Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Nowy Volkswagen CC

Data publikacji: Autor: (ip)

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen CC Volkswagena to pierwsze czterodrzwiowe coupé w swojej klasie, samochód zadebiutował na świecie przed czterema laty. Nisza szybko rozwinęła się w segment – na całym świecie na limuzynę o sylwetce samochodu sportowego zdecydowało się prawie 320 tysięcy osób.
Do nowego Volkswagena CC wprowadzono wiele modyfikacji. Zespół szefa Volkswagen CC, Fot: Volkswagen designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowocześnił CC, konsekwentnie i precyzyjnie zmieniając przód i tył nadwozia, zgodnie z DNA designu Volkswagena. Rezultatem jest szlachetniejszy oraz bardziej dynamiczny wygląd. Nowe obręcze ze stopu metali lekkich (17-calowe Kent, 18-calowe Lakeville) i 3 nowe kolory (Black Oak Brown i – od maja – metaliczny Czerwony Fortana oraz perłowy Biały Oryx) uzupełniają zewnętrzne zmiany.

Jako „kolor prezentacyjny” w momencie wprowadzenia na europejski rynek wybrany został kolor „Black Oak Brown”, bowiem ciemna barwa lepiej podkreśla modyfikacje wprowadzone w przedniej części nadwozia. Z daleka zauważalna jest nowa chromowana osłona chłodnicy z 3 poprzecznymi listwami, nowe seryjne reflektory bi-ksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe przetłoczenia pokrywy silnika. W przypadku Volkswagena CC z opcją dynamicznego doświetlania zakrętów, funkcję świateł do jazdy w dzień pełnią diody.

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen W porównaniu z poprzednikiem cały obszar wokół nowego zderzaka, reflektorów i osłony chłodnicy ma jeszcze bardziej precyzyjne i harmonijne linie, zgodne z DNA designu Volkswagena.

Pozbawione ram drzwi Volkswagena CC nie zmieniły się, lecz patrząc z boku sylwetka prezentuje się teraz inaczej. Wpłynęło na to kilka elementów: z przodu – stylistyka masywniejszej pokrywy silnika w połączeniu z nowymi zderzakami, których linie wyostrzają sylwetkę Volkswagena CC, dalej mocniej wyprofilowany próg, tworzący wyrazisty kontur. Tylny zderzak jest większy i razem z słupkiem C - typowym dla coupé - i przesuniętą daleko do tyłu i pochyloną tylną szybą nadaje całej sylwetce specyficzną dynamikę.

Podobnie jak przedni, także tylny zderzak otrzymał nową formę. Zaadaptowana została wyłącznie typowa dla Volkswagena CC listwa chromowana oraz logo VW pełniące funkcję uchwytu pokrywy bagażnika. W modelach z Rear Assist w logo umieszczona jest kamera cofania. Wyraźnie widać bardziej proste płaszczyzny i mocniejsze podkreślenie poziomych linii. W obraz ten wkomponowują się nowe światła tylne, zakończone teraz poziomą linią także od dołu. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu światła tylne wykorzystują bardzo szybko reagującą, oszczędną technikę LEDVolkswagen CC, Fot: Volkswagen z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych. Wyjątkowy design świateł sprawia, że nawet w nocy nie można pomylić CC z żadnym innym samochodem. Diodowe jest także oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.

Volkswagen CC ma długość 4798 mm; rozstaw osi wynosi 2711 mm. Z szerokością 1821 mm CC plasuje się w górnej klasie średniej. Wysokość czterodrzwiowego coupé o wyglądzie auta sportowego wynosi zaledwie 1417 mm.

Zmianom poddano także komfortowe i sportowe wnętrze Volkswagena CC. Seryjnie nowy model jest oferowany jako auto czteroosobowe, z ekskluzywnymi pojedynczymi siedzeniami z tyłu. Z przodu montowane są ergonomiczne, przystosowane do długich podróży fotele sportowe. Jako opcja dostępna jest 3-osobowa kanapa z tyłu.

Volkswagen CC, Fot: Volkswagen Szczególnie osoby, które dużo podróżują odczują wygodę, jaką zapewniają nowe, sportowe przednie fotele z opcjonalną, aktywną wentylacją oraz podgrzewaniem. W tym przypadku fotel kierowcy posiada także funkcję masażu. Powietrze jest wtłaczane przez liczne kanaliki w piance tapicerki (w takim przypadku fotele obszyte są tkaniną Function lub skórą Nappa). Kierowca i pasażer mogą ustawić jeden z trzech stopni wentylacji. Sportowe fotele mogą posiadać regulację manualną lub elektryczny system regulacji 12-kierunkowej. Seryjnie montowane są zawsze nowe zagłówki (z przodu) z regulacją w obu osiach, można ustawić nie tylko ich wysokość, lecz także przesunąć je do przodu.

Wnętrze ma charakter dynamiczny i jednocześnie elegancki. W 2011 roku zmodyfikowana została deska rozdzielcza: tam, gdzie w pierwszej generacji CC nad konsolą środkową znajdowały się dwa schowki, teraz umieszczony jest analogowy zegar w stylu Phaetona. Nowością jest także panel obsługowy Climatronic. Deska rozdzielcza może mieć kolor czarny lub brązowy Natur z dostosowaną do niego dwukolorową, skórzaną tapicerką w elegancko dobranych kolorach St. Tropez (jasne płaszczyzny środkowe siedzeń) / brązowy Natur (ciemne boki siedzeń). Nowością w ofercie wyposażenia wnętrza są metalowe aplikacje dekoracyjne Titansilber (o wyglądzie aluminium) oraz aplikacja z drewna Ebony, a także z ciemnego szczotkowanego aluminium. Volkswagen CC, Fot: Volkswagen

Do Volkswagena CC wprowadzone zostały także nowe opcjonalne systemy wspierające kierowcę. Należą do nich takie technologie, jak zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega przed samochodami znajdującymi się w martwym polu widzenia i poprzez ingerencję w układ kierowniczy pomaga uniknąć wypadku), Dynamic Light Assist i współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych. Poprawiony został także komfort jazdy.

Ceny nowego Volkswagena CC:


Silnik (l) Moc (kW/KM) Cena PLN
1,8 TSI 6-bieg. 118/160 103 490
1,8 TSI DSG7 118/160 112 190
2,0 TSI 6-bieg. 155/210 118 190
2,0 TSI DSG6 155/210 126 890
2,0 TDI-CR DPF 6-bieg. BMT 103/140 116 890
2,0 TDI-CR DPF DSG6 BMT 103/140 125 590
2,0 TDI-CR DPF 6-bieg. BMT 125/170 124 590
2,0 TDI-CR DPF DSG6 BMT 125/170 133 290

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    Ten, w sumie teraz wydzielony model przemawia nawet do zagorzałych przeciwników VW. Udał się stylistycznie, a technicznie to wiadomo (jest w artykule).

  • Mecenas

    Auto w sumie wiele nie odstaje od Audi A6 (jest nieco mniejsze i ciaśniejsze) a ceny o połowę niższe. Jeśli miałbym kupować to wolałbym CC niż A6.

  • pomidor (gość)

    taki sobie to wszystko już było , klasyczna germańska ciasnota trudno tu usiąść w garniaku kolana dotykają kierownicy a osiągi przeciętne najlepsi dawali z 1750 170hp a zturbo ponad 230 już 10 lat temu przy podobnej wadze i większej przestrzeni

  • Witek (gość)

    @pomidor A siedziałeś kiedyś w Passacie? Chyba nie bo tam właśnie jest dużo miejsca- mam 190cm wzrostu i bez problemu się mieszczę i fotel wcale nie jest odsunięty na maxa...Poza tym kierownicę można podnieść. 10 lat temu to z 1.8 dawali podobnie, ale więcej paliły tamte auta...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości