Nowy Opel Corsa - piąta generacja debiutuje w Paryżu (WIDEO)

redakcja.regiomoto
Piąta generacja miejskiego Opla - Corsa E - ma zmodyfikowane nadwozie, nowe zawieszenie i silniki oraz więcej elektroniki wspomagającej kierowcę. Do salonów samochód trafi pod koniec roku.
Opel Corsa E
Opel Corsa E

Najważniejszą premierą Opla na paryskim salonie samochodowym jest Corsa E. Samochód z boku i z tyłu przypomina obecny model, produkowany od ośmiu lat. Nowy jest za to przód - z wielką osłoną chłodnicy w stylu miejskiego Adam i światłami zachodzącymi na nadkola.

Zawieszenie to nadal tradycyjna konstrukcja z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Niemal wszystkie elementy podwozia zostały jednak zmodyfikowane. Rama pomocnicza jest sztywniejsza, a geometria kół zmieniona, podobnie jak siła tłumienia amortyzatorów. Obniżono też środek ciężkości samochodu. Dzięki tym zmianom Opel Corsa ma lepiej się prowadzić. Wspomaganie kierownicy o sile uzależnionej od prędkości ma działać bardziej precyzyjnie.

Agencja TVN/x-news

Podobnie jak Ford Opel też ma trzycylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jednostka napędowa 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo jest wykonana z aluminium. Aby zmniejszyć wibracje, zastosowano wałek wyrównoważający obracający się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Zużycie paliwa wersji o mocy 66kW/90 KM ma wynosić 4,3 l/100 km. Mocną stroną tej jednostki ma być elastyczność. Obydwie wersje osiągają 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min.

Agencja TVN/x-news

Gama silników benzynowych obejmuje także czterocylindrowe wolnossące jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 74 kW/100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min.

Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z dieslem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania — ma zużywać 3,2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Jednostki 1.3 CDTI opracowano wspólnie z Fiatem.

Nowością jest też sześciobiegowa skrzynia manualna. Do wyboru jest także hydrokinetyczny automat o sześciu przełożeniach i zautomatyzowana przekładnia Easytronic 3.0.

Twarzą kampania reklamowej nowego Opla Corsa będzie niemiecka supermodelka Claudia Schiffer:

Opel/x-news

Standardem jest m.in. wspomaganie kierownicy z trybem City, zwiększającym jego siłę, np. przy parkowaniu oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Można też zamówić wiele układów wspomagających kierowcę, np. asystenta parkowania prostopadłego i równoległego, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne światła drogowe czy system monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu. Można też zamówić reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Opla Corsy E

Opel Corsa E
Opel Corsa E

Produkcja Opla Corsy piątej generacji rozpocznie się pod koniec roku w zakładach w niemieckim Eisenach i hiszpańskiej Saragossie. 

Agencja TVN/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty