Statystycznie ludzie są coraz wyżsi, toteż i nadwozie Klasy C urosło - jest o 9,5 cm dłuższe (468,6 cm) i o 4 cm szersze (181 cm)
od modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi wzrósł o 8 cm, do 284 cm. Większe gabaryty pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń w obu rzędach siedzeń oraz na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi 480 l (poprzednik: 475 l).
Wizualnie nowa Klasa C stanowi odważy krok w przód w stosunku do poprzednika. Jej zdecydowane rysy podkreślają zaawansowaną technologię, którą kryje niemal w pełni aluminiowe nadwozie. Model ma dwie twarze: sportową, z trójramienną gwiazdą umieszczoną na wlocie powietrza, oraz elegancką - z klasyczną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce.
Styliści Mercedes-Benz nadali kabinie nowej Klasy C wystrój zarezerwowany dla modeli wyższych klas. W wersjach z przekładnią automatyczną konsola środkowa płynnie przechodzi w tunel centralny. Taka architektura kokpitu zapewnia poczucie jeszcze większej przestrzeni. W modelach ze skrzynią manualną konsola usytuowana jest nieco bardziej pionowo, aby zapewnić ergonomiczne położenie dźwigni biegów.
I
nnowacyjny gładzik umożliwia intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów za pomocą ruchów i gestów wykonywanych opuszkami palców. Pozwala również na ręczne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych.
Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcu, wyświetla on istotne parametry jazdy na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. W efekcie ten nie musi odrywać oczu od drogi, aby skontrolować szybkość pojazdu czy sprawdzić instrukcje nawigacji.
Surowe nadwozie Klasy C stanowi podstawę dla uzyskania niewielkiej masy własnej, maksymalnej sztywności, optymalnego poziomu hałasu i wibracji oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa. Łącznie, masa nowego modelu jest o około 100 kg niższa od poprzednika. Aby osiągnąć taki wynik, zastosowano liczne zabiegi odchudzające, m.in. zwiększono udział aluminium w konstrukcji pojazdu z niespełna 10 do blisko 50 proc.
W chwili premiery dostępne będą trzy wersje silnikowe: dwie benzynowe (C 180 i C 200) oraz jeden diesel (C 220 BlueTEC).
Wszystkie spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop.
Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia oraz zoptymalizowane zawieszenie tylnej osi z pięcioma wahaczami na koło. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, nowa Klasa C może być zaopatrzona w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i układem samopoziomowania.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa dostępny dla wszystkich - oto jeden z celów Mercedes-Benz. Właśnie dlatego nowa Klasa C korzysta z licznych układów wspomagających kierowcę, znanych z Klas E i S. Jako jedyny model w klasie, będzie oferowała też funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu i otrzyma układ Frontbass, wykorzystujący przestrzeń w obrębie wzmocnień ściany grodziowej jako komorę rezonansową. Na życzenie dostępny będzie system COMAND Online z dostępem do internetu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?