Oficjalna wersja hybrydowego BMW i8

(mm)
Podczas 65. Salonu Samochodowego we Frankfurcie odbyła się światowa premiera BMW i8. To pierwszy pojazd hybrydowy typu plug-in koncernu BMW Group.
Fot. BMW
Fot. BMW

Model jest podobny do wersji koncepcyjnej, która została pokazana w 2011 roku. Otrzymał inny wzór obręczy oraz stracił  przezroczysty charakter drzwi.

Za napęd auta odpowiada 1,5-litrowa jednostka trzycylindrowa generująca 231 KM, która napędza tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Przednia oś napędzana jest silnikiem elektrycznym, który jest w stanie generować 131 KM mocy. Systemy te mogą działać od siebie niezależnie, a wspólnie są w stanie uzyskać 362 KM oraz moment obrotowy na poziomie 570 Nm.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, auto do "setki" rozpędza się w 4,5 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużycie paliwa przez hybrydę ma wynosić 2,5 l/100km. Na baterii elektrycznej możemy przejechać dystans 35 km, a naładujemy ją korzystając z domowego gniazdka. Cały układ zapewnia natomiast zasięg 500 km.

Standardowe wyposażenie obejmuje system nawigacji satelitarnej Professional z proaktywnym układem napędowym dla trybu jazdy elektrycznej, w pełni cyfrową tablicę przyrządów, system iDrive z niezależnym wyświetlaczem oraz sportowe fotele. Nabywcy będą mogli wybierać spośród czterech lakierów nadwozia i czterech wariantów wyposażeniowych wnętrza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty