Odświeżony GL

(mp)
Mniejsze zużycie paliwa, bogatsze wyposażenie, nowe elementy karoserii i udoskonalone wnętrze – tak wygląda Mercedes-Benz Klasy GL na rok modelowy 2010. Można go już kupić w Polsce.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

W odświeżonej wersji zmodernizowano zderzaki, przeprojektowano chromowane elementy zabezpieczenia podwozia z przodu i z tyłu. Nowe są też atrapa chłodnicy oraz światła przeciwmgłowe i lampy do jazdy dziennej połączone za pomocą pokrytej chromem listwy. Przerobiono także chromowane końcówki układu wydechowego. Hak holowniczy jest teraz ukryty pod osłoną tylną i wysuwany w miarę potrzeby.

Modyfikacjom poddano fotele, wskaźniki i kierownicę. Zastosowano aktywne zagłówki foteli kierowcy i pasażera z przodu. Nowe są materiały tapicerskie

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

(w opcji dwubarwne wstawki skórzane) i rozproszone oświetlenie wnętrza rodem z Klasy S.

Do wyboru są dwa silniki wysokoprężne: 3,0 l/224 KM w wersji 350 CDI BlueEFFICIENCY i 4,0 l/306 KM w 450 CDI. Pierwszy z wymienionych diesli spala o około 5 proc. mniej oleju niż jego poprzednik (średnie zużycie 9,3 l/100 km). Samochód można kupić także z benzynowymi jednostkami napędowymi: 3,0 l/211 KM (GL 350 BlueTEC), 4,7 l/340 KM (GL 450) i 5,5 l/388 KM (GL 500).

Z silnikami współpracuje automatyczna, 7-stopniowa skrzynia biegów, która przechodzi w tryb jałowy podczas postoju samochodu na światłach lub w korku ulicznym, co skutkuje zmniejszonym obciążeniem pracy silnika, a co za tym idzie - niższym spalaniem.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Zużycie paliwa udało się zredukować również dzięki zastosowaniu opon o niższym współczynniku oporu toczenia. Parametry aerodynamiczne poprawiono poddając przeróbce przednią osłonę chłodnicy i dodając więcej spojlerów w okolicach kół przednich. Apetyt Klasy GL na paliwo ograniczono także stosując energooszczędne, elektryczno-hydrauliczne

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

wspomaganie układu kierowniczego.

Napęd przekazywany jest na cztery koła. Standarem jest pneumatyczne zawieszenie, które umożliwia zwiększenie prześwitu do 30,7 cm. Pakiet technologiczny Offroad-Pro, dostępny w ramach wyposażenia standardowego, poprawia manewrowanie autem w terenie dzięki zastosowaniu reduktora i wielotarczowych blokad na tylnej osi oraz centralnego mechanizmu różnicowego.

Ceny odnowionego GL-a zaczynają się od 301 800 zł. W 2008 r. sprzedano w Polsce 144 sztuki tego modelu Mercedesa.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty