Nowa generacja Mercedesa S 63 AMG jest do 100 kg lżejsza od poprzedniej. Wypłynęły na to kute obręcze kół, lekki akumulator litowo-jonowy czy zoptymalizowany pod kątem masy kompozytowy układ
hamulcowy AMG. Do budowy poszycia całego nadwozia, włącznie z dachem i przednim pasem, posłużyło aluminium, a wnęka koła zapasowego wykonana z włókien węglowych pozwoliła zaoszczędzić dodatkowe 4 kg.
Samochód osiąga prędkość 100 km/h już w 4,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Nowy Mercedes wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo o mocy 585 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Mercedesa S 63 AMG
Po raz pierwszy samochód dostępny jest także z opcjonalnym napędem na obie osie 4MATIC, który kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Napęd na obie osie sprzyja także większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni.
Sportowy wydech zastosowany w Mercedesie S 63 AMGma w obu tłumikach automatycznie sterowane klapy. Podczas jazdy w trybie skrzyni biegów "C" (Controlled Efficiency) klapy pozostają przez większość czasu zamknięte, a ośmiocylindrowa jednostka brzmi wówczas niezwykle cicho.
Nowy model to drugi po Mercedesie SLS AMG Coupé Black Series samochód niemieckiego producenta, w którym tradycyjny akumulator zastąpiono baterią litowo-jonową. Bateria o pojemności 78 Ah pełni rolę zarówno akumulatora rozruchowego, jak i zapasowego. W efekcie udało się zaoszczędzić ponad 20 kg masy własnej samochodu. Ponadto, bateria charakteryzuje się wysoką wydajnością w niskich temperaturach i kompaktowymi wymiarami.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Mercedesa S 63 AMG
Mercedes S 63 AMG wyposażony jest w 7-biegową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT. Trzy tryby jazdy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport) oraz "M" (Manual), pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu. W trybach "S" oraz "M" funkcja ECO start/stop zostaje uśpiona. Przerwy w realizacji procesu zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają szybszą zmianę przełożeń.
Wnętrze samochodu urzeka połączeniem sportowej atmosfery i jakości klasycznych Mercedesów. Nowe przednie fotele z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapewniają lepsze podparcie, a aksamitna skóra
nappa z charakterystyczną perforacją i emblematami podkreśla luksusowy nastrój. Lista ekskluzywnych dodatków obejmuje m.in. analogowy zegarek IWC z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami i tarczą z metalowymi aplikacjami.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Mercedesa S 63 AMG
Kierowca ma do dyspozycji kolorowy wyświetlacz TFT z prędkościomierzem wyskalowanym do 330 km/h. Pojawiają się tu wskaźniki temperatury oleju silnikowego i przekładniowego. Sportowa kierownica z charakterystycznym wyprofilowaniem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów zapewnia pełną kontrolę nad samochodem.
Światowa premiera i rynkowy debiut Mercedesa S 63 AMGodbędzie się we wrześniu, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Jego ceny w Niemczech wynoszą 679 000 zł za model z krótkim rozstawem osi oraz 691 500 zł za wersję z długim rozstawem osi.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?