Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Volkswagen CC

(ip)
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
CC Volkswagena to pierwsze czterodrzwiowe coupé w swojej klasie, samochód zadebiutował na świecie przed czterema laty. Nisza szybko rozwinęła się w segment – na całym świecie na limuzynę o sylwetce samochodu sportowego zdecydowało się prawie 320 tysięcy osób.

Do nowego Volkswagena CC wprowadzono wiele modyfikacji. Zespół szefa

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowocześnił CC, konsekwentnie i precyzyjnie zmieniając przód i tył nadwozia, zgodnie z DNA designu Volkswagena. Rezultatem jest szlachetniejszy oraz bardziej dynamiczny wygląd. Nowe obręcze ze stopu metali lekkich (17-calowe Kent, 18-calowe Lakeville) i 3 nowe kolory (Black Oak Brown i - od maja - metaliczny Czerwony Fortana oraz perłowy Biały Oryx) uzupełniają zewnętrzne zmiany.

Jako "kolor prezentacyjny" w momencie wprowadzenia na europejski rynek wybrany został kolor "Black Oak Brown", bowiem ciemna barwa lepiej podkreśla modyfikacje wprowadzone w przedniej części nadwozia. Z daleka zauważalna jest nowa chromowana osłona chłodnicy z 3 poprzecznymi listwami, nowe seryjne reflektory bi-ksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe przetłoczenia pokrywy silnika. W przypadku Volkswagena CC z opcją dynamicznego doświetlania zakrętów, funkcję świateł do jazdy w dzień pełnią diody.

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

W porównaniu z poprzednikiem cały obszar wokół nowego zderzaka, reflektorów i osłony chłodnicy ma jeszcze bardziej precyzyjne i harmonijne linie, zgodne z DNA designu Volkswagena.

Pozbawione ram drzwi Volkswagena CC nie zmieniły się, lecz patrząc z boku sylwetka prezentuje się teraz inaczej. Wpłynęło na to kilka elementów: z przodu - stylistyka masywniejszej pokrywy silnika w połączeniu z nowymi zderzakami, których linie wyostrzają sylwetkę Volkswagena CC, dalej mocniej wyprofilowany próg, tworzący wyrazisty kontur. Tylny zderzak jest większy i razem z słupkiem C - typowym dla coupé - i przesuniętą daleko do tyłu i pochyloną tylną szybą nadaje całej sylwetce specyficzną dynamikę.

Podobnie jak przedni, także tylny zderzak otrzymał nową formę.
Zaadaptowana została wyłącznie typowa dla Volkswagena CC listwa
chromowana oraz logo VW pełniące funkcję uchwytu pokrywy bagażnika. W
modelach z Rear Assist w logo umieszczona jest kamera cofania. Wyraźnie
widać bardziej proste płaszczyzny i mocniejsze podkreślenie poziomych
linii. W obraz ten wkomponowują się nowe światła tylne, zakończone teraz
poziomą linią także od dołu. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu
światła tylne wykorzystują bardzo szybko reagującą, oszczędną technikę
LED

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w
elementach światłowodowych. Wyjątkowy design świateł sprawia, że nawet w
nocy nie można pomylić CC z żadnym innym samochodem. Diodowe jest także
oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz kierunkowskazy wbudowane w
lusterka zewnętrzne.

Volkswagen CC ma długość 4798 mm; rozstaw osi wynosi 2711 mm. Z
szerokością 1821 mm CC plasuje się w górnej klasie średniej. Wysokość
czterodrzwiowego coupé o wyglądzie auta sportowego wynosi zaledwie 1417
mm.

Zmianom poddano także komfortowe i sportowe wnętrze Volkswagena CC.
Seryjnie nowy model jest oferowany jako auto czteroosobowe, z
ekskluzywnymi pojedynczymi siedzeniami z tyłu. Z przodu montowane są
ergonomiczne, przystosowane do długich podróży fotele sportowe. Jako
opcja dostępna jest 3-osobowa kanapa z tyłu.

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

Szczególnie osoby, które dużo podróżują odczują wygodę, jaką zapewniają
nowe, sportowe przednie fotele z opcjonalną, aktywną wentylacją oraz
podgrzewaniem. W tym przypadku fotel kierowcy posiada także funkcję
masażu. Powietrze jest wtłaczane przez liczne kanaliki w piance
tapicerki (w takim przypadku fotele obszyte są tkaniną Function lub
skórą Nappa). Kierowca i pasażer mogą ustawić jeden z trzech stopni
wentylacji. Sportowe fotele mogą posiadać regulację manualną lub
elektryczny system regulacji 12-kierunkowej. Seryjnie montowane są
zawsze nowe zagłówki (z przodu) z regulacją w obu osiach, można ustawić
nie tylko ich wysokość, lecz także przesunąć je do przodu.

Wnętrze ma charakter dynamiczny i jednocześnie elegancki. W 2011 roku
zmodyfikowana została deska rozdzielcza: tam, gdzie w pierwszej
generacji CC nad konsolą środkową znajdowały się dwa schowki, teraz
umieszczony jest analogowy zegar w stylu Phaetona. Nowością jest także
panel obsługowy Climatronic. Deska rozdzielcza może mieć kolor czarny
lub brązowy Natur z dostosowaną do niego dwukolorową, skórzaną tapicerką
w elegancko dobranych kolorach St. Tropez (jasne płaszczyzny środkowe
siedzeń) / brązowy Natur (ciemne boki siedzeń). Nowością w ofercie
wyposażenia wnętrza są metalowe aplikacje dekoracyjne Titansilber (o
wyglądzie aluminium) oraz aplikacja z drewna Ebony, a także z ciemnego
szczotkowanego aluminium.

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen
Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

Do Volkswagena CC wprowadzone zostały także nowe opcjonalne systemy
wspierające kierowcę. Należą do nich takie technologie, jak zastosowany
po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega
przed samochodami znajdującymi się w martwym polu widzenia i poprzez
ingerencję w układ kierowniczy pomaga uniknąć wypadku), Dynamic Light
Assist i współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych.
Poprawiony został także komfort jazdy.

Ceny nowego Volkswagena CC:

Silnik (l)Moc (kW/KM)Cena PLN
1,8 TSI 6-bieg.118/160103 490
1,8 TSI DSG7118/160112 190
2,0 TSI 6-bieg.155/210118 190
2,0 TSI DSG6155/210126 890
2,0 TDI-CR DPF 6-bieg. BMT103/140116 890
2,0 TDI-CR DPF DSG6 BMT103/140125 590
2,0 TDI-CR DPF 6-bieg. BMT125/170124 590
2,0 TDI-CR DPF DSG6 BMT125/170133 290
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty