Pierwsze dwa nowe silniki będą miały swoją premierę jeszcze w tym roku. Będą to dwie jednostki o pojemności 1.6-litra - wysokoprężna oraz benzynowa. W obu przypadkach ich konstrukcja ma się opierać na bloku czterocylindrowym. Pomimo podobnej pojemności, silniki te nie będą dzieliły wspólnych podzespołów.
Motor benzynowy z rodziny SIDI został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę, podwójne wałki wyrównoważające. W zależności od preferencji, ma być dostępny w dwóch wariantach mocy. Podstawowa odmiana będzie generować 170 KM, zaś mocniejsza 200 KM. Druga ma się wyróżniać bardziej wytrzymałymi tłokami oraz mniejszym stopniem sprężania. Opel zapewnia, że silnik ten zużywa o 10% mniej paliwa od dotychczas stosowanego silnika 1.6 turbo, a także emituje o 30% mniej zanieczyszczeń.
Z kolei jednostka wysokoprężna CDTi otrzyma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, która będzie chłodzona cieczą, a także podwójne wałki wyrównoważające. Układ wtryskowy paliwa może pracować z maksymalnym ciśnieniem dochodzącym do 2000 barów. Inżynierowie Opla twierdzą, że znacząco zminimalizowali tarcie pomiędzy ruchomymi elementami silnika, co pozwoliło spełniać normę emisji spalin Euro6.
Pierwsza wersja tego silnika zadebiutuje w modelu Zafira Tourer. Będzie to odmiana o mocy 134 KM, która pozwoli rozpędzić tego rodzinnego minivana od 0 do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy, zaś średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,1 l oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 104 g/km.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?