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, nowy pickup trafi do europejskiej sieci sprzedaży w połowie 2019 roku. Pickup napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego Ford EcoBlue, będzie dysponował mocą 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego.
Majestatycznemu wyglądowi, który uzyskano dzięki niesamowitym rozmiarom i ekstremalnej stylizacji Rangera, towarzyszy unikatowe podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem jazdy z wysokimi prędkościami po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty