Wszystko
o samochodach

Motosport / Pozostałe sporty

Nowy sezon, nowa impreza

Data publikacji: Autor: Rzońca Maciej, Trybuna Śląska

 Zespół Subaru zaprezentował najnowszą wersję swojego rajdowego samochodu. Zewnętrznie impreza WRC 2004 nie różni się szczególnie od poprzedniej wersji. Najważniejsze zmiany ukryte są pod karoserią. W wersji 2004 skupiono się głównie na poprawie tych mało widocznych elementów, które mają jednak znaczny wpływ na jakość i szybkość auta. – Gdy spojrzymy na proces rozwoju imprezy przez ostatnie 10

Zespół Subaru zaprezentował najnowszą wersję swojego rajdowego samochodu. Zewnętrznie impreza WRC 2004 nie różni się szczególnie od poprzedniej wersji. Najważniejsze zmiany ukryte są pod karoserią.


W wersji 2004 skupiono się głównie na poprawie tych mało widocznych elementów, które mają jednak znaczny wpływ na jakość i szybkość auta. – Gdy spojrzymy na proces rozwoju imprezy przez ostatnie 10 lat, to zauważymy stały trzyletni cykl – powiedział szef Subaru World Rally Team David Lapworth. – Generalnie z każdą ewolucją jedna trzecia samochodu jest nowa. Impreza 2003 była pierwszą fazą aktualnego modelu. W zeszłym roku dokonaliśmy znacznego postępu w takich dziedzinach jak aerodynamika i zawieszenie. W tym roku, mimo iż powyższe aspekty też zostały poprawione, skupiliśmy się na silniku, elektronice oraz konstrukcji nadwozia.
Szefem nowego projektu został były inżynier teamu F1 Ferrari Ed Wood. W samochodzie wykorzystano nowe przepisy pozwalające na wykorzystanie lekkich materiałów do tworzenia komponentów nadwozia. I tak, tylna i boczne szyby są teraz lżejsze o połowę, bo wykonane są z tworzyw sztucznych. Z lekkiego aluminium wykonany jest przedni spojler i klapa bagażnika. Wood jeszcze bardziej chwali sobie zmiany, które przyczyniły się do usztywnienia całej konstrukcji nadwozia przy jednoczesnym zmniejszeniu jego masy.


Pod maską imprezy WRC 2004 poprawiono m. in. turbinę, kolektor wydechowy, system wtrysku paliwa, wał korbowy, wałek rozrządu oraz tłoki. W wyniku tych zmian silnik zyskał szerszy zakres użytecznej mocy i momentu obrotowego, dzięki czemu lepiej reaguje na polecenia – stwierdził Wood.


Nowy system elektroniki, który po raz pierwszy pojawił się w imprezie podczas Rajdu San Remo 2003, otrzymał nowe okablowanie i oprogramowanie. Jeden komputer sterujący wszystkimi funkcjami auta jest teraz szybszy, może zgromadzić więcej danych i pozwala łatwiej nimi manipulować.


Impreza ma „na liczniku” tysiące kilometrów odcinków testowych. Pierwszy sprawdzian w zawodach nastąpi podczas Rajdu Meksyku w drugi weekend marca.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości