Pierwszy Mercedes-Benz w coraz popularniejszym segmencie kompaktowych SUV-ów jest zwrotny (długość/szerokość/wysokość: 4417/1804/1494 mm), dzielny na nieutwardzonych drogach oraz oszczędny i dynamiczny na asfalcie (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,29).
Jako pierwszy SUV ze Stuttgartu, będzie on opcjonalnie oferowany z kolejną generacją stałego napędu na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.
- GLA to nasz piąty model w nieustannie rosnącym segmencie SUV-ów. Imponuje przede wszystkim świeżym designem, agresywnym prowadzeniem i funkcjonalnością na co dzień - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Jestem pewien, że wzbudzi zainteresowanie wielu nowych klientów Mercedes-Benz.
Jak przystało na codziennego towarzysza, nadwozie GLA kryje wszechstronne wnętrze. Oparcia tylnych foteli można nie tylko całkowicie złożyć, ale i regulować kąt ich pochylenia. Pojemny bagażnik (od 421 do 836 litrów) ma foremny kształt, a nisko położna krawędź załadunku oraz szeroka tylna klapa (na życzenie - sterowana elektrycznie) ułatwia wykorzystanie przestrzeni.
Gama silnikowa GLA składa się z 1,6- i 2-litrowych jednostek benzynowych o mocy od 115 kW (156 KM) w GLA 200 do 155 kW (211 KM) w GLA 250 oraz dwóch turbodiesli o pojemności 2,1 litra. Słabszy z nich - GLA 200 CDI - generuje moc 100 kW (136 KM) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a mocniejszy - GLA 220 CDI - odpowiednio, 170 KM i 350 Nm.
Światowa premiera GLA nastąpi podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie (10-22 września br.). Przyjmowanie zamówień na nowy model dealerzy rozpoczną w listopadzie br.; w salonach auto pojawi się na początku 2014 roku.
Mercedes GLA - dane techniczne w skrócie (dane wstępne):
Model | GLA 200 | GLA 250/ GLA 250 4MATIC | GLA 200 CDI/ GLA 200 CDI 4MATIC | GLA 220 CDI/ GLA 220 CDI 4MATIC |
Liczba i układ cyl | R4 | R4 | R4 | R4 |
Pojemność (ccm) | 1595 | 1991 | 2143 | 2143 |
Moc maks. (kW/KM przy obr./min) | 115/156 przy 5300 | 155/211 przy 5500 | 100/136 przy 3600-4000 | 125/170 przy 3600-4000 |
Maks. moment (Nm przy obr./min) | 250 przy 1250-4000 | 350 przy 1200-4000 | 300 przy 1400-4000 | 350 przy 1600-3200 |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?