NV400 - dostawczy van od Nissana

(pp)
Od kilku lat Renault współpracuje z Nissanem nie tylko na płaszczyźnie aut osobowych, lecz także dostawczych. Ostatnio, na rynku ciężkich vanów pojawił się kolejny model będący efektem kooperacji francuskiej i japońskiej marki. Nissan NV400 ma szansę zwrócić uwagę klientów nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i praktycznym wnętrzem.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy Nissan był wzorowany na obecnej generacji Renault Mastera. Mimo to, stylistom z Nissan Design Europe udało się zachować w NV400 charakterystyczne cechy wyglądu pozostałych aut japońskiej marki. Tym samym pojazd posiada unikatową maskę, przednie skrzydła, lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, grill i przedni zderzak.

**CZYTAJ TAKŻE

Nissan wskrzesi Datsuna?Nissan Micra 1.2 Tekna

**

Fot. Nissan
Fot. Nissan

- "Odważny wygląd pomaga odróżnić Nissana NV400 od konkurentów, nadając mu unikatowy charakter. Dzięki NV200 i teraz także NV400, nie ma wątpliwości, że Nissan oznacza atrakcyjną funkcjonalność i doskonały wybór na rynku LCV" - powiedział Sergio Alcaraz, Vice-Prezes, Nissan, Oddział LCV, AMIE.

Ale NV400 to więcej, niż tylko wygląd. W porównaniu do poprzednika, modelu Interstar, znacznie wzrosły możliwości załadunku oraz dopasowania auta do własnych potrzeb. Po raz pierwszy w ofercie znajdą się wersje z napędem na przednie lub tylne koła. NV400 dostępny jest w wersjach z trzema różnymi rozstawami osi, czterema różnymi długościami, trzema różnymi wysokościami oraz pojemnościami załadowczymi od 8 m3 do 17 m3. Do wyboru są trzy różne jednostki napędowe z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Ponadto dostępnych jest wiele różnych wersji nadwozia. Oprócz fabrycznych vanów z nadwoziem zabudowanym i kombi, dostępne są także vany osobowo-dostawcze, samowyładowcze oraz skrzyniowe. Nissan będzie także dalej produkować podwozia z kabiną dla specjalistycznej zabudowy.

- "NV400 jest bardzo uniwersalny i oferuje rozwiązania dla każdych potrzeb z sektora ciężkich vanów" - powiedział Sergio Alcaraz. - "Jest czymś znacznie więcej, niż tylko następcą modelu Interstar, który dzięki bogatej gamie dostępnych wersji plasuje nas w znacznie szerszym segmencie rynkowym".

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Za dostarczanie mocy odpowiada nowy czterocylindrowy, 16-zaworowy turbo diesel z wtryskiem bezpośrednim zaprojektowany przez Renault. Przy pojemności 2.3 litra, jest mniejszy niż montowana w modelu Interstar jednostka 2.5 l dCi, ale jego moce - 100, 125 i 150 KM - niczym się nie różnią, a wartość momentu obrotowego wzrosła odpowiednio do 285, 310 i 350 Nm. Wszystkie wersje są zgodne z normą Euro5, a ich koszty eksploatacji są niższe, dzięki lepszemu spalaniu oraz dłuższym odstępom między przeglądami, które teraz zostały wydłużone do 40 000 km lub dwóch lat.

Z przodu w zawieszeniu znajduje się kolumna MacPhersona, podczas gdy wersje z napędem na przednie koła mają z tyłu pojedynczy resor piórowy. Modele z napędem na tylną oś mają albo resory podwójne (pojedyncze tylne koła) albo potrójne (bliźniaki).

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Nowa kabina jest nieco dłuższa niż poprzednio, zapewniając dodatkową przestrzeń na nogi, a siedzenia są szersze i dłuższe dla większego komfortu. Standardowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz opcjonalnie kurtyny boczne. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) jest dostępny standardowo we wszystkich modelach z napędem na tył oraz opcjonalnie w wersjach z napędem na przód, podczas gdy ABS montowany jest standardowo we wszystkich wersjach.

Nissan NV 400 będzie dostępny z wyposażeniem, której do tej pory było zarezerwowane wyłącznie dla modeli osobowych. Standardowe i opcjonalne poziomy wyposażenia obejmują kluczyk Nissan Intelligent Key, automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, światła do jazdy dziennej, czujniki parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, łączność Bluetooth oraz możliwość podłączenia przenośnego muzycznego odtwarzacza USB lub iPoda. Opcjonalnie dostępna jest także kamera cofania, zapewniająca najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa manewrów parkowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty