Nowy Peugeot 108

źródło: mototarget.pl
Peugeot 108, Fot: Peugeot
Peugeot 108, Fot: Peugeot
Peugeot pokazał model 108. Od razu przedstawiono dwa różne nadwozia: 108 Hatchback i 108 TOP! z chowanym dachem tkaniny. Hatchback będzie dostępny w wersji trzy lub pięciodrzwiowej.

To kolejny krok w planie odnowy gamy modelowej. W ciągu zaledwie dwóch lat Peugeot odświeżył ofertę w segmentach A, B i C.

Peugeot 108, Fot: Peugeot
Peugeot 108, Fot: Peugeot

Miejski hatchback został całkiem zgrabnie zaprojektowany przez zespół stylistów Ivo Groena. Auto mierzy zaledwie 3,47 m długości i 1,62 m szerokości, co czyni z niego doskonały środek przemieszczania się w miejskich dżunglach. Krótkie zwisy i średnica zawracania zaledwie 9,6 m to dodatkowe atuty w walce o centymetry na parkingach. Któż może wiedzieć więcej na temat parkowania "na styk" niż paryżanie. Miejsce kierowcy, najczęściej wykorzystywane w każdym aucie, przesunięto w przód i przemyślano pod kątem architektury tak, aby zapewnić maksymalną widoczność w każdym kierunku.

Linie nawiązują do family look, znanego już z modeli 208 i 308. Przód zdominował śmiały grill i niższy wlot powietrza, podczas gdy przednie lampy sprawiają wrażenie wkomponowanych pewnie w karoserię. Nowocześnie prezentują się reflektory przeciwmgielne zintegrowane z dziennymi światłami LED, wykończone czarnymi i chromowanymi detalami, które dodają Peugeot 108 drapieżności.

Peugeot 108, Fot: Peugeot
Peugeot 108, Fot: Peugeot

Projektanci konsekwentnie realizują linię przodu nadającą autom Peugeota przyjazny wizerunek, sięgając do modnych obecnie w designie kształtów animizujących detale - reflektory zbliżone kształtem do oczu, uśmiechnięte wloty powietrza. Cóż - lwiątko patrzy wystarczająco drapieżnie i sympatycznie, aby polubić je od pierwszego spojrzenia.

Kokpit i zestaw przyrządów daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. Panel zegarów jest umieszczony w obudowie kolumny kierownicy z regulacją wysokości. Auto oferuje duży 7-calowy ekran dotykowy usytuowany centralnie na desce rozdzielczej, dostępny w opcji w wersji Active i w standardzie w wersji Allure. Panel pełni rolę interfejsu radia, komputera pokładowego oraz umożliwia regulację parametrów samochodu. Pozwala także na połączenie funkcji dostępnych w samochodzie z aplikacjami smartfona.

Bagażnik jest niemały: 196 litrów z zestawem naprawczym do opon, 180 litrów z kołem zapasowym. Jego objętość można zwiększyć do 750 litrów po złożeniu oparć tylnej ławki, dzielonych w proporcji 50/50.

Samochód jest lekki (840 kg w najlżejszej wersji), więc powinien spontanicznie przyspieszać w każdej z czterech wersji silnikowych: 1.0 e-VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 1.0 VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 1.0 VTi 68 ETG5, 1.2 VTi 82 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach (nowy silnik PureTech)

Cen jeszcze nie znamy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty