Od wąskiego tyłu po krótki przedni błotnik jest go po prostu mniej:
pojedyncze siedzenie, mniejsze koła, mniej karoserii i minimalna dawka chromu. Można powiedzieć, że jest szczupły, skąpo odziany i old-schoolowy. To, co pozostaje, to zasadniczy profil Softail i ikoniczny styl Harley-Davidson nawiązujący do klasycznych bobberów z lat 50-tych ubiegłego stulecia.
"Nadszedł czas, by silnik znowu stał się najważniejszym punktem w designie motocykli" - mówi starszy projektant Casey Ketterhagen - "Dlatego poddaliśmy Softail odchudzaniu, by przywrócić mu dawne proporcje. Gdy zredukowaliśmy tył za pomocą wąskiej opony i przyciętego błotnika, serce motocykla - jego silnik - stał się centrum, na którym skupia się uwaga. Pozostawiliśmy też prześwit pomiędzy przednią krawędzią siedzenia a zbiornikiem paliwa, by kierowca mógł widzieć górę silnika."
By nie zakłócić prostej i czystej linii tyłu, Slim wyposażono w kombinację kierunkowskazów połączonych ze światłami pozycyjnymi i światłami stopu. Rozpórki tylnego błotnika pozostawiono odkryte, eksponując kutą stal i łączniki. Cienki pasek z formowanej skóry przykrywa spoinę baku. Pokrywy układu napędowego są polerowane, a nie chromowane, a czarne cylindry nie są uwydatnione. Przedni błotnik FL jest przycięty, by odsłonić więcej opony.
"Mój własny motocykl nie ma nawet przedniego błotnika" - mówi Ketterhagen - "ale niestety w modelu produkcyjnym nie możemy posunąć się aż tak daleko. Model Slim jest w założeniu bezpośrednią interpretacją garażowych motocykli custom z lat 40. i 50. XX w. Wykorzystaliśmy w tym celu szereg stylizowanych na tamtą epokę elementów, poczynając od kierownicy typu Hollywood."
Kierownica typu Hollywood z charakterystycznym szerokim wygięciem i poprzeczną belką była pierwotnie montowana na przedwojennych modelach Harley-Davidson z widelcem Springer®. Nazwa tego typu kierownicy pochodzi być może od tego, że ówcześni właściciele motocykli używali tej poprzeczki do montowania świateł i innych elementów, "po hollywoodzku" przesadzając z tymi dodatkami. Model Slim otrzymał kierownicę wykończoną w błyszczącej czerni, podobne manetki i obudowę reflektora przedniego. Inne elementy stylu retro to lśniąca, czarna konsola na zbiorniku paliwa typu "kocie oko" ze staroświecką tarczą prędkościomierza, półkoliste podłogi kierowcy, błyszcząca czarna owalna pokrywa filtra powietrza oraz czarne felgi i piasty kół. Pojedyncze siodło, obłożone pikowaną tapicerką, ma kształt specyficzny dla modelu Slim.
“To siodło daje wrażenie siedzenia wewnątrz motocykla, a nie na nim" - mówi Ketterhagen. "Kierownica jest nisko osadzona, więc podczas jazdy ma się niezakłócony widok naprzód, co podkreśla ideę, że jest to bardzo zasadniczy motocykl, prawdziwy powrót do podstaw."
Balansowany silnik Twin Cam 103B™ jest sztywno zamontowany wewnątrz ramy, tworząc solidny łącznik pomiędzy kierowcą i maszyną. Nadwozie Softail naśladuje czyste linie klasycznej ramy hardtail, ale zapewnia kontrolę zawieszenia tylnego przy pomocy amortyzatorów, zamontowanych poziomo i ukrytych wewnątrz szyn ramy. Dzięki połączeniu 650mm wysokości siodła i podnóżków, Slim zapewnia wygodę szerokiemu gronu kierowców i pozwala na swobodne zwalnianie podnóżka. Zamontowanie podpórek przedłużających z gamy dodatków Harley-Davidson Genuine Motor Accessories umożliwia cofnięcie kierownicy o dwa cale bez przełączania przewodów i linek sterujących.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?