Odłączanie cylindra także w silnikach trzycylindrowych?

(pp)
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Koncern Schaeffler Gruppe poinformował, że kończy testy systemów odłączania jednego cylindra, opracowanych z myślą o silnikach trzycylindrowych. Nowe rozwiązanie ma przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Fot. Skoda
Fot. Skoda

Takich informacji udzielił Bob Zito, jeden z inżynierów Schaeffler Gruppe, w rozmowie z magazynem "Ward's Auto". Jego zdaniem, obecnie stosowana technologia pozwala na wykrzesanie z trzycylindrowych, turbodoładowanych silników mocy na poziomie nawet 180 KM. Jednak w ślad za tym musi podążać możliwie jak najmniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

Aby było to możliwe, producenci nie przestają poszukiwać nowych rozwiązać redukujących konsumpcję paliwa. Pomysł Schaeffler Gruppe nie jest innowacyjny i pozwala na odłączenie jednego, środkowego cylindra w jednostkach trzycylindrowych podczas jazdy ze stałym, niewielkim obciążeniem. Dotychczas, takie rozwiązania były jednak stosowane w silnikach o większej liczbie cylindrów.

Zdaniem Zito, nowy system będzie gotowy do produkcji seryjnej na przełomie 2014 i 2015 roku. Nie zapewni jednak dużych oszczędności podczas jazdy. Schaeffler Gruppe szacuje, że system odłączania środkowego cylindra pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 3% W praktyce, może to wynieść od 0,2 do 0,4 l paliwa na każde 100 km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty