Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Obniżanie, wygładzanie

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Fot. Mercedes-Benz:  Słynny mercedesowski wlot powietrza zmieniał się, lecz nigdy nie zatracił swojego charakteru. Kiedyś, publicyści chętnie zliczali w jakim tempie malała jego wysokość i jak szybko ubywało szczebli. Na zdjęciu model zwany popularnie &#8 Gwiazda Mercedesa jest jednym z najlepiej rozpoznawanych symboli na świecie. Dlaczego?

Luksus, elegancja, elitarność. Doskonała reputacja, wpływowi klienci. Wszystko to miało ogromne znaczenie dla Mercedesa-Benza. Ale niebagatelną rolę odgrywa również konsekwencja, z jaką firma projektuje swoje samochody. Fot. Mercedes-Benz:
S³ynny mercedesowski wlot powietrza zmienia³ siê, lecz nigdy nie zatraci³ swojego charakteru. Kiedy¶, publicy¶ci chêtnie zliczali w jakim tempie mala³a jego wysoko¶æ i jak szybko ubywa³o szczebli. Na zdjêciu model zwany popularnie 

 

Słynny mercedesowski wlot powietrza zmieniał się, lecz nigdy nie zatracił swojego charakteru. Kiedyś, publicyści chętnie zliczali w jakim tempie malała jego wysokość i jak szybko Fot. Mercedes-Benz: Choæ wspó³czesn± klasê S i „pontona” dzieli prawie 50 lat, ³±czy je rodzinne podobieñstwo. ubywało szczebli. Choć współczesną klasę S i „skrzydlaka” dzieli czterdzieści lat, łączy je rodzinne podobieństwo.

 

W Mercedesach W111, a także późniejszych dostojeństwo osłony chłodnicy podkreślały pionowo ustawione reflektory. Było to wyjątkowo szczęśliwe rozwiązanie stylistyczne. Podkreślało szerokość samochodu, a przód wyglądał jak fasada gmachu rządowego. Tył był niemniej imponujący. Wąskie, szerokie światła i niewysokie, ale wyraźnie zaznaczone płetwy miały w sobie nutę agresji i zdawały się mówić „utrzymuj odpowiedni dystans. Zarówno wobec samochodu, jak i jego właściciela”.

 Fot. Mercedes-Benz: Ty³ by³ niemniej imponuj±cy. W „skrzydlakach” w±skie, szerokie ¶wiat³a i niewysokie, ale wyra¼nie zaznaczone p³etwy mia³y w sobie nutê agresji i zdawa³y siê mówiæ „utrzymuj odpowiedni dystans”.

Innym językiem przemawia dzisiejsza klasa S. W czasach, gdy na imprezach integracyjnych prezesi fraternizują się z gońcami, a w pracy wszyscy są „na ty”, sylwetki aut zatraciły oficjalny Fot. Mercedes-Benz: Ty³ wspó³czesnego modelu ma wiêksze ¶wiat³a i jest bardziej demokratyczny. charakter. Tak w życiu, jak i stylistyce liczy się dynamika i przebojowość. Menedżer musi być sprawny i kreatywny. Jego samochód szybki i niezawodny. Dlatego klasa S skromnie obdarzona jest ozdobami. Poza nieśmiertelną gwiazdą nic nie ma prawa wystawać poza obrys samochodu. Takie są wymogi aerodynamiki, ale przede wszystkim mody. Kiedyś prezydenci wielkich korporacji nosili wąsy i brody, a z kieszonki kamizelki zwisała im dewizka zegarka. Teraz na wysokich szczeblach kierowniczych zarost jest niemile widziany, a zegarek to często machina, która wytrzyma skok ze spadochronem i nurkowanie. Skuteczność ponad wszystko.

 Fot. Mercedes-Benz Fot. Mercedes-Benz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niemniej Mercedes pozostaje Mercedesem. Nie szkodzą mu ani zmienne gusta, ani wichry koniunktury. Odebrał klientów Rolls-Royce’owi, w Stanach bije na głowę Cadillaka. Urodzony pod szczęśliwą gwiazdą?

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości