Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody użytkowe

Nowy samochód z Polski. Tak prezentuje się Autobox Honker AH 20.44

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Autobox Honker AH 20.44

Autobox Honker AH 20.44 posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.

Fot. Autobox Innovations Ma przydać się nie tylko w wojsku, a w terenie nadąży nawet za czołgiem. Nowy samochód terenowy Autobox Honker AH 20.44 to zarejestrowany prototyp, w ciągu kilku miesięcy przejechał już ok. 3 tys. km. Nie jest to jednak następca Honkera.

Autobox Honker AH 20.44

Autobox Honker AH 20.44 posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.

Fot. Autobox InnovationsStarachowicka firma Autobox Innovations, jedyna firma mająca wszelkie prawa do samochodu i marki Honker, jest w trakcie opracowywania samochodu nowej generacji. To może być strzał w dziesiątkę dla polskiej armii.

Autobox Honker AH 20.44 posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.

Auto mierzy 4,86 m długości, 2,07 m szerokości (pomiar bez lusterek) oraz 2,13 m wysokości (rozstaw osi to aż 2,95 m). To pojazd tak długi jak Volkswagen Touareg i szeroki jak duży dostawczy MAN TGE. We wnętrzu znalazło się pięć osobnych foteli. Zachowano też wydzieloną przestrzeń ładunkową

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Za napęd odpowiada czterocylindrowy diesel marek Iveco/Fiat z rodziny F1C. To trzylitrowy motor o mocy 195 KM.

Dla kogo szykowany jest Honker AH 20.44? - Jeżeli dopracujemy wszystkie szczegóły, to będziemy rozmawiać z każdym, kto się zgłosi - mówi prezes Autobox Innovations Mirosław Kalinowski. - Na razie jesteśmy na etapie prototypu. W założeniach to auto ma spełniać wysokie wymagania. Nie przeszkadza nam, że polska armia zawarła kontrakt z fordem, bo dotyczy on innego rodzaju samochodów. Te Fordy, to suvy, produkowane seryjnie, a więc auta niezbyt dobrze spisujące się w terenie. Nasz Honker, to auto przystosowane specjalnie do jazdy w terenie. Mam nadzieję, że za miesiąc będzie je można zobaczyć na ulicach podczas jady próbnej (Źródło: Echo Dnia).

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

Autobox Honker AH 20.44

Autobox Honker AH 20.44 posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.

Fot. Autobox Innovations

Autobox Honker AH 20.44

Autobox Honker AH 20.44 posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.

Fot. Autobox Innovations

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mateusz (gość)

    Interesuje się autami bardzo fajne i duże POZDRAWIAM

  • Hyee (gość)

    Dla jakiej armii? My nic nie mamy bo pis wszystko rozpieprzył. To kpina nie armia. Te auta mogą iść dla ludzi, a nie bezużytecznego wojska co przegra wojnę w 2 godziny

  • Tomek (gość)

    To nowsza wersja tarpana dla ogrodników i leśniczego. na pewno ten samochód nie nadaje się do Wojska i Służb. jego konstrukcja widoczna gołym okiem, go od razu wyklucza. Przedział pasażerski nie może znajdować się na tylnym moście, bo w przypadku najechania na minę szanse żołnierzy w środku bardzo maleją. Przypatrzcie się jak jest konstruowany Hummer dla wojska. ma szeroki rozstaw osi i przedział pasażerski znajduje się przed osia tylną i jest od spodu opancerzony.

  • bziko (gość)

    do gościa Tomka: jakie 5 osobowe auta wojskowe mają pełne zabezpieczenie przeciwminowe w każdej wersji? Gołym okiem to jest widoczne, że kol Tomek zafascynowany jest matchboxami. Dlaczego pojazd - uwaga, dla armii USA to HMMWV a nie Hummer - który powstał ponad 40 lat temu ma być wykładnią nowoczesności i wzorcem dla wyposażenia wojska w naszych realiach geograficznych? Na zastosowanym w Starachowicach podwoziu Iveco powstaje w różnych częściach  świata wiele lokalnych modeli / wersji pojazdów LEKKICH. Możliwe, że również dla ogrodników i leśników, o ile stać ich na takie zakupy.

  • Jan (gość)

    AutoBot ?

  • Komentarz usunięty.
  • LR Only (gość)

    Mosty, to klasa sama w sobie jak widać. Śmiechłem jak przeczytałem, że to ma mieć terenowe przeznaczenie. Już raz minister na takim podwoziu podawał hol cywilom. Zdobywajcie wiedzę. Powodzenia.

  • LR Only (gość)

    Mosty, to klasa sama w sobie jak widać. Śmiechłem jak przeczytałem, że to ma mieć terenowe przeznaczenie. Już raz minister na takim podwoziu podawał hol cywilom. Zdobywajcie wiedzę. Powodzenia.

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Tomasz (gość)

    I chyba tak ma być. Ludzie (cywile) kupujcie pojazdy a w czasie działań zbrojnych zostaną zarekwirowane dla wojska. Taka zabawa w Wojsko POLSKIE

  • zed (gość)

    Ale paskudny ulep.

  • Pablos (gość)

    Wygląda ciekawie. Będzie dobry dla rolników , leśników ... itp ale chyba nie dla wojska. Chyba że dla jakiś celów nie związanych z działaniami bojowymi. Cały przód odsłonięty. Układ kierowniczy , osie narażone na łatwe uszkodzenia.

  • terenowiec (gość)

    Aby tylko "trwałości " Honkera nie posiadał to wróżę mu sukces. Blokady 3 mechanizmów różnicowych i rama zapewnią mu możliwość jazdy nawet na jednym kole. Nie widzę tylko czy na sprężynach zawieszenie bo wtedy i wykrzyże duże i łatwość tuningowania zawieszenie. Gdyby tak jeszcze posiadał CUPK to bez wysiadania można byłoby wjechać z twardego na miękkie podłoże lub nawet piasek i wyciągarka mogła być tylko ozdobą . A dla tych co im nie podoba się "dizajn" niech kupią sobie Skodę . To ma wszędzie wjechać i wyjechać a nie mieć laptop, grzane fotele czy inne duperele.

  • Bartikos (gość)

    Dla rolnika super auto.

  • Han Solo (gość)

    Możecie nie pokazywać tego typu pośmiewiska? Byłbym bardzo wdzięczny. Te wszystkie chińskie Dino z firm krzaków, ulepy jak Honker który na targi MSPO został przygotowany tak że zawieszenie spiętą do kupy pasami transportowymi ponieważ nowe auto po rozładowaniu juz miało to zerwane! 0km przebiegu w EKSPOZYCYJNYM gotowym do jazdy 100% użytkowym wozie. KMZ Tur. PIĘĆ!generacji sponsorowanych z budżetu państwa prototypów! I ten piąty składa się z chińskich podzespołów, zlepionych z elementami z wybranych dostawczych Fordów czy Fiatów, polskich blach, kupowanego w detalu wyposażenia taktycznego (o ile chcemy działające mieć). Ochrona balistyczna i przeciwminowa przy tak wysokiej masie jest poniżej wszelkiej krytyki. Wykończenie jest koszmarne (mowa o pierwszy produkcyjnych 6 egzemplarzach z Popradem). NIGDY więcej takich konstrukcji! Poprawionego Thales Hawkei albo G-wagen 6.2 wziąc i tyle!

  • Tom (gość)

    Jak przejdzie przegląd techniczny z metalowymi w całości zderzakami, moje Pajero 1 ma wiecznie problem z przeglądem bo metalowy zderzak przedni i tylni

  • cosma (gość)

    koszmar a 280 prześwitu to kpina

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości