Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 35844 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Wyścigi

nowy

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota TS050 Hybrid

Już w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Fot. Toyota Już w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Po 24 godzinach zaciętej walki załogi Davidson – Buemi – Nakajima, którzy na zmianę prowadzili Toyotę TS050 Hybrid #5, na przedostatnim okrążeniu Kazuki Nakajima zgłosił, że jego samochód stracił moc. Awaria złącza w układzie dolotowym silnika spowodowała utratę sterowania turbosprężarką, a w konsekwencji brak doładowania i spadek mocy. Wskutek tego pojazd nie zmieścił się w limicie czasu dla jednego okrążenia i po wielogodzinnym utrzymywaniu prowadzenia nad samochodami Audi, Porsche i bliźniaczym TS050 #6, został zdyskwalifikowany. Pierwsze miejsce zajął bolid Porsche #2 prowadzony przez Neela Janiego, Romaina Dumasa oraz Marca Lieba, a Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi, prowadzący Toyotę #6, stanęli na podium na 2. miejscu.

Redakcja poleca:

Polecane pięciolatki. Przegląd popularnych modeli
Kierowcy zapłacą nowy podatek?
Hyundai i20 (2008-2014). Warto kupić?

W najbliższym wyścigu oba TS050 Hybrid wystartują z nowym pakietem aerodynamicznym. Na Circuit de la Sarthe sprawdził się zestaw spojlerów dających słaby docisk. Ze względu na to, że pętla Nordschleife jest krótsza i ma ciaśniejsze zakręty, konieczny jest supermocny docisk. Nowe spojlery i owiewki z przodu i z tyłu auta zostały opracowane w tunelach aerodynamicznych w siedzibie Toyota Motorsport GmbH w Kolonii. Większy docisk obniża nieco prędkość maksymalną, jednak taka specyfikacja lepiej sprawdzi się podczas nadchodzących wyścigów.

Na dzisiejszych próbach priorytetem zespołu będzie dostrojenie nowego pakietu aerodynamicznego do wymagań trasy Nürburgring Grand Prix o długości 5,137 km. W tym roku organizatorzy zdecydowali się na ciaśniejszą i ostrzejszą wersję zakrętu Veedol Chicane, używaną w wyścigach Formuły 1.

Toyota TS050 Hybrid

Już w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Fot. Toyota

Toyota TS050 Hybrid

Już w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • fan wyścigów (gość)

    Wiedziałem ,że toyota wystawia samochody na tor,ale że hybrydowe ?I to jeszcze czytałem,że TS050 ma 1000 KM ,jestem pod wrażeniem.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł