Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Odłączanie cylindra także w silnikach trzycylindrowych?

Data publikacji: Autor: (pp)

Fot. Skoda Koncern Schaeffler Gruppe poinformował, że kończy testy systemów odłączania jednego cylindra, opracowanych z myślą o silnikach trzycylindrowych. Nowe rozwiązanie ma przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Fot. SkodaTakich informacji udzielił Bob Zito, jeden z inżynierów Schaeffler Gruppe, w rozmowie z magazynem "Ward's Auto". Jego zdaniem, obecnie stosowana technologia pozwala na wykrzesanie z trzycylindrowych, turbodoładowanych silników mocy na poziomie nawet 180 KM. Jednak w ślad za tym musi podążać możliwie jak najmniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

Aby było to możliwe, producenci nie przestają poszukiwać nowych rozwiązać redukujących konsumpcję paliwa. Pomysł Schaeffler Gruppe nie jest innowacyjny i pozwala na odłączenie jednego, środkowego cylindra w jednostkach trzycylindrowych podczas jazdy ze stałym, niewielkim obciążeniem. Dotychczas, takie rozwiązania były jednak stosowane w silnikach o większej liczbie cylindrów.

Zdaniem Zito, nowy system będzie gotowy do produkcji seryjnej na przełomie 2014 i 2015 roku. Nie zapewni jednak dużych oszczędności podczas jazdy. Schaeffler Gruppe szacuje, że system odłączania środkowego cylindra pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 3% W praktyce, może to wynieść od 0,2 do 0,4 l paliwa na każde 100 km.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    a co z mocą braną przez jałowe kręcenie niepracujących cylindrów ??? to odłaczanie to ułomny substytut optymalizacji wielkościowej silnika. Po prostu szybkowściekli muszą pogodzić się z tym że nie można mieć wielkiego moturu i jednocześnie "mieć tanio"..a jako że na pewno się nie pogodzą to wracamy do punktu wyjścia czyli tego że to władza powinna ich do tego pogodzenia przymusić - oczywiscie restrykcjami antyspalinowymi

  • Franek (gość)

    0.3 l to 3% oszczędności, a więc samochodzik w tej chwili pali 10 l/100 km.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości