Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Octavia drugiej generacji

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

Octavia drugiej generacji, jak ta pierwszej generacji, ma „zachowawczą”, ponadczasową stylizację nadwozia. Na polskim rynku Skoda odnosi znaczne sukcesy w sprzedaży. Druga generacja Octavii pojawi się na polskim rynku we wrześniu.

Na polskim rynku Skoda odnosi znaczne sukcesy w sprzedaży. Druga generacja Octavii pojawi się na polskim rynku we wrześniu.

 

Po przejęciu czeskiej firmy przez Volkswagena, Octavię wprowadzono do produkcji w 1996 r. Teraz pojawia się druga generacja tego modelu, która powstała w wyniku modernizacji Octavia drugiej generacji, jak ta pierwszej generacji, ma „zachowawcz±”, ponadczasow± stylizacjê nadwozia. poprzedniej. Aby pozostawić klientom wybór, postanowiono dotychczasowy model wytwarzać do 2005 r.

 

Nową Octavię zaprezentowano po raz pierwszy w marcu tego roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Teraz weszła do produkcji i na polskim rynku pojawi się od września. Ceny jeszcze nie podano, ale odnosząc się do cen w Czechach, będzie chyba kosztowała w najtańszej wersji ok. 62 tys. zł.

 

Samochód ma sylwetkę pozbawioną modnych akcentów, podkreśla się natomiast ponadczasową stylistykę. W Octavii nowej generacji zastosowano sprawdzone rozwiązania z modeli Volkswagena. Tak więc płyta podłogowa, zawieszenie przednie i tylne pochodzą z Golfa V, silniki są również tego producenta. Wprowadzono też szereg istotnych zmian, np. wzmocniono nadwozie, zwłaszcza słupki międzydrzwiowe, nowe są lampy tylne i wystrój wnętrza. O 65 mm powiększono rozstaw osi, co wpłynęło na zwiększenie ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Wzrosła też o 32 dm3 objętość bagażnika i wynosi 650 dm3.

 

Powierzchnia ¶wietlna nowych tylnych lamp jest du¿o wiêksza ni¿ w poprzedniej Octavii. Octavia będzie zachęcała bogatym wyposażeniem obejmującym m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy i układ kontroli ciśnienia w ogumieniu. Standardowym wyposażeniem są: system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, 4 poduszki powietrzne i aktywne zagłówki.

 

Do nowoczesnych rozwiązań technicznych należą silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (oznaczone FS), 6-stopniowa przekładnia automatyczna typu DSG oraz nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylne. Według producenta nowa Octavia może być kwalifikowana jednocześnie do dwóch segmentów: średni niższy i średni wyższy – zależnie od wyposażenia.

 

Pierwsze jazdy potwierdzają przynależność samochodu do klasy średniej, nawet wyższej. Kierowca ma wygodne miejsce, urządzenia sterowania działają płynnie. Szczególnie podoba się Urz±dzenia sterowania dzia³aj± p³ynnie. działanie układu kierowniczego wspomaganego elektrycznie. Zawieszenie zapewnia dość dobrą wygodę jazdy, choć na nierównych polskich nawierzchniach mogłoby być lepiej. Silniki wysokoprężne zasilane pompowtryskiwaczami są dość głośne. Pasażerowie siedzący z tyłu mają co prawda więcej miejsca niż w dotychczas wytwarzanej Octavii, ale samochody innych marek tej samej klasy oferują więcej miejsca.

 

Pierwsze wrażenia z jazd mogą - lub nie - znaleźć potwierdzenie w długotrwałej eksploatacji samochodu. We wrześniu na naszym rynku będzie oferowana Octavia II z silnikami 1,4 l/75KM, 1,6 l/102 KM oraz wysokoprężnym - 1,9 TDI.

 

  

Rodzaj silnika

benzynowy

wysokoprężny

Oznaczenie

1.4 MPI

1.6 MPI

1.6 FS

2.0 FS

1.9 TDI

2.0 TDI

Moc maksymalna (KM-obr/min)

75-5000

102-5600

115-6000

150-6000

105-4000

140-4000

Moment maks. (Nm-obr/min)

126-3800

148-3800

155-4000

200-3500

250-1900

320-1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

15,5

12,3

11,2

-

11,8

9,6

Prędkość maks. (km/h)

170

190

198

-

192

208

Średnie zużycie paliwa (dm3/100 km)

6,9

7,2

6,6

-

5,0

5,5

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości