Tym, co wyróżnia z zewnątrz modele S6 od bazowego A6, są m.in. chromowane listwy na atrapie chłodnicy i przednim zderzaku, aluminiowe obudowy lusterek oraz przeprofilowane progi. W tylnej części nadwozia uwagę przykuwa spoiler oraz dyfuzor znajdujący się pod zderzakiem. Audi S6 będzie dostępne w ośmiu kolorach lakieru, w tym dwa z nich są oferowane tylko dla tego modelu: niebieski Estoril i srebrny Prisma. W przypadku nadwozia modeli S6 i S6 Avant, niemiecki producent zdecydował się na zastosowanie aluminium. Dzięki temu, sedan waży 1895 kg, podczas gdy kombi jest cięższe o 55 kg. S6 jest dłuższe o 16 mm od standardowego modelu A6.
**CZYTAJ TAKŻE
Pierwsze zdjęcia nowego Audi S6Audi A6 Hybrid [GALERIA]**
We wnętrzu pojazdu dominuje skóra i aluminium. Listwy progowe i oba wyświetlacze witają kierowcę ekranem z napisem S6. Przycisk Start&Stop zdobi czerwony pierścień.
Aplikacje dekoracyjne wykonane są z czterech materiałów. Seryjnie z matowego szczotkowanego aluminium, na życzenie można zamówić Carbon, brązowe naturalne drewno jesionowe lub warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica wskaźników, wykładzina dywanowa i siedzenia mogą mieć jeden z trzech kolorów: czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa
(tylko dla tapicerki). Standardową tapicerką jest połączenie skóry Perlnappa i Alcantary, alternatywnie można zdecydować się na skórę Milano lub Valcona.
Sportowe siedzenia z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulacją głębokości i wytłaczanym logo S montowane są seryjnie. Jako opcję Audi oferuje dwa kolejne warianty - elektrycznie regulowane siedzenia komfortowe z funkcją Memory i siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i elektryczną regulacją. Naturalnie z wytłoczonym logo "S" na oparciach.
Ponadto, wyposażenie nowego S6 obejmuje między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami.
Sercem najnowszej odsłony modelu S6 jest ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 4 litrów i mocy 420 KM. Jednostka ta rozwija stały moment obrotowy 550 Nm w przedziale od 1400 do 5300 obr./min i zapewnia przyspieszenie od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avant sprint ten trwa 4,9 sekundy. Moc przekazywana jest stale na wszystkie cztery koła. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu - bezsprężarkowym V10 o pojemności 5.2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km, podczas gdy S6 Avant zużywa 9,8 litra. Te wyniki Audi zawdzięcza m.in. systemowi rekuperacji i Start&Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów "cylinder on demand".
Gdy V8 przy częściowym obciążeniem odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC). Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny, a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez
głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go.
S6 i S6 Avant udowadniają słuszność hasła "Przewaga dzięki technice" także
w dziedzinie układów przeniesienia napędu. Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.
Producent nie podał jeszcze cen nowego S6 na polskim rynku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?