Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36910 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Odniowione Audi A4 - pierwsza jazda

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Audi Nowe Audi A4 to wygodna, dobrze wyposażona limuzyna. Niestety, trzeba za nią sporo zapłacić, bo prestiż tej marki jest cały czas w cenie.

Audi A4 to strategiczny model w ofercie firmy z Ingolstad. Wystarczy powiedzieć, że z blisko 8,5 mln samochodów, jakie od 1972 r. opuściły fabrykę, aż połowa to były A4. Słowo limuzyna jest tutaj w pełni uzasadnione, bo A4 reprezentuje segment Premium, a jego konkurentami na polskim rynku jest głównie Mercedes klasy C oraz BMW serii 3. Fot. Audi

Najnowsze Audi A4 mierzy 4,8 m długości i ma największy w tej klasie pojazdów rozstaw osi wynoszący 2,8 m. To o 17 cm więcej niż w modelu poprzedniej generacji. Przełożyło się to na wielkość przestrzeni użytecznej – miejsca na nogi jest więcej niż wystarczająco, co szczególnie odczują pasażerowie na tylnej kanapie. Do tej „nienaturalnej” długości przyczyniły się też zmiany w podwoziu: silnik został przesunięty do przodu, a tylne sprężyny zamontowano obok amortyzatorów, dzięki czemu udało się uzyskać bagażnik o objętości 480 l.

CZYTAJ TAKŻE

Na każdą drogę - Audi A4 Allroad

Audi A4 - wrażenia z jazdy

Gołym okiem widać, że nowe Audi A4 jest podobne do większych modeli A6 i A8. Szeroki, spłaszczony przód z charakterystycznym, ale niższym trapezowym wlotem i wąskimi reflektorami poprawiły wygląd i współczynnik oporu powietrza.

Fot. Audi

Nowy model ma nieco bardziej wyostrzone linie karoserii. Przeprojektowano też tylne światła, a w zestawie opcjonalnie dostępnych reflektorów ksenonowych mogą znaleźć się światła dzienne, z których każde składa się z 14 diod LED. A4 dostępne jest w 15 kolorach.

Jeśli chodzi o wnętrze, w klasie Premium nie mówi się o jakości materiałów czy dokładnym spasowaniu poszczególnych elementów, bo graniczyłoby to ze śmiesznością. Powiemy tylko, że nowe Audi A4 przypomina poprzedni model.

Z nowości warto wspomnieć o systemie multimedialnym, wentylowanych fotelach czy układzie Audi Drive Select. W tym ostatnim kierowca może zgodnie wpływać na sposób działania układu napędowego i zawieszenia ustawiając różne tryby pracy – od komfortowego do sportowego.

Do Audi A4 możemy wybrać jeden z dwóch silników benzynowych: 1.8/160 KM i 3,2 l o mocy 265 KM oraz trzech diesli: 2.0/143 KM, 2.7/190 KM i 3.0 /240 KM. Silniki mogą współpracować z manualnymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, zautomatyzowaną przekładnią multitronic oraz skrzynią automatyczną tiptronic. W porównaniu ze stosowanymi dotychczas poddano je przeróbkom, zmniejszając m.in. w zautomatyzowanej i automatycznej czas potrzebny na zmianę przełożenia. W przypadku skrzyni manualnej zastosowano wskaźnik informujący kierowcę, z Fot. Audi jakiego biegu korzysta oraz podpowiadający, kiedy warto go zmienić w celu zaoszczędzenia paliwa.

A4 może mieć napęd na obie osie (quattro). Na suchej nawierzchni na przednią oś trafia 40 proc. mocy, a na tylne pozostałe 60 proc. W razie poślizgu, na przednie lub tylne koła trafia większa wartość momentu.

Ceny najnowszego Audi A4 zaczynają się od 128 500 zł za diesla 2.0 i dochodzą do 204 400 zł w przypadku benzynowej wersji 3.0 quattro. Jednak dzięki silnej złotówce od nowego roku wszystkie modele tej marki są tańsze o 5 proc.

Wrażenia z jazdy

Testowane przez nas Audi A4 napędzał topowy silnik benzynowy 3.2 FSI, który swoje 265 KM przekazywał na cztery koła. I na tym można doznania z jazdy zakończyć. Bo samochód z takim rodzajem napędu jedzie jak po sznurku. Aby spotęgować wrażenia, producent trochę inaczej podzielił moment napędowy pomiędzy osie, zamiast 50/50 jest teraz 40/60, co przy gwałtownym dodaniu gazu może efektownie zarzucić tyłem pojazdu. Auto przyspiesza do setki w 6,2 sekundy, a druga setka wchodzi na licznik też szybko, może nawet za szybko... Przy spokojnej jeździe poza miastem spalanie spadło poniżej 9 l benzyny na 100 km. Ogromny zapas mocy, pewne trzymanie się drogi i skuteczne hamulce czynią z tej limuzyny iście sportowy samochód.

Wybrane dane techniczne Audi A4 3.2 FSI:

Typ silnika

benzynowy

Pojemność skokowa (cm sześc.)

3197

Moc maksymalna (KM)

265

Maks. moment obrotowy (Nm)

330

Przyspieszenie 0-100km/h (s)

6,2

Prędkość maksymalna (km/h)

250

Zużycie paliwa średnie (l/100km)

9,2

Długość x szerokość x wysokość (cm)

470,3 x 182,6 x 142,7

Rozstaw osi (mm)

280

Pojemność bagażnika (l)

480



więcej zdjęć Audi A4 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krychaj

    No to podrozalo sie audikowi. Mi osobiscie podoba sie wnetrze - takie klasyczne i przejrzyste.

  • Roger

    ta! za tą kaskę można mieć kilkuletnie Maserati! niemniej jednak wybór auta w klasie premium (nawet spośród 3ch, wymienionych samochodów) napewno nie jest prosty. ja bym się chyba chwycił za Merca... pomijając, że cenowo jest najdroższy ^^

  • SoterBur

    A4 debilki to clasa Compact a nie Medium a gdziez im do PREMIUM=LUXUX CLASS?ponadto - to przeciez ludowy (Volks)- woz dla holoty,ktora moze sie tym podniecac u socjalisty szwanzka i jego dupciolizucha polucha!!he!he!"Skoda" towarzysze szwanzowdupki - to jest to samo- tylko lepsze bo czeskie a nie szwanzkie!!Bo to robi madry,dbaly o to co robi Czech - a nie turek,czy innych smoluch sluzacy szwanzom !!jedno co tu jest pozytywne- to przedni naped albo nieudolnie malpowany 4WD- a to zawsze lepsze niz 1=nokolkowiec! jak mozna zachwycac sie szwanzkim bublem- skoro TANSZY AWD SUBARU=NIEZAWODNY

  • arturrof31

    Co to za typ?????

  • wipeer

    nikt tego nie wie pojawił się i od tej pory wygłasza swe mądrości

  • Roger

    darrydooman (chyba, o ile dobrze pamiętam- jeśli nie to sorzm) napisał mi, że to traktorzysta.

  • Roger

    chociaż mi to bardziej wygląda na burusa.

  • driwer

    oooooooooooo widze mamy nowego prowokatora....(albo jakis stary zmienil nicka) niewazne, znowu jakis dzieciak dorwal sie do kompa....Panowie, zwyczajowo pełna olewka:) co do autka piekna maszyna....szkoda ze mozemy je tylko na fotkach ogladac:(

  • arturrof31

    Popatrzcie co typ pisze na wpod tekstem o ślizgawce na drogach. Facet ostro przypalił i poprawił grzybami heheheh

  • Komentarz usunięty.
  • SoterBur

    jak czytam w Auto MOtor und Sport=Auto Katalog 2008 audi a 4 jest nieco wiekszy buda od hondy o kilka cm- tej samej wielkosci co skoda Octvia- reszta tez jest SKODA=czyli VWagenem- czyli szanzka tandeta ludowa wykrewana na cus!!he!he! zatem mimo umyslnego nie mieszczenia sie szwanzkich bubli w normach klasyfikujacych A4 jest miedzy C= compact =Golf-passat-civic,corolla a accord!zatem do klasy Luxury czyli PRIMIUM ma jeszcze przed soba 2 klasy! Oczywiscie dla paliaszka szwancowdpca to 'cud" i marzenie scietej lepetynki,wiec moze tu "madrze" pobulgotac he!he! Limuzina ma dlugosc 2x A4

  • Jarpoz

    Niedawno najbardziej imponowały mi SUV-y, ale robi się ich tak dużo, że tracą urok. Znowu bardziej podobają mi sie limuzyny. Muszę przyznać że Audi prezentuje sie super. Taka prosta, schludna elegancja robi na mnie lepsze wrażenie niż współczesny, nieco dziwaczny polot twórczy BMW. Ten silniczek robi wrażenie, ale wolałbym mocnego dieselka.

  • SoterBur

    Mnie nic nie "imponuje" a juz napewno nie samochod!Do tego wygladem..??TrZewnetrzne balchy =tzw"wyglad" nie ma zadnego znaczenia dla walorow pojazdu,a to tylko sie odczuwa prowadzac taka maszyne!Lub zniechecenie lub rozczarowanie!kazdy VW i dotychczas Nissan bardzo zle sie trzyma drogi.Sa pod tym wzgledem podobne!Nie mowiac o zacofanym -prymitywizmie silnikow Ludowcow ,ich jakosci nedznej,awaryjnosci i zacofania technicznego!jezdzilem zima w Slowacji A-4 -po sniegu OK ------ tekst moderowany Edytowany przez moderatora 2008-01-31 13:00

  • SoterBur

    ale to odczucie jak przy jezdzie byle kazdym 4x4 - typu Gazik +>Nie wiem dlaczego ale Honda CRV sprawuje sie lepiej (mimo takiego samego lichego 4WD-chwilowego)!nawet HRV ze sztywnym mostem z tylu..?Niz jakikolwiek ludowiec..Lubie Diesle ( bo nigdy w samochodzie tego nie mialem..?Wydaje sie byc ostoja trwalosci a sadzac po moich yachtowych i traktorku KUbOTA- NIEZNISZCZALNY I TANI W EXPLOATACJI!tO JEDYNY POWOD,DLA KTOREGO WOGOLE OGLADAM PRODUKTY lUDOWEGO PO HITLEROWSKIEGO SCHEISSE!Ale i tak bym nigdy tego nie kupil.NATOMIAST dIESLA OD bmw..? gDYBY W INNEJ MARCE?_ CHETNIE!

  • Komentarz usunięty.
  • wipeer

    nie można mu jakoś skasować tego konta??:) kto sie na tym zna?? hehehe odnośnie aydi to faktycznie jest to klasa premium. a co do trzymania sie drogi VW to chyba nie jeżdziłeś np. golfem II jak na samochody tamtych lat to trzymał sie zaje.biście drogi. A zacofany to ty masz mózg albo alzheimera. nigdy nie miałeś diesla to co z ciebie za "znawca"??? właśnie diesle VW początków lat 90(1.6TDI i pózniejszy 1.9TDI) były bardzo rozwinięt techniczne...

  • wipeer

    nie jest klasa premium*

  • Komentarz usunięty.
  • ube

    Wydaje mi sie ze jazda truckiem rwd i osobowka rwd to troche roznica... SoterB mylisz sie co do wielkosci tego Audi, tez nie jestem fanem marki ale nie znaczy ze na kazdym kroku musze pisac ze to shit. Skoro a4 to compact, to sa przeciez samochody o 3 klasy nizej wielkoscia. Np toyota aygo. Wyjasnij mi na przykladach poszczegolne klasy.

  • wipeer

    przczytaj uważnie baranie że napisałem NIE(poprawiłem) a to ze mój post jest pod twoim nic nie znaczy głąbie

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • niepokorny666

    Prosze moderatora o usuniecie konta Pana SoterBur i zablokowanie jego IP.

  • fabio3323

    SoterBur!!! czym ty gosciu w ogole jezdzisz??? chyba jestes pokrzywdzonym klientem przez fiata 126p!!!

  • Morgal

    Audi zaczelo robic naprawde bardzo ladne samochody, oczywiscie mozna sie przyczepic ze Audi A4 to tylko drozszy passat ale ma w sobie to cos co czyni je tak prestizowym jak BMW czy Mercedes

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A4 zdjęcia

Audi A4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A4 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A4 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł