Oficjalna prezentacja Mitsubishi i-MiEV w Polsce

(ip)
Pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód elektryczny – Mitsubishi i-MiEV został oficjalnie zaprezentowany polskim mediom, przedstawicielom rządu i władz miasta Warszawa oraz potencjalnym klientom.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Jednocześnie firma e+ przedstawiła kompleksową ofertę związaną z zakupem, wynajmem i eksploatacją Mitsubishi i-MiEV. Spółka e+ uruchomiła też w największych galeriach handlowych Warszawy punkty ładowania samochodów elektrycznych.

Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 - do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej.

**CZYTAJ TAKŻE

Elektryczny i-MiEV w PolsceMitsubishi i-MiEV za 160 tys. zł

**

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Dzięki pionierom, którzy kupili elektryczne auta Mitsubishi, są już dostępne pierwsze opinie użytkowników z rodzimego rynku, które stanowią bezcenne źródło informacji dla wszystkich przyszłych klientów. To ważne dane, gdyż według szacunków ekspertów samochody elektryczne już w nieodległej perspektywie zdominują rynek motoryzacyjny.

"Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami z firmy e+ będziemy rozwijać rynek aut elektrycznych. Dzięki nim, szybko powstanie tak istotna dla użytkowników i-MiEV infrastruktura sieci doładowywania." - powiedział Arkadiusz Tomala dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Spółka e+ odebrała właśnie pierwszych 5 seryjnie produkowanych

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

pojazdów Mitsubishi iMiEV.

"Mamy również drugi powód do radości - dzięki rozsądnej ofercie leasingowej Santader Banku i-MiEV stanie się atrakcyjną propozycją także dla przedstawicieli małych przedsiębiorstw. To kolejny ważny krok na drodze do popularyzacji elektrycznej mobilności."- dodał Arkadiusz Tomala.

Badania pokazują, że rynek samochodów elektrycznych na świecie dynamicznie rośnie. Firma konsultingowa BCG w oficjalnych prognozach szacuje udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut od 11 do nawet 52 proc. w 2020 roku. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie się poruszało niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Dlatego

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Motors i firma e+ podpisały porozumienie, na mocy którego zobowiązują się upowszechniać w Polsce ideę mobilnej elektryczności, jako rozwiązania innowacyjnego, bardziej uzasadnionego ekonomicznie i przyjaznego środowisku naturalnemu.

Zaprezentowana podczas wydarzenia oferta firmy e+ pozwala kierowcom pojazdów elektrycznych w pełni korzystać z możliwości tych samochodów. Poruszając się po mieście kierowca może wybrać jeden z 12 obecnie uruchomionych łatwo dostępnych punktów doładowania e+ zlokalizowanych w czterech największych centrach handlowych w Warszawie: w Galerii Mokotów, Arkadii, CH Warszawa Wileńska i Blue City. Oprócz dostępu do

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

najliczniejszych w kraju punktów doładowania spółka zapewnia pakiet w postaci usługi wynajmu, serwisu, ubezpieczenia i assistance pojazdu, instalację indywidualnych punktów doładowania w miejscach wskazanych przez klientów i partnerów. W pakiecie zawarte są również koszty zużycia energii niezbędnej do ładowania pojazdu. Dostępne są również inne możliwości finansowania, np. leasing samochodu.

Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 150 km. To zupełnie wystarcza, gdyżbadania w Japonii i Europie oraz dane, uzyskane od pierwszych polskich klientów, wykazały, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40 km dziennie.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą.

Konstrukcja i-MiEV umożliwia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii i wielu krajach na całym świecie. Czas

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

ładowania z gniazdka 200V to 6 godzin, szybkie ładowanie trwa 30 minut.

W Mitsubishi i-MiEV zamontowano kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną przenoszącą moment obrotowy z silnika. Taka jednostka napędowa wytwarza maksymalny moment obrotowy już od bardzo niskich prędkości obrotowych (180 Nm - 0 do 2,000 obr/min), co zapewnia świetne osiągi szczególnie przy prędkości od 0 do 50 km/h.

Dźwignia zmiany trybu jazdy oferuje 6 położeń: znane z typowej przekładni automatycznej "zwykłego samochodu": P (Parking), R (Reverse - bieg wsteczny), N (Neutral - bieg jałowy) oraz D (Drive - jazda do przodu) oraz dwa specyficzne tryby jazdy:B (Brake- hamowanie), który zwiększa odzyskiwanie energii (przeznaczony do jazdy z góry) I C (Comfort), który

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

redukuje odzyskiwanie energii (służy do jazdy w gęstym ruchu miejskim). Umożliwiają one kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, a maksymalnym odzyskiwaniem energii.

Przeznaczony do jeżdżenia i używania w ten sam sposób, co “normalny" samochód z silnikiem spalinowym, i-MiEV jest zwykłym, kompaktowym samochodem mieszczącym 4 dorosłe osoby w stosunkowo niedługim, mierzącym 3,475 m nadwoziu. Samochód ma czworo szeroko otwieranych drzwi, prawdziwy bagażnik (227 l pojemności, powiększany po złożeniu tylnych siedzeń do 860 l - (VDA), a promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 metra czyni go wyjątkowo zwrotnym i poręcznym.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Eksploatacja samochodu elektrycznego różni się wyraźnie od eksploatacji samochodu spalinowego również w zakresie ponoszonych kosztów, szczególnie w przypadku kosztów "tankowania" różnica ta jest dramatyczna. Koszt naładowania akumulatorów w Polsce do poziomu umożliwiającego przejechanie 100 km to około 6 złotych. Koszty serwisowania samochodu i-MIEV będą również znacznie niższe, dzięki zlikwidowaniu potrzeby obsług i wymian elementów eksploatacyjnych silnika spalinowego, a także skrzyni biegów.

Serwisowanie jest przewidziane co 20 000 km. Jedyne trzy elementy, które wymagają okresowej wymiany to: filtr przeciwpyłowy wymieniany co 20 000 km, płyn hamulcowy - co 40 000 km i olej w przekładni - co 100 000 km.

Na samochód i-MiEV MMC udziela dostosowanej do specyfiki samochodu elektrycznego 5-letniej gwarancji z ograniczeniem przebiegu do 100.000 km, obejmującej wszystkie elementy elektrycznego układu napędowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty