Nowy Mercedes-Benz Klasy V

(ip)
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Wraz z premierą Klasy V Mercedes-Benz na nowo definiuje pojęcie vana. Największy członek rodziny ze Stuttgartu mieści do ośmiu osób i łączy funkcjonalność z jakością, komfortem, wydajnością oraz poziomem bezpieczeństwa, jakie wyróżniają samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy. To propozycja dla tych, którzy cenią wyjątkową przestronność, ale nie kosztem stylu czy wygody.

Mercedes-Benz Klasy V oferuje dwie linie wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), dedykowane im pakiety Exterior

Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz

Sports i Interior Design, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzy wersje silnikowe oraz liczne elementy opcjonalne sprawiają, że nowego vana można dopasować do wszelkich gustów i wymagań.

Nową Klasę V wyróżnia pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste spojrzenie reflektorów, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery "V" łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość. W jej profilu dominują dwie podłużne, napięte linie, wznoszące się subtelnie ku tyłowi.

Wnętrze Klasy V na nowo definiuje pojęcie przestronności. Na życzenie fotele, kierownica i dźwignia zmiany biegów mogą być obszyte wysokogatunkową skórą nappa. Jako jedyna w klasie dostępna jest z opcjonalną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach oraz aktywną wentylacją przednich foteli z odwróconym ciągiem, która zapewnia odpowiednią wilgotność w obszarze kontaktu ze skórzaną tapicerką.

O przytulny nastrój dba także oświetlenie, dostępne w trzech kolorach. Charakterystycznym elementem kokpitu jest dwupoziomowa konsola środkowa oraz trójwymiarowy, ozdobny pas, potęgujący optyczną szerokość kabiny. Wyprofilowanie dolnej części konsoli zwiększa poczucie przestrzeni, a jednocześnie nadaje wrażenie lekkości. Po raz pierwszy górna część deski rozdzielczej może zostać opcjonalnie pokryta sztuczną skórą z efektownymi przeszyciami.

Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz

Uwagę zwraca również wolnostojący, centralny wyświetlacz, wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami, dźwignia zmiany biegów DIRECT SELECT (oraz manetki przy kierownicy w wersjach z automatyczną przekładnią), a także innowacyjny gładzik (touchpad), który pozwala sterować funkcjami telematyki za pomocą gestów i odręcznie wprowadzać litery lub cyfry, zupełnie jak w smartfonie. Gładzik dostępny jest w połączeniu z systemem Audio 20 CD lub COMAND Online. Unikalna w segmencie jest również rozbudowana klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC, dostępna na życzenie jako alternatywa dla standardowego systemu TEMPMATIC.

Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo, Klasa V wyposażona jest w cztery osobne, luksusowe fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami. Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane; złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże, takie jak sprzęt sportowy czy meble. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie. Pod łóżkiem, które przy okazji funkcjonuje jako drugi poziom załadunku, znajdują się dodatkowe szuflady. Miejsce do przechowywania bagażu wygospodarowano także pod pozostałymi rodzajami siedzeń. Kanapy można zamocować naprzeciwko siebie. Zmodyfikowane szyny z systemem szybkiego odblokowywania sprawiają, że do ich przesuwania potrzeba jedynie niewielkiej siły. Wszystkie kanapy i fotele można również zdemontować w celu powiększenia przestrzeni bagażowej. Wszystkie są też wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz

Aby ułatwić załadunek i rozładunek, Klasa V  jest wyposażona w niezależnie otwierane tylne okno, przymocowane do górnej ramy tylnej klapy. Rozwiązanie to przydaje się na przykład podczas pakowania zakupów, zwłaszcza na ciasnych parkingach, gdzie otwieranie pokrywy bagażnika może być utrudnione. Przy okazji osobno otwierana tylna szyba zapewnia dostęp do drugiego poziomu załadunku, utworzonego przez ważący 18 kg organizer o dopuszczalnym obciążeniu 50 kg. Zintegrowano z nim dwa składane kosze na zakupy. Organizer jest łatwy w montażu i pokryty wytrzymałą wykładziną. Kolejną nowinką w Klasie V jest opcjonalna tylna klapa EASY-PACK, otwierana i zamykana elektrycznie. Nawet niżsi użytkownicy nie będą mieli problemów z jej opuszczeniem – wystarczy wcisnąć przycisk na kluczyku.

W nowej Klasie V bezpieczeństwo i komfort zapewnia 11 innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy. Bazują one na układzie złożonym z radaru, kamery i czujników ultradźwiękowych, wprowadzonym w nowych Klasach E i S pod nazwą "Mercedes-Benz Intelligent Drive". Standardowe wyposażenie modelu obejmuje układ Crosswind Assist, przeciwdziałający skutkom bocznego wiatru, oraz ATTENTION ASSIST, ostrzegający przed zmęczeniem i nieuwagą. Dostępny opcjonalnie Active Park Assist czyni parkowanie vana równie łatwym, co auta kompaktowego. Na życzenie oferowana jest też 360-stopniowa kamera, system kontroli odległości DISTRONIC PLUS w PREVENTION ASSIST, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd, a także Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, oświetlenie LED-owe z systemem ILS, oraz adaptacyjne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist.  Poziom bezpieczeństwa na pokładzie nowej Klasy V dodatkowo zwiększa znany z osobowych modeli system PRE-SAFE® (opcja). W obliczu zagrożenia zderzeniem inicjuje on środki, które mają zapewnić optymalne działanie pasów bezpieczeństwa oraz poduszek powietrznych.

Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasy V, Fot: Mercedes-Benz

W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z nowoczesnym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra, uzbrojonym w dwustopniowe turbodoładowanie.  Występuje w trzech wersjach mocy – w bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l/100 km. Wariant V 220 CDI generuje moc 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm. To o 20 Nm więcej niż w poprzedniku, i to przy średnim zużyciu oleju napędowego mniejszym o około 2 l/100 km. Wynik 5,7 l/100 km jest absolutnym rekordem oszczędności w segmencie vanów. Topową wersję V 250 BlueTEC napędza jednostka o mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednocześnie nowy model wyróżnia się wyjątkowo gładką pracą i znacznie niższym poziomem hałasu w kabinie, między innymi dzięki kompleksowej izolacji akustycznej. Także zużycie paliwa jest wyraźnie niższe - 6 l/100 km to wynik o 28 proc. lepszy od widlastej "szóstki". Za sprawą technologii BlueTEC flagowa odmiana jako pierwsza w segmencie spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Standardowo wyposażono ją w automatyczną przekładnię 7G-TRONIC PLUS. Dla wersji V 200 CDI oraz V 220 CDI skrzynia automatyczna oferowana jest na życzenie.

Nowa Klasa V z automatyczną skrzynią biegów jako jedyny model w segmencie oferowana jest z funkcją AGILITY SELECT. Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy: ekonomiczny, komfortowy, sportowy lub manualny. Charakterystyka pracy jednostki napędowej, przepustnicy i przekładni w każdym z nich zostaje odpowiednio zmodyfikowana. Jeśli kierowca aktywuje tryb "Sport", "Comfort" lub "Manual", w trakcie przyspieszania będzie miał do dyspozycji dodatkową moc 10 kW i 40 Nm momentu obrotowego (tzw. funkcja overboost). Dla przykładu, wariant V 250 BlueTEC generuje wówczas 150 kW (204 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu.

W chwili debiutu, pod koniec maja br., nowa Klasa V będzie oferowana w wersji o długości 5140 mm, z rozstawem osi 3200 mm i wydłużonym tylnym zwisem. Odmiany kompaktowe oraz ekstradługie dołączą do oferty w stosownym czasie. Jak wszystkie nowe osobowe Mercedesy, także debiut Klasy V zostanie uczczony wprowadzeniem specjalnej wersji Edition 1, zasilanej jednostką o mocy 140 kW (190 KM).

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty