Pierwszy raz silnik 1.6 i-DTEC, który został opracowany z przeznaczeniem na rynek europejski, zadebiutował podczas salonu w Genewie. Jednostka generuje moc 120 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km, gdyż silnik emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr. Dzięki niemu Honda CR-V jest w stanie rozpędzić się do 182 km/h.
Dzięki zastosowaniu m.in. aluminiowej głowicy cylindrów, udało się sprawić, że jednostka jest o 47 kg lżejsza od jednostki 2,2 l i-DTEC. Inżynierowie zastosowali także lżejsze tłoki i korbowody.
Silnik montowany jest w angielskiej fabryce Hondy w Swindon. Dostępny jest tylko w Europie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?