Oficjalne zdjęcia nowego Audi S6 i S6 Avant

(pp)
Za kilka dni we Frankfurcie Audi zaprezentuje publiczności po raz pierwszy swoje nowe, sportowe modele oznaczone literą „S”. Konsekwentnie stosowana przez markę z Ingolstadt strategia downsizingu znalazła swoje zastosowanie także w przypadku modeli S6 i S6 Avant.
Fot. Audi
Fot. Audi

Tym, co wyróżnia z zewnątrz modele S6 od bazowego A6, są m.in. chromowane listwy na atrapie chłodnicy i przednim zderzaku, aluminiowe obudowy lusterek oraz przeprofilowane progi. W tylnej części nadwozia uwagę przykuwa spoiler oraz dyfuzor znajdujący się pod zderzakiem. Audi S6 będzie dostępne w ośmiu kolorach lakieru, w tym dwa z nich są oferowane tylko dla tego modelu: niebieski Estoril i srebrny Prisma. W przypadku nadwozia modeli S6 i S6 Avant, niemiecki producent zdecydował się na zastosowanie aluminium. Dzięki temu, sedan waży 1895 kg, podczas gdy kombi jest cięższe o 55 kg. S6 jest dłuższe o 16 mm od standardowego modelu A6.

**CZYTAJ TAKŻE

Pierwsze zdjęcia nowego Audi S6Audi A6 Hybrid [GALERIA]

**

We wnętrzu pojazdu dominuje skóra i aluminium. Listwy progowe i oba wyświetlacze witają kierowcę ekranem z napisem S6. Przycisk Start&Stop zdobi czerwony pierścień.

Aplikacje dekoracyjne wykonane są z czterech materiałów. Seryjnie z matowego szczotkowanego aluminium, na życzenie można zamówić Carbon, brązowe naturalne drewno jesionowe lub warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica wskaźników, wykładzina dywanowa i siedzenia mogą mieć jeden z trzech kolorów: czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa

Fot. Audi
Fot. Audi

(tylko dla tapicerki). Standardową tapicerką jest połączenie skóry Perlnappa i Alcantary, alternatywnie można zdecydować się na skórę Milano lub Valcona.

Sportowe siedzenia z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulacją głębokości i wytłaczanym logo S montowane są seryjnie. Jako opcję Audi oferuje dwa kolejne warianty - elektrycznie regulowane siedzenia komfortowe z funkcją Memory i siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i elektryczną regulacją. Naturalnie z wytłoczonym logo "S" na oparciach.

Ponadto, wyposażenie nowego S6 obejmuje między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami.

Sercem najnowszej odsłony modelu S6 jest ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 4 litrów i mocy 420 KM. Jednostka ta rozwija stały moment obrotowy 550 Nm w przedziale od 1400 do 5300 obr./min i zapewnia przyspieszenie od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avant sprint ten trwa 4,9 sekundy. Moc przekazywana jest stale na wszystkie cztery koła. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu - bezsprężarkowym V10 o pojemności 5.2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km, podczas gdy S6 Avant zużywa 9,8 litra. Te wyniki Audi zawdzięcza m.in. systemowi rekuperacji i Start&Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów "cylinder on demand".

Gdy V8 przy częściowym obciążeniem odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC). Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny, a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez

Fot. Audi
Fot. Audi

głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go.

S6 i S6 Avant udowadniają słuszność hasła "Przewaga dzięki technice" także
w dziedzinie układów przeniesienia napędu. Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.

Producent nie podał jeszcze cen nowego S6 na polskim rynku.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty