Nowy Mercedes-Benz S 65 AMG

(ip)
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Dwanaście cylindrów, dwie turbosprężarki, moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego - nowy Mercedes-Benz S 65 AMG to najpotężniejsza limuzyna w swojej klasie. Jej 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo zużywa mniej paliwa i jest zgodna z normą Euro VI. Sportowe zawieszenie AMG z funkcją ROAD SURFACE SCAN jako pierwsze na świecie skanuje drogę przed autem, a dwie kolejne innowacje – wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad) – zapewniają jeszcze wyższy komfort i bezpieczeństwo

6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo generuje moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Atutem jego 12-cylindrowego silnika jest nie tylko potężna siła napędowa w całym zakresie obrotów, ale i brzmienie, typowe dla AMG. Już teraz spełnia on wymogi normy emisji spalin Euro VI, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. W porównaniu z poprzednią generacją modelu średnie zużycie paliwa S 65 AMG spadło o 2,4 l/100 km, do 11,9 l/100 km (cykl NEDC).

Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC
Tak jak w przypadku SL 65 AMG, 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. W porównaniu ze stosowaną w poprzedniku, pięciobiegową skrzynią automatyczną AMG SPEEDSHIFT oferuje ona szerszą rozpiętość przełożeń, która pozwoliła uzyskać niższe prędkości obrotowe silnika. W znacznym stopniu przyczyniło się to do ograniczenia zużycia paliwa. Wydajność zespołu napędowego wzrosła również dzięki optymalizacji konwertera oraz zastosowaniu łożysk o zmniejszonym tarciu i układu zarządzania temperaturą oleju przekładni.
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC może pracować w jednym z trzech programów jazdy, wybieranych za naciśnięciem przycisku na konsoli środkowej: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń odbywa się bardziej agresywnie, a załączaniu wyższego przełożeniu pod pełnym obciążeniem towarzyszy krótka, precyzyjna określona przerwa w dostarczaniu paliwa i pełen emocji ton.

Sportowe zawieszenie AMG z MAGIC BODY CONTROL
Standardowe wyposażenie S 65 AMG obejmuje sportowe zawieszenie AMG, wykorzystujące system MAGIC BODY CONTROL. Nowa Klasa S jako pierwszy samochód świata jest zdolna z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, MAGIC BODY CONTROL odpowiednio wcześniej dopasuje stopień tłumienia do warunków na drodze. Kierowca ma do wyboru tryby "Comfort" i "Sport". Podczas gdy typowa dla AMG elastokinematyka 4-wahaczowej przedniej osi i wielowahaczowego zawieszenia tylnego sprzyja jeszcze bardziej

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

spontanicznemu prowadzeniu, system MAGIC BODY CONTROL dba o zapewnienie znamiennego dla limuzyn Mercedesa komfort na długich trasach. S 65 AMG jest także standardowo uzbrojony w układ ESP® Dynamic Cornering Assist, który celowo przyhamowuje na zakrętach wewnętrzne tylne koło samochodu. Zapewnia to jeszcze większą zwinność w trakcie szybkiego pokonywania łuków i ogranicza irytującą podsterowność.

Progresywny układ kierowniczy AMG o zmiennym przełożeniu
Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG o zmiennym przełożeniu stanowi uzupełnienie dynamicznej natury S 65 AMG. W trybie zawieszenia "Comfort" zapewnia on bardziej zrelaksowane prowadzenie z większą siłą wspomagania. Po wybraniu trybu "Sport" kierownica pracuje z większym oporem i ma bardziej spontaniczne połączenie z przednimi kołami.

Jeszcze lżejsze: kute obręcze AMG
Po raz pierwszy limuzyna S 65 AMG jest dostępna wyłącznie z kutymi obręczami AMG. Technologia ich wytwarzania pozwala na zmniejszenie masy przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości. Niższa masa nieresorowana przynosi korzyści w zakresie komfortu tłumienia nierówności i precyzji prowadzenia. W standardowej specyfikacji S 65 AMG wyjeżdża z fabryki na kołach z polerowanymi felgami z lekkich stopów o wymiarach 8,5 x 20 cali z przodu i 9,5 x 20 cali z tyłu oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 i 285/35. Wzór 16-ramiennych felg inspirowany jest tradycyjnymi szprychowymi obręczami z lat 30. - jak te stosowane niegdyś w Mercedesie 540 K. Charakterystyczny design nadaje im optyczną lekkość, a jednocześnie sprawia, że wyglądają na jeszcze większe niż wskazuje na to ich średnica. Ekskluzywny detal: wkręcane osłony piast z kutego metalu nawiązują wyglądem do centralnych śrub, spotykanych w świecie motorsportu. Taki stopień perfekcji jest wynikiem złożonego procesu wykańczania: po wstępnym polerowaniu obręcze są ręcznie szlifowane. Dwa etapy polerowania przy użyciu granulatu ściernego o różnej gradacji zapewniają odpowiednią głębię połysku. Po wyczyszczeniu felgi są zabezpieczane lakierem bezbarwnym. Alternatywnie, S 65 AMG oferowany jest z trzema innymi wzorami kutych obręczy o tych samych wymiarach:

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

10-ramiennymi (ze lśniącym wykończeniem w kolorze grafitowym lub z wykończeniem matowym, w kolorze czarnym) oraz 5-ramiennymi (wyłącznie ze lśniącym wykończeniem w kolorze grafitowym).

Opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
Ekstremalnie krótkie drogi hamowania i skuteczne wytracanie prędkości zapewnia zoptymalizowany pod względem masy, kompozytowy układ hamulcowy AMG. W opcji oferowane są także hamulce ceramiczno-kompozytowe, o ponad 20 proc. lżejsze od standardowych. I tu niższa masa nieresorowana przyczynia się do jeszcze lepszej dynamiki jazdy i wyższego komfortu resorowania. Dodatkowo, ceramiczno-kompoytowy układ hamulcowy AMG wyróżnia się dłuższymi interwałami serwisowymi, większą odpornością na korozję oraz wyższą stabilnością termiczną. Występuje on z przednimi tarczami o średnicy 420 mm, a jego znakiem rozpoznawczym jest logo "AMG Carbon Ceramic" na specjalnie polakierowanych zaciskach.

Design: przejrzystość w ekskluzywnej oprawie
Masywna osłona chłodnicy z sześcioma podwójnymi, chromowanymi poprzeczkami i przedni zderzak z trzema szerokimi wlotami powietrza nadają opływowej sylwetce Klasy S agresywny przód. Spojler przedniego zderzaka redukuje unoszenie w obrębie przedniej osi, podczas gdy szczelina nad nim odpowiada za zapewnienie optymalnego dopływu powietrza do dodatkowej chłodnicy oleju. Lśniące elementy chromowane - w tym deflektory powietrza - podkreślają ekskluzywny wizerunek S 65 AMG, zwłaszcza w połączeniu z ciemnymi odcieniami lakieru. Klienci, którzy cenią dyskretny wygląd, mogą zamówić osłonę chłodnicy i prowadnice powietrza z lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym. Potencjał limuzyny zdradza również emblemat "V12 BITURBO" na błotnikach i symbol "S 65 AMG" na tylnej klapie - oba w nowej dla marki typografii, a także

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

sportowy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami.

Kabina: najwyższej klasy wyposażenie i wysoka jakość
Znakiem rozpoznawczym limuzyny są sportowe fotele AMG z charakterystyczną perforacją. Pakiet Exclusive obejmuje ponadto skórzaną podsufitkę, skórzane obszycie deski rozdzielczej i paneli drzwi z przeszyciami o diamentowym deseniu, dodatkowe okładziny drewniane oraz stalowe listwy progowe AMG z białym podświetleniem. Klienci zamawiający skórzaną tapicerkę nappa mają do wyboru pięć wersji kolorystycznych (czarny, satynowy beż/brąz espresso, orzechowy brąz/czarny, porcelana/czarny oraz połączenie dwóch odcieni koloru szarego). Sportowe przednie fotele AMG zapewniają optymalny komfort podczas dalekich podróży, a do standardowego wyposażenia należy ich elektryczna regulacja z funkcją pamięci, podgrzewanie oraz wentylacja. Nowo zaprojektowane poduszki siedzisk i oparć gwarantują jeszcze lepsze podparcie boczne w trakcie pokonywania zakrętów. Wszystkie siedzenia zdobią emblematy AMG, w przypadku indywidualnych miejsc w drugim rzędzie widoczne także na tylnej konsoli środkowej.

Pełną kontrolę nad samochodem zapewnia dwuramienna, sportowa kierownica AMG obszyta skórą nappa z częściową perforacją i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów. Tradycyjnie dla AMG, pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC - z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami oraz metalowymi aplikacjami. Oczy kierowcy trafiają na kolorowy ekran TFT z prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h i obrotomierzem ozdobionym napisem "V12 BITURBO". Wyświetlane z prawej strony menu AMG obejmuje cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnego przełożenia, a w trybie M zaleca również kierowcy zmianę biegu na wyższy tuż przed osiągnięciem granicznej wartości obrotów. Na życzenie pojawiają się tu wskaźniki temperatury oleju silnikowego i przekładniowego.

Wyświetlacz head-up: większy komfort i bezpieczeństwo

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

Wraz z S 65 AMG debiutują dwa innowacyjne rozwiązania, oferowane w ramach wyposażenia standardowego: wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad). Wyświetlacz head-up podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy. Oznacza to, że jest zlokalizowany idealnie w polu jego widzenia - nie ma już potrzeby odrywania wzroku od sytuacji na drodze. Dodatkowo, wyświetlacz head-up podaje prędkość obrotową silnika i aktualne wybrane przełożenie, a w trybie M – podpowiada moment zmianę biegu na wyższy. Jasność wskazań jest automatycznie dostosowana do oświetlenia otoczenia; kierowca może ją także dopasować do własnych preferencji, podobnie jak wysokość położenia wyświetlacza. Ta ostatnia jest zapamiętywana wraz z ustawieniami fotela.

Innowacyjny gładzik (touchpad) ułatwia obsługę
Innowacyjny gładzik (touchpad) znacząco ułatwia obsługę radia, telefonu i nawigacji. W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań, umożliwia on sterowanie wszystkimi funkcjami systemu informacyjno-multimedialnego. Powierzchnia robocza ma wymiary około 6,5 na 4,5 centymetra i jest zintegrowana z podłokietnikiem. Gładzika można używać w ten sam sposób jak ekranu smartfona czy tabletu: rozpoznaje on gesty wykonane jednym lub dwoma palcami, np. przesuwanie w górę i w dół lub oddalanie i zbliżanie w celu zmiany rozmiaru wyświetlanego obrazu. Umożliwia również ręczne wprowadzanie liter, cyfr oraz znaków specjalnych - w każdym języku dostępnym w systemie COMAND Online.

Powierzchnię gładzika pokrywa lśniące, czarne wykończenie, wzbogacone o srebrną oprawę. Niżej zlokalizowano trzy dotykowe przyciski szybkiego dostępu: funkcję powrotu do wcześniejszego menu, menu ulubionych oraz menu audio. Intuicyjność korzystania z gładzika zwiększa dotykowa odpowiedź na ruchy opuszek palców oraz trójwymiarowy czujnik

Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 65 AMG, Fot: Mercedes-Benz

wykrywający, czy ręka kierowcy zwyczajnie spoczywa na podłokietniku, czy też wprowadza komendy do systemy. Chroni to przed przypadkowym skorzystaniem z urządzenia. Kierowca za każdym razem może wybrać najwygodniejszą dla siebie formę sterowania funkcjami multimedialnymi: za pomocą gładzika, kontrolera COMAND czy obsługi głosowej LINGUATRONIC.

Intelligent Drive: nowe standardy bezpieczeństwa
S 65 AMG ustanawia również nowe standardy w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa: to, co 10 lat temu rozpoczęło się z PRE-SAFE® i miało swoją kontynuację wraz z wprowadzeniem DISTRONIC PLUS, dzisiaj zyskuje całkiem nowy wymiar. Komfort i bezpieczeństwo łączą się w jedno. Mercedes-Benz nazywa tę fuzję "Intelligent Drive". Innowacyjne systemy wspomagające czynią nową Klasę S jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną:  pakiet PRE-SAFE® Rear i  Night View Assist Plus.
Światowa premiera w listopadzie, rynkowy debiut w 2014
Podobnie jak poprzednik, nowa generacja S 65 AMG jest oferowany wyłącznie z długim rozstawem osi. Model będzie świętował swoją premierę równocześnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles oraz w Tokio (obie imprezy trwają od 20 listopada do 1 grudnia br.). Jego rynkowy debiut nastąpi w marcu 2014 roku. Cena S 65 AMG w Niemczech (z VAT) to 232 050 euro

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty