Nowy Aveo

Zdzisław Podbielski
Fot. GM-Chevrolet: Od marca będzie dostepny w polskich salonach 3-drzwiowy Chevrolet Aveo. Przewidywana cena najtańszej wersji wynosi ok. 32 tys. zł.
Fot. GM-Chevrolet: Od marca będzie dostepny w polskich salonach 3-drzwiowy Chevrolet Aveo. Przewidywana cena najtańszej wersji wynosi ok. 32 tys. zł.
W marcu 2005 roku do salonów sprzedaży trafi Aveo w wersji 3-drzwiowej. Cena najtańszego auta wynosić ma ok. 32 tysiące złotych.

W marcu 2005 r. do salonów sprzedaży trafi Aveo w wersji 3-drzwiowej. Ceny jeszcze nie podano, ale prawdopodobnie będzie mniejsza o ok. 1000 zł. od wersji 5-drzwiowej.

 

Przewidywana cena najtańszego Aveo z 3-drzwiowym nadwoziem będzie wynosiła ok. 32 tys. zł. W 2004 r. na europejskie rynki zbytu trafiło ponad 60 tys. modeli Aveo oferowanych w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan i 5-drzwiowy hatchback.

Fot. GM-Chevrolet: Od marca będzie dostepny w polskich salonach 3-drzwiowy Chevrolet Aveo. Przewidywana cena najtańszej wersji wynosi ok. 32 tys. zł
Fot. GM-Chevrolet: Od marca będzie dostepny w polskich salonach 3-drzwiowy Chevrolet Aveo. Przewidywana cena najtańszej wersji wynosi ok. 32 tys. zł.

 

Wersja 3-drzwiowa Aveo debiutowała w paryskim salonie samochodowym we wrześniu 2004 r. Stylizacja nadwozia jest nieco inna od dotychczas oferowanych wersji tego modeli. Sportowy wygląd nadano pojazdowi nowymi akcentami zewnętrznymi. Inny kształt mają m.in. przednie lampy zespolone, wlot powietrza pomiędzy reflektorami, błotniki.

 

Silniki

 

Trzydrzwiowy Aveo będzie oferowany z tymi samymi jednostkami napędowymi co znana już wersja 5-drzwiowa. Dane techniczne silników i osiągi  dwóch wersji nadwoziowych hatchback są identyczne.

 

Wnętrze

 

Producent podkreśla, że w tym niewielkim samochodzie, o długości zaledwie 3,9 m., jest sporo miejsca. Jest go dużo zwłaszcza nad głowami jadących, bo pojazd jest wysoki. Jednak podczas

Fot. GM-Chevrolet: Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i wykonana z twardych plastików.
Fot. GM-Chevrolet: Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i wykonana z twardych plastików.

zmiany biegów kierowca potrąca siedzącego obok pasażera. We wnętrzu jest dużo twardych plastików i sporo małych podręcznych schowków. Bagażnik do dużych nie należy, bo liczy sobie 220 l, ale jego objętość możemy  zwiększyć do 980 l po złożeniu tylnej kanapy.

 

Jazda

 

Fot. GM-Chevrolet: Tył wersji 3- i 5-drzwiowej jest podobny.
Fot. GM-Chevrolet: Tył wersji 3- i 5-drzwiowej jest podobny.

Kierowca ma wygodną pozycję, gdyż nawet w standardowym wyposażeniu jest regulacja kąta ustawienia kierownicy, a przednie fotele mają na tyle długie siedziska, że podpierają uda. Dobra jest też widoczność z miejsca kierowcy, również w lusterkach zewnętrznych o dużej powierzchni.

Silnik 1,2 l wprawdzie jest ekonomiczny, jednak zapewnia pojazdowi zaledwie dostateczną dynamikę. Najlepszą dynamiką i elastycznością legitymuje się pojazd napędzany 16-zaworowym silnikiem 1,4 l. Dobrze dobrano zawieszenie pod względem wygody jazdy, które skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.

 

Wybrane dane techniczne:
 

 

Oznaczenie silnika

1.2 8V

1.4 8V

1.4 16V

Pojemność skokowa (cm3
)

1150

1399

Moc maksymalna (KM-obr/min)

72-5400

83-5600

94-6200

Moment maks. (Nm-obr/min)

104-4400

123-3000

130-3400

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

6,6

7,5

7,0

Prędkość makszmalna (km/h)

157

170

176

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,7

13,3

11,1

Długość/szerokość/wysokość pojazdu (cm)

388/167/149

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty