Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Mercedes-Benz Klasy C

(ip)
Zupełnie nowa Klasa C rozpoczyna następny rozdział w historii sukcesu Mercedes-Benz. Za sprawą lekkiej konstrukcji (masa własna niższa nawet o 100 kg), dopracowanej aerodynamiki (Cx = 0,24 dla wersji C 220 BlueTEC ECO) i oszczędnych silników (średnie zużycie paliwa od 3,9 l/100 km) model ustanawia nieznane dotąd wzorce w klasie średniej premium. Innowacyjne systemy wspomagające zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa, a zawieszenie (opcjonalnie pneumatyczne) łączy zwinność z charakterystycznym dla limuzyn Mercedesa komfortem. Emocjonujący design i szlachetne wykończenie tylko podkreślają aurę, która towarzyszy nowej Klasie C - aurę samochodu klasy wyższej.

Statystycznie ludzie są coraz wyżsi, toteż i nadwozie Klasy C urosło - jest o 9,5 cm dłuższe (468,6 cm) i o 4 cm szersze (181 cm)

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

od modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi wzrósł o 8 cm, do 284 cm. Większe gabaryty pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń w obu rzędach siedzeń oraz na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi 480 l (poprzednik: 475 l).

Wizualnie nowa Klasa C stanowi odważy krok w przód w stosunku do poprzednika. Jej zdecydowane rysy podkreślają zaawansowaną technologię, którą kryje niemal w pełni aluminiowe nadwozie. Model ma dwie twarze: sportową, z trójramienną gwiazdą umieszczoną na wlocie powietrza, oraz elegancką - z klasyczną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce.

Styliści Mercedes-Benz nadali kabinie nowej Klasy C wystrój zarezerwowany dla modeli wyższych klas. W wersjach z przekładnią automatyczną konsola środkowa płynnie przechodzi w tunel centralny. Taka architektura kokpitu zapewnia poczucie jeszcze większej przestrzeni. W modelach ze skrzynią manualną konsola usytuowana jest nieco bardziej pionowo, aby zapewnić ergonomiczne położenie dźwigni biegów.

I

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

nnowacyjny gładzik umożliwia intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów za pomocą ruchów i gestów wykonywanych opuszkami palców. Pozwala również na ręczne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych.
Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcu, wyświetla on istotne parametry jazdy na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. W efekcie ten nie musi odrywać oczu od drogi, aby skontrolować szybkość pojazdu czy sprawdzić instrukcje nawigacji.

Surowe nadwozie Klasy C stanowi podstawę dla uzyskania niewielkiej masy własnej, maksymalnej sztywności, optymalnego poziomu hałasu i wibracji oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa. Łącznie, masa nowego modelu jest o około 100 kg niższa od poprzednika. Aby osiągnąć taki wynik, zastosowano liczne zabiegi odchudzające, m.in. zwiększono udział aluminium w konstrukcji pojazdu z niespełna 10 do blisko 50 proc.

W chwili premiery dostępne będą trzy wersje silnikowe: dwie benzynowe (C 180 i C 200) oraz jeden diesel (C 220 BlueTEC).

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

Wszystkie spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop.

Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia oraz zoptymalizowane zawieszenie tylnej osi z pięcioma wahaczami na koło. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, nowa Klasa C może być zaopatrzona w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i układem samopoziomowania.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa dostępny dla wszystkich - oto jeden z celów Mercedes-Benz. Właśnie dlatego nowa Klasa C korzysta z licznych układów wspomagających kierowcę, znanych z Klas E i S. Jako jedyny model w klasie, będzie oferowała też funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu i otrzyma układ Frontbass, wykorzystujący przestrzeń w obrębie wzmocnień ściany grodziowej jako komorę rezonansową. Na życzenie dostępny będzie system COMAND Online z dostępem do internetu.
 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty