Pod maską Forda Fiesta ECOnetic znajduje się silnik wysokoprężny Duratorq
TDCi o pojemności 1,6 litra o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm. Jednostka ta zadowala się średnio 3,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i wydziela 87 gramów CO2 na kilometr. Produkowany jest w niemieckich zakładach Forda w Kolonii.
"Ford Fiesta cieszy się w Europie dużą popularnością, a wersja z technologią ECOnetic dodatkowo zwiększy atrakcyjność tego modelu, oferując wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną," powiedział Stephen Odell, dyrektor generalny i prezes Ford of Europe. "Klienci docenią też fakt, że wprowadzone zmiany nie wpłynęły negatywnie na typową dla Forda jakość prowadzenia tego niewielkiego samochodu."
W nowym Fordzie Fiesta ECOnetic zastosowano takie układy, jak Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii hamowania, oszczędny tryb pracy silnika EcoMode oraz lampkę kontrolną zmiany biegów.
Inżynierowie Forda wprowadzili także zmiany w jednostce sterującej pracą silnika i zoptymalizowali przełożenia skrzyni biegów. Dopełnieniem całości są elementy redukujące opory powietrza: obniżone zawieszenie, osłona podwozia, owiewki kół oraz opony o niskich oporach toczenia.
Do końca 2012 roku połowa samochodów w europejskiej gamie Forda
będzie oferowana w wersji ECOnetic, natomiast w roku 2013 już dwie trzecie aut w całej gamie będzie miało swoje ekologiczne odpowiedniki. Producent realizuje w ten sposób swój plan, w którym zobowiązuje się do obniżenia emisji CO2 w całej flocie o 30 procent w latach 2006 - 2020.
Ford Fiesta ECOnetic dostępny będzie z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?