Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Nowy model Opla — Insignia Country Tourer

Data publikacji: Autor: (ip)

Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opel Podczas Międzynarodowych Targów Samochodowy we Frankfurcie zadebiutowała Insignia Country Tourer, która uzupełnia rodzinę modelu Insignia. O ile sportowa wersja modelu Tourer to rodzinne i biznesowe kombi, o tyle Insignia Country Tourer to auto dla kierowców żądnych motoryzacyjnych przygód. Dzięki wyższemu prześwitowi samochód może pokonać zarówno miejskie, jak i terenowe drogi.

Auto cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opelboczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa. Na osłonie chłodnicy, szerszej i głębszej w tym modelu, umieszczono logo Opla, dzięki czemu przód pojazdu zyskał wyraziste cechy. Logo marki znajduje się na środku chromowej osłony, której nadano kształt rozpiętych skrzydeł. Ich zewnętrzne końce biegną ku górze wzdłuż reflektorów, a lśniąca i srebrna krata chroni silnik. Masywny wygląd modelu Insignia Country Tourer sprawia, że auto wydaje się niezwykle pewne i solidne. Ponadto ozdobne przednie i tylne światła nadają całości zdecydowany charakter. Przyciemniane reflektory z wbudowanymi chromowanymi elementami wyróżniają się wysoką jakością — są wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie skrzydeł (w zależności od wersji wykończenia). Ten motyw graficzny powtarza się w tylnej części, gdzie ledowe światła (w tym światło stop) także intensywnie świecą.  Insignia Country Tourer jest przygotowana do jazdy poza utwardzonymi drogami, między innymi dzięki osłonie silnika wykonanej z bardzo odpornej stali.

Elektronicznie sterowany układ napędowy 4x4 jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opelutwardzonych, jak i nieutwardzonych. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do panujących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Główną zaletą takich mechanizmów jest to, że powyższe procesy zachodzą jeszcze zanim koło zacznie się ślizgać wskutek braku przyczepności np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze. W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład momentu obrotowego natychmiast zwiększa moment na tylnej osi. Czujniki napędu 4x4 nieustannie przesyłają do poszczególnych modułów sterujących informacje o przechyleniu, przyspieszeniu, kącie skręcenia kierownicy, prędkości kół, położeniu pedału gazu, prędkości obrotowej silnika oraz o momencie obrotowym. Na podstawie tych informacji rozdzielenie mocy na poszczególną oś lub koło jest stale dostosowane do panujących warunków.

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opelprzenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność. Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji. Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

Adaptacyjny system 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana.

W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM, który zapewnia doskonałą wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji.

Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i pojemności 2 l także dostarcza potężne 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne. Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 120 kW/163 KM i Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opelpojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową) dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego — do 380 Nm.

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą, zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie. Bez względu na to, czy samochód pokonuje zaśnieżone jezdnie, czy po prostu porusza się po wymagających drogach, Insignia Country Tourer to niezawodne auto, które z łatwością przejedzie po nieutwardzonych nawierzchniach oraz wzniesieniach. S

Ceny nowego modelu Insignia Country Tourer będą w Polsce znane na początku września.

Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opel

Opel Insignia Country Tourer, Fot: Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gość (gość)

    Niemal 2 lata po premierze Volkswagena Passata Alltrack i drożej ale dobre i to. Przykład innych tego typu konstrukcji pokazuje że jest na nie stały popyt.

  • Volkswagen_Das_Problem (gość)

    tylko vw , na wieki wieków enter.

  • Volkswagen_Das_Problem (gość)

    vw robi syf i robi to świadomie, ciemna masa kupuje to coś, a vw się cieszy, bo zarobi na serwisie. cała prawda o vw. ludzie nie kupujcie tego !!!

  • gość (gość)

    Każede formu ma "swojego" trolla ;-) tu ja widzę merytoryka wpisów stoi na "najwyższym" poziomie. Zakładam że autor ma prawo jazdy?

  • alan2

    Kurcze gościu to nie tylko w Europie ale równiez w Polsce jest coraz więcej ciemnej masy :) bo jak wytłumaczysz że najwięcej właśnie sprzedaje sie VW a w szczególności Golfa

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł