Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Odmłodzona Laguna

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia. Renault Polska podało ceny odnowionej Laguny. Najtańsze 5-drzwiowe auto z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 71 500 zł, a kombi – 76 tys. zł

Renault Polska podało ceny odnowionej Laguny. Najtańsze 5-drzwiowe auto z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 71 500 zł, a kombi - 76 tys. zł 

 

Laguna II pojawiła się na początku 2001 r. Zyskała wielu zwolenników, którzy kupili około 880 tys. sztuk tego pojazdu. Należała do czołowych konstrukcji w zakresie wygody jazdy i bezpieczeństwa. Była pierwszym na świecie pojazdem, który w testach bezpieczeństwa niezależnej organizacji EuroNCAP, uzyskał 5 gwiazdek, czyli najwyższą ocenę.

 Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia.

Po 4 latach produkcji Lagunę II postanowiono zmodernizować. Zmianie poddano wygląd zewnętrzny pojazdu, przede wszystkim przednią część nadwozia, wprowadzając nową stylizację pasa przedniego wraz z reflektorami oraz nowy kształt pokrywy silnika. Istotniejsze zmiany dotyczą rozwiązań technicznych.

 

Bezpieczeństwo

 

Usprawnienia z zakresu bezpieczeństwa obejmują zintegrowany System Renault Protection (SRP) trzeciej Fot. Renault: Tylne części nadwozi liftback (na zdjęciu) i kombi nie zostały zmienione. generacji. Zagłówki, pasy bezpieczeństwa, 8 poduszek powietrznych i zabezpieczenia dla dzieci lepiej spełniają funkcje ochronne. Poprawiono również skuteczność funkcjonowania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Pojawił się blok ABS/ESP nowej generacji uwzględniający działanie zawieszenia i stopień zużycia ogumienia, lepiej też funkcjonuje system przeciwpoślizgowy ASR. Reflektory zaś podczas jazdy wykazują się precyzyjnie dopracowaną automatyczną kontrolą nachylenia wiązki światła.

 

Wnętrze nadwozia

 

Widoczna jest staranność wykonania wnętrza, elementy są lepiej spasowane, wykonane z materiałów o podwyższonej jakości - welurową tkaninę tapicerską zastąpiły miękkie tkaniny z mikrofibry. Duże zmiany objęły deskę rozdzielczą. Poczyniono zabiegi nad zmniejszeniem Fot. Renault: Oprócz face liftingu nadwozia zmieniono charakterystyki pracy zawieszenia oraz zmodernizowano paletę jednostek napędowych. słyszalności hałasu powstającego przy średnich i wysokich obrotach silników. W tym celu, np. pod maską silnika zamocowano matę dźwiękochłonną, wykonaną ze specjalnej włókniny, a pomiędzy przednią szybą i deską rozdzielczą znalazła się uszczelka izolacyjna.

Samochód może być wyposażony w nowoczesny, szybko reagujący system nawigacji i komunikacji Carminat – z mapą obejmującą 22 kraje, jeszcze bez Polski.

 

Silniki

 

Do zmodernizowanej Laguny II przewidziano szeroką gamę silników. Pięć z nich to jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowy jest silnik benzynowy oznaczony 2.0T rozwijający moc Fot. Renault: Całkiem nowa jest także deska rozdzielcza. 205 KM, przeznaczony dla wersji GT. Z wyjątkiem 3-litrowego silnika widlastego 6-cylindrowego, pozostałe mają 4 cylindry ustawione rzędowo. Z silnikami kompletowane są skrzynie biegów mechaniczne i automatyczne.

 

Zawieszenie i jazda

 

Komfort jazdy był wysoki nawet w aucie przed modernizacją. Teraz wprowadzono zmiany bardziej przystosowujące zawieszenie do jazdy po nierównych nawierzchniach i ograniczające przechyły nadwozia. Uzyskano lepszą amortyzację, a jednocześnie usztywniono zawieszenie. W tym celu ciśnieniowe amortyzatory przednich kolumn McPhersona otrzymały zmienioną charakterystykę tłumienia i sztywności. Drążki stabilizatorów przednich i tylnych mają teraz większe średnice. Zabiegi te odczuwalne są podczas jazdy, zwłaszcza na łukach dróg. Pojazd po prostu jest bardziej stabilny.

 

Laguna II rok modelowy 2005 – silniki benzynowe

 

Wersja silnika

1.6 16V

2.0 16V

2.0T

2.0T

V6 3.0

Pojemność skokowa (cm3 )

1598

1998

2946

Moc maksymalna (KM – obr/min)

115-6000

135-5500

170-5000

205-5000

210-6000

Maks. moment obrotowy (Nm – obr/min)

151-4250

191-3750

270-3250

300-3000

280-3750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,5

9,8 (12,3)

8,4 (8,6)

7,2

8,0

Prędkość maksymalna (km/h)

197

207 (202)

223 (219)

235

235

Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km)

7,4

7,9 (8,6)

8,4 (8,9)

8,5

9,9

- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną

 

Laguna II rok modelowy 2005 – silniki wysokoprężne

 

Wersja silnika

1.9 dCi

1.9 dCi

2.2 dCi

Pojemność skokowa (cm3 )

1870

2188

Moc maksymalna (KM – obr/min)

110-4000

120-4000

150-4000

Maks. moment obrotowy (Nm – obr/min)

260-2000

300-2000

320-1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,1

10,7

9,8 (10,3)

Prędkość maksymalna (km/h)

194

202

215 (210)

Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km)

5,5

5,5

6,5 (7,6)

- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja manualna, centralny zamek

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Barteq (gość)

    Poprzednia ganaracja podobała mi się, ale to najnowsza jest jeszcze lapsza (nie złe wnętrze itp.). Renault powidzenie w sprzedaży!!

  • Jerry (gość)

    Nie jest to obecnie nic rewelacyjnego. Wiele jest aktualnie nowych modeli tańszych i tak samo ładnych. O ile wejście nowej Laguny w 2001 roku było wydarzeniem to teraz chyba się sporo spóźnili co najmniej o 1,5 roku. Ale to jest wada dobrych modeli że są zbyt długo produkowane. W końcu konkurencja wymusza zmianę nadwozia. Także wejście nowego modelu Laguny nie jest tym razem żadnym sukcesem.

  • Maciek (gość)

    Jerry!!! Idz, zobacz z bliska, zrob jazde probna i dopiero sie wypowiadaj!!! FENOMENALNE: zawieszenie, silnik 1,9 dci 120 KM, wnetrze, wyposazenie. W porownaniu konkurencja wymieka!!! inne auta z takim wyposazeniem sa drozsze o 10-15 tys. Ja zamawiam jak najszybciej!!!

  • aaa (gość)

    ja mam obecnie lagune z 2003 oraz 1997, fajne autka, udane stylistycznie, ale te lagune troche zepsuli, chcieli nawiazac do pozostalych modeli wygladem, ale troche im to nie wyszlo, za to czekam na lagune III i zapowiadane coupe fluence ktore ma byc wersja sportowa laguny :>:>

  • aaa (gość)

    a ale co do mojej laguny z 2003 to co do wyposazenia nie mam zastrzezen, automatyczna klima, poduszki itd, ale mam zastrzezenia co do wykonania i materialow, w niektorych miejscach tak oszczedzali na tym, ze moja laguna z 1997 lepiej wypada i ma wygodniejsze dla mnie fotele

  • S4jm0n

    hmmm. no nie wiem o co Ci chodzi aaa bo ja się najeździłem dośc sporo lagunką z 2003 roku i jakoś nie moge zauważyć tych materiałów słabej jakości :| Siedzi mi się wygodnie jak nigdzie i ... jeszcze jedno: dlaczego moc ograniczyli do 135 KM w 2.0 ? Mój kolega ma Lagunke 2.0 16V 143KM .... o_O Zresztą uważam, że lagunka jest naprawdę dobrze wykonanym autkiem i dośc komfortowa, tutaj mogliby jednak popracować jeszcze nad zawieszką bo jest zdecydowanie za twarda :/

  • aaa (gość)

    tapicerka i fotele sa fatalne, w lagunie z 1997 roku jest o wiele lepiej wykonane, to samo boczki drzwi, jakis kulawy material i twarde plastiki w niektorych miejscach, nie wiem jaka ty masz lagunke, ale moja jest slabo wykonana, a co do reszty to raczej nie mam zastrzezen, jak wielu mowi o tym ze wszystko sie psuje, odpukac jak narazie nie mialem zadnych problemow z laguny z 2003, a co do 1997 to 2 tlumiki poszly, ale juz 140 tys. km zrobione, po za tym nie narzekam, no troche podrdzewa juz

  • Michał (gość)

    Stylistycznie auto z 2001 po niewielkich zmianach. Mam nadzieję, że mechanicznie poprawiono wiele "bubli" jakie posiada laguna 2001-, (zawieszenie-stabilizator stukający, turbiny rozpadające się po małym przebiegu, czujniki ciśnienia w ogumieniu żyjące własnym życiem, psujące się karty .... Takich usterek nie posiadały Laguny do 2001 roku. Oczywiście wiele elektronicznych elementów nie występowało w starej wersji, więc się nie psuło. Chciałbym, aby nowa Laguna była bardziej bezawaryjna, trochę bardziej "japońska".

  • Ptaku (gość)

    Uwazam, ze laguna lepiej prezentuje sie w tej starej wersji, chcieli unoweczesnic przod, ale nie jest on taki rewelacyjny, to tyle co do wygladu. Natomiast co do jazdy to sie nie wypowiadam na razie. W tej starej wersji jest rewelacyjnie, to tu powinno byc jeszcze lepiej. Jednak szkoda ze safrane'a juz nie produkuja, bo to bylo moim zdaniem najlepsze auto renault. Safrane prezentowal sie super, ale i laguna tez jest spoko. Szerokiej drogi!

  • Anka (gość)

    Jezdze laguna 05 i jak dla mnie super. Nie mialam zadnych klopotów, serwisuje ja w ASO. Wczesniej jezdzilam meganką coupe, ale laguna jest autem bardziej odpowiadajacym moim potrzebom (zapakowanie fotelika dzieciecego, wozka i ogromnych toreb) Dobrze sie prowadzi szczegolnie podczas deszczu, dobre ABSy i szybka droga hamowania.

  • klon (gość)

    ... a ja jeżdżę starą laguną 2.0 z 1995 roku nie stać mnie obecnie na to nowe cacko, ale zapewniam was, jeżeli zmienię auto to tylko na kolejne renault laguna. Jest jak kobieta w miłosnym uniesieniu. Lubię to uczucie...Narka.

  • klon (gość)

    ...a właśnie zapomniałem dodać, że ciągnie trochę więcej niż podają w normach. Ja swoją dałem 225 km/h poszła by jeszcze małą odrobinkę. Jestem z niej bardzo happy. Hejka.

  • emes (gość)

    Ta zdecydowanie optycznie bardziej mi sie podoba. Reflektory w ciemniejszej oprawie nadaja bardziej poważnego wygladu. Nie mniej IMHO ten model Laguny jest przynajmniej pół klasy niżej od starego. Z tyłu ciasno prawie jak w cinquecento, bagaznik śmieszny nawet w wersji kombi... Ciekawe czy będzie tez tak samo awaryjna jak poprzednia. Poprzednia za awaryjnośc też powinna dostać 5 gwiazdek...

  • rpa (gość)

    ja jezdze laguna v6 z 2001 roku. byla to jedna z pierwszych sprzedanym w polsce lagun II i mialem z nia troche klopotow. zawieszenie jest uwazam przecietne natomiast wnetrze jest bardzo przyjemne. do szalu natomiast doprowadzaja mnie drobne usterki takie jak popsuty ogranicznik drzwi, przyciski od tempomatu itp a samochod ma przejechane 70 tys. km.

  • filip (gość)

    jeżdżę Laguną od 10 lat. Był to samochód 400-setny w Polsce .Nie zamieniłbym na inny.

  • Bazyl (gość)

    Chciałbym się przejechać nową Laguną, ale narazie nie mam prawka. Czy jest to możliwe bez prawka jazdy, może ktoś zna kogoś co dałby się przejechać. Mój adres adres3@go2.pl. Pozdrawiam i życzę miłego dnia i miłej jazdy.

  • Andrzej (gość)

    No cóż. Nie ma aut bezawaryjnych. Ale sporą awaryjność Laguny z nawiązką rekompensuje dobra cena, świetny pozom wyposażenia i wnętrze większe niż u większości konkurentów. U innych trzeba za to zapłacić o 15 - 20 tys drożej.

  • Andrzej (gość)

    A jeśli idzie o wygląd, to zdecydowanie wolę "stary" przód w mojej Lagunie. Wnętrze, owszem wypada korzystniej, ale za wyjątkiem tapicerki. To jakaś fatalna plastikowa tkanina.

  • jack (gość)

    jeżdże laguną 1.816v 2001 ,gdyby byla to co najmniej nowa 2.0t to nie zamienł bym jej na żadne auto z tego segmentu

  • Stefan (gość)

    Heja:) ją jeździłem laga z 1994 roku z 2litrowym motorem jazda była super potrafiłem nią zamknąć szafę lecz już się stara babcia robiła i czas było zmienić auto na nowszy model czyli lage ll i jestem zadowolony mam silnik w niej 1.8 16V i na dobrej trasie poszła mi 220 auta są super i nie słuchajcie że się pier...

  • Komentarz usunięty.
  • chillout

    Laguna jest świetnym samochodem. Jest dynamiczne, wygodne, obszerne, ładna linia nadwozia. driftujmy.pl

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości