Nowe jednostki otrzymają nazwę i-DTEC i będą generowały 150 KM, czyli tyle samo co mniej ekologiczne silniki w modelu Accord i o ponad 10 KM więcej, niż stosowane w obecnym Civicu motory 2.2 i-CTDi.
**CZYTAJ TAKŻE
Nowa Honda Civic w sprzedaży od 2012 rokuNowe Hondy Civic i CR-V będą produkowane w Wielkiej Brytanii**
Największą zaletą nowych Diesli Hondy ma być jednak niski poziom emisji CO2, który będzie aż o 29 g/km mniejszy, niż w przypadku obecnej generacji kompaktowego samochodu japońskiego producenta. Jednostki 2.2 i-DTEC będą produkowały zaledwie 110 g CO2/km.
Wynik ten udało się uzyskać dzięki systemowi start&stop, zmianom w konstrukcji silnika zmniejszającym tarcie pomiędzy jego ruchomymi częściami, a także aerodynamicznej bryle nadwozia.
- "Aby zmniejszyć emisję CO2 należy dokonać zmian w każdym aspekcie projektowania auta" - powiedział portalowi autocar.uk Katushi Watanabe, szef inżynierów Hondy.
Nowe silniki pod maską Hondy Civic mają sprawić, że będzie ona mogła konkurować z Volkswagenem Golfem lub Fordem Focusem, które posiadają ekologiczne jednostki wysokoprężne o pojemności 1.6 litra.
Na zdjęciu prezentujemy sfotografowany w Niemczech prototyp najnowszej generacji Hondy Civic.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?