Nowy Jaguar XKR-S Convertible

(pp) źródło: Autocar
"Najszybszy Jaguar z otwartym dachem, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany". Takim mianem brytyjski producent określił model XKR-S Convertible, który swoją premierę miał podczas tegorocznego salonu samochodowego w Los Angeles.

"Najszybszy Jaguar z otwartym dachem, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany". Takim mianem brytyjski producent określił model XKR-S Convertible, który swoją premierę miał podczas tegorocznego salonu samochodowego w Los Angeles.

Fot. Jaguar
Fot. Jaguar

Model ze składanym dachem uzupełnił gamę modeli z serii XK. Pomimo masy własnej przekraczającej 1800 kg, sportowy kabriolet Jaguara rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 300 km/h.

**CZYTAJ TAKŻE

Nowy Jaguar E-type w 2013 roku?Jaguar pokazał pazur

**

Fot. Jaguar
Fot. Jaguar

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, model z otwieranym dachem nie odbiega od zaprezentowanego na początku 2011 roku coupe. Posiada ten sam zestaw spoilerów, w skład którego wchodzi m.in. nowy grill, przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, zmienione progi i tylne skrzydło, które zwiększa przyczepność auta do nawierzchni. We wnętrzu także nie odnajdziemy żadnych zmian. Producent zdecydował się na zastosowanie tych samych materiałów, jak w przypadku coupe.

Wersja cabrio napędzana jest silnikiem benzynowym V8 o pojemności 5.0-litrów. Dzięki zastosowaniu kompresora firmy Vortrex, maksymalna moc tej jednostki to aż 545 KM. Jest ona przekazywana na tylną oś, a o jej właściwy podział pomiędzy kołami dba aktywny dyferencjał.

Fot. Jaguar
Fot. Jaguar

Więcej zmian zaszło w zawieszeniu pojazdu. Z przodu zastosowano aluminiową zwrotnicę, a także twardsze sprężyny i amortyzatory. Z kolei w tylnej części auta producent zdecydował się na nieco inną, w porównaniu do coupe, geometrię zawieszenia, a także jeszcze sztywniejsze amortyzatory, które mają zniwelować brak dachu w konstrukcji auta.

Ale jak zapewnia Mike Cross, odpowiedzialny za konstrukcję zawieszenia w nowym modelu, "XK został zaprojektowany jako kabriolet, dzięki czemu amortyzatory i sprężyny mogły zostać utwardzone bez żadnych kompromisów".

Jaguar nie ujawnił jeszcze cen tego modelu. Należy się jednak spodziewać, że nie będą one niższe niż 100 tys. funtów (ok. 515 tys. zł).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty